[1.8 125KM 03-07] 1.8 Benzyna, zjada olej, to mało powiedziane! Swap silnika.

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika BENZYNA

Postprzez robert1983 » 15 sie 2017, o 07:30

Witam .zastanowiło mnie jedno z tym znikającym olejem,poniewaz od niedawna jestem posiadaczem volvo 1.8 b. i tez przestraszyłem sie że żre olej,jak moja vectra c 2 litry na 500 kilometrów,wracając do volviaka bagnet cały czas suchy,postanowiłem wymienić olej(jestem mechanikiem a nie powieściopisarzem:)).czytam ile tego oleju wchodzi...wszędzie 4.3 litra,pytam w intercarsie jak brałem olej ile???wszędzie 4.3 litra.wymieniam olej +filtr ,ściekło około 3,5 litra,no ok żre.Aleeeeee, zalewam 4.3 litra oleju i na bagnecie tzn na miarce GRUBO ponad górny stan jak jest miarka to około 1 cm nad...hmmm i tu pojawia sie pytanie czy każdy lał te 4.3 litra czy do połowy na bagnecie ,po połowa na na miarce bagnetu to 3,5 litra około bo spuściłem i sprawdziłem,teraz dolewam okoł 600 ml na 1000 kilometrów i stan sie utrzymuje,nie ma suszy na bagnecie.hmmm coś jest skopane tylko nie wiem co.może że miska jest pod kontem a bagnet wchodzi w najpłytszą jej częsc.ciort wie.moze ktoś ma inne przemyślenia
robert1983
na luzie
na luzie
 
Posty: 2
Dołączył(a): 15 sie 2017, o 07:16
Model: v50
Silnik: 1.8 benzyna
Rok produkcji: 2004
Lokalizacja: warszawa

Postprzez painface1 » 30 sie 2017, o 12:50

Wymienialem olej w sobote. Tak wyglada miarka po zalaniu 4.3 litra. https://ibb.co/ePRfNQ jest dokladnie w polowie. Ale to prawda, ze trudno jest zmierzyc. Tez zawsze mam zachlapana cala miarke i nigdy nie wiadomo.
painface1
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 27
Dołączył(a): 31 lip 2015, o 13:00
Model: V50
Silnik: Benzyna 1,8
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Lublin

Postprzez desini » 4 wrz 2017, o 18:40

wymiana pierścieni olejowych i wszystkich uszczelek 1,5 tys. Jak trzeba będzie wymieniać tłoki i wszystkie bebechy to za cały remont silnika ok 3-3,5 tys.
desini
na luzie
na luzie
 
Posty: 1
Dołączył(a): 3 wrz 2017, o 14:18
Model: s50
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: kraków

Postprzez tapa1 » 13 wrz 2017, o 22:11

Odnośnie pomiaru oleju.
Też miałem z tym problem. Na jednym z forum znalazłem rysunek jak jest ułożona miarka po włożeniu do silnika.
Okazuje się , że jest ona odchylona pod dużym kątem od pionu, dlatego pomiar jest mało dokładny.
Samochód musi stać na poziomej nawierzchni i robimy to kiedy olej ścieknie do miski, najlepiej po postoju.
Należy wyjąć miarkę, wytrzeć do sucha i ponownie włożyć.
Zrobić co najmniej dwa pomiary.
Ważne - miarka powinna być wkładana zawsze w tej samej pozycji, ze względu na to że wchodzi ona pod kątem, przekręcenie miarki spowoduje zmianę wskazań na miarce.
Zwróćcie uwagę na to, że po dłuższym postoju silnika miarka po wyjęciu jest sucha - ten typ tak ma.
Dopiero ponowne włożenie miarki pozwoli na prawidłowy odczyt poziomu oleju.
tapa1
na luzie
na luzie
 
Posty: 1
Dołączył(a): 11 cze 2017, o 22:04
Model: s40
Silnik: 1.8
Rok produkcji: 2004
Lokalizacja: Puławy

Postprzez kulfi82 » 29 wrz 2017, o 10:54

Mój wózek, również zachowuje się tak samo.. już kilku mechaników przerabiałem i żaden nie był w stanie dokładnie sprawdzić poziomu. Wkładałem już różne bagnety i za każdym razem efekt był taki sam więc musi być coś nie tak z konstrukcją miski.
To nie jest ko­niec, to na­wet nie jest początek końca, to do­piero ko­niec początku.
Avatar użytkownika
kulfi82
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 7
Dołączył(a): 5 wrz 2013, o 18:50
Lokalizacja: Szczecin
Model: V50
Silnik: Pb, 1.8, B19A
Rok produkcji: 2006

Postprzez Danielabcd » 10 gru 2017, o 16:09

Witam od nie dawna jestem posiadaczem Volvo s40 i tu zaczynają się schody. Przy sprawdzeniu oleju bagnet był suchutki , samochód jeździł świetnie kontolka ciśnienia działa a bagnet suchy.. Dolałem 2 l oleju i dalej jest to samo. Z tego co czytałem to sporo osób ma ten problem że olej jest a na bagnecie nic jak to rozwiązać ?. I jakie oleje lejecie do slinika ? Tylko ten zalecany 5w-30 czy jakiś inny ?
Danielabcd
na luzie
na luzie
 
Posty: 3
Dołączył(a): 10 gru 2017, o 15:58
Model: S40
Silnik: 1.8
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez andrzej300 » 10 gru 2017, o 16:54

Olej lać taki jak przewidział producent czyli 5W30 np. Castrol bez względu na przebieg to jest bardzo ważne
Może źle sprawdzasz olej, trzeba wyciągnąć bagnet i ponownie go włożyć i jeszcze raz wyciągnąć i wtedy masz jaki jest stan oleju
Ewentualnie jak pali dużo oleju to na 99% pierścienie na tłokach do wymiany
andrzej300
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 8
Dołączył(a): 25 lis 2017, o 19:40
Model: V50
Silnik: 1.8
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez Danielabcd » 10 gru 2017, o 17:20

Zrobiłem nim dopiero 200km ale po dolewce 2l oleju bagnet nawet się nie zamoczy ?.. Sprawdzane po kilka razy, raz zamoczy się czubek raz na drucie aż jest mokry sam nwm. Jutro wymienie olej to będe wiedział ile go było ... A kontrolka od ciśnienia nie zapalała się podczas uruchomionego silnika więc powinno być w porządku ... I jeszcze małe pytanie , czy da się ustawić elektronicznie temp silnika ?
Danielabcd
na luzie
na luzie
 
Posty: 3
Dołączył(a): 10 gru 2017, o 15:58
Model: S40
Silnik: 1.8
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez misiekvp1 » 28 gru 2017, o 21:53

Witam, Panowie jestem przerażony tym co czytam :) Jeżdżę sobie 28letnią Reno 19 (btw. nie zaglądam do oleju w ogóle :twisted: ) kupuję V50 ohoho fura ... nie mija miesiąc obserwacje i wnioski są tragiczne. Kopci jak smok. Już pomijam fakt, że się nie dogrzewa motor bo to najpewniej wina jednego z dwóch termostatów z tego co zasłyszałem. Wlałem dziś 2l oleju, na bagnecie się czubek zamoczył, jak to jest możliwie, że przy całkowitej pojemności 4.3 L dolewam 2 L a nawet kontrolka nie zamrugała do mnie :oops: Dziwi mnie też to, że zazwyczaj piszecie iż u was nie kopci a olej znika u mnie to przynajmniej widać, że ucieka :D Jest coś gorszego jeszcze niż pierścienie ?
misiekvp1
na luzie
na luzie
 
Posty: 2
Dołączył(a): 28 gru 2017, o 21:43
Model: v50
Silnik: 1.8B
Rok produkcji: 2004
Lokalizacja: Krosno

Poprzednia strona

Powrót do Mechanika BENZYNA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości