[1.8 125KM 03-07] 1.8 Benzyna, zjada olej, to mało powiedziane! Swap silnika.

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika BENZYNA

Postprzez Berm » 30 cze 2015, o 19:26

Powitać,

Machina moja wpie*ala olej. Przepraszam za wulgaryzm, inaczej się nie da. 8litrów na 1300km w trasie 120km/h + plus trochę po mieście. Silnik praktycznie nie kopci, tylko na odpaleniu i to gdy zimny. Świece jak wymieniałem, to padłem, całe czarne oblepione.

Tragiczna sprawa, nerwica bierze a olej trzeba lać. Mechaników trzech odmówiło roboty - bo silnik o dupę potłuc. Więc wpadłem na pomysł, możeby wsadzić diesla? :D Czy ktoś to robił? Czy silniki pasują? Jakieś inne modele silnika, żeby swap zrobić?

Pomocy, bo mnie olej zaleje :D
Berm
na luzie
na luzie
 
Posty: 2
Dołączył(a): 30 cze 2015, o 19:19
Model: v50
Silnik: 1.8 benzyna
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Lublin

Postprzez painface1 » 31 lip 2015, o 13:18

Witam;

Podczepię się pod temat bo być może mam podobny problem, wiec spytam jak u Ciebie to wygląda.

Mi też gdzieś znika olej, nie wiem gdzie, wymieniłem uszczelkę pod klawiaturą gdyż był mały wyciek. Wszystko jest teraz szczelne, nigdzie nie widać wycieków. Nie mogę zmierzyć poziomu oleju. Po jeździe (nieważne czy po 15 minutach, czy po całej nocy) za pierwszym wyciągnięciem bagnetu mam troszkę oleju na dolnej krawędzi, za każdym następnym razem oleju jest coraz mniej na bagnecie a za trzecim - czwartym razem bagnet wychodzi suchutki (nawet już nie pokazuje, że jest na minimum).

Któregoś razu postanowiłem zrobić dolewkę, oczywiście bagnet wyjąłem suchy, dolałem 2 litry i po chwili się okazało, że na bagnecie olej jest poza skalą ! Mokry była nawet sprężyna u góry. No więc ściągnąłem to co wlałem i zostawiłem by olej był pomiędzy max a min. Oczywiście teraz sprawdzam i dupa, pokazuje, że nie ma oleju.
Jak zaglądam przez korek to niby wszystko łanie wygląda, olej na wale jest, nawet całkiem sporo, przy zdejmowaniu klawiatury też wszystko naoliwione, brak oznak suszy.

I nie wiem o co chodzi. Auto nie kopci, świece czyste (tylko przed wymianą uszczelek trochę zabrudzone olejem gdyż akurat tam też przeciekało).
Jeszcze jedynie problem to dławienie na zimnym silniku zaraz po odpaleniu, muszę poczekać z 30 sek zanim dodam gazu inaczej obroty spadają i szarpie autem.

Jakieś pomysły ?
painface1
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 27
Dołączył(a): 31 lip 2015, o 13:00
Model: V50
Silnik: Benzyna 1,8
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Lublin

Postprzez OzMar72 » 18 sie 2015, o 18:52

Sprawdzając poziom oleju trzeba bagnet wyjąć, przetrzeć, włożyć jeszcze raz i poczekawszy chwilę wyjąc do kontroli.

Też podepnę się do tematu.

W moim v50 jest też problem "znikania" oleju. Czasami zadymił na biało, więc mechanik wymienił uszczelniacze bo faktycznie były twarde i nie spełniały swojej roli. Niestety problem tylko trochę się rozwiązał. Auto nie dymi ale olej jak znikał tak znika(może trochę mniej). Mechanik szykuje się teraz do wymiany pierścieni. Wiąże się to oczywiście z "uziemieniem" auta, no i z jakimiś kosztami. Teraz mam jeszcze jedną wątpliwość. Mianowicie: może bagnet jest nie od tego auta. Jeżeli silnik ma duży poziom oleju, ciśnienie wypchnie olej. Poszło na uszczelniacze i może idzie na pierścienie.
Mam prośbę do Szanownych Forumowiczów. Jeżeli ktoś ma chwilę, niech zmierzy długość bagnetu. Ważna jest długość całkowita, długość do min. i dł. do max. Pomiar od góry bagnetu. Jeżeli ktoś ma czas i pomierzyłby i rzucił na forum będę wdzięczny.
OzMar72
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 13
Dołączył(a): 14 cze 2015, o 19:17
Model: V50
Silnik: 1,8
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Mazowieckie

Postprzez painface1 » 20 sie 2015, o 07:41

OzMar72 napisał(a):Sprawdzając poziom oleju trzeba bagnet wyjąć, przetrzeć, włożyć jeszcze raz i poczekawszy chwilę wyjąc do kontroli.

Też podepnę się do tematu.

W moim v50 jest też problem "znikania" oleju. Czasami zadymił na biało, więc mechanik wymienił uszczelniacze bo faktycznie były twarde i nie spełniały swojej roli. Niestety problem tylko trochę się rozwiązał. Auto nie dymi ale olej jak znikał tak znika(może trochę mniej). Mechanik szykuje się teraz do wymiany pierścieni. Wiąże się to oczywiście z "uziemieniem" auta, no i z jakimiś kosztami. Teraz mam jeszcze jedną wątpliwość. Mianowicie: może bagnet jest nie od tego auta. Jeżeli silnik ma duży poziom oleju, ciśnienie wypchnie olej. Poszło na uszczelniacze i może idzie na pierścienie.
Mam prośbę do Szanownych Forumowiczów. Jeżeli ktoś ma chwilę, niech zmierzy długość bagnetu. Ważna jest długość całkowita, długość do min. i dł. do max. Pomiar od góry bagnetu. Jeżeli ktoś ma czas i pomierzyłby i rzucił na forum będę wdzięczny.


Spoko, też zastanawiałem się nad długością bagnetu. Zmierzę dziś po robocie i dam znać, to się porówna.

Co do mojego przypadku - dalsza zabawa. Pogadałem z mechanikiem, sprawdziliśmy świece, okazało się, że jest czarny nagar, widać też ślady oleju na kopułce tłoka, diagnoza - prawdopodobnie pierścienie olejowe. Auto zjadło 1l oleju po 1000 km. Teraz jestem w trakcie drugiego pomiaru, zobaczę ile spali po zrobionej dolewce po 500 km.
painface1
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 27
Dołączył(a): 31 lip 2015, o 13:00
Model: V50
Silnik: Benzyna 1,8
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Lublin

Postprzez painface1 » 20 sie 2015, o 16:00

Zmierzyłem bagnet u siebie. Długość całkowita części metalowej (od góry) to 490 mm. Długość od góry do minimum to 483 mm, a do maximum 468.
painface1
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 27
Dołączył(a): 31 lip 2015, o 13:00
Model: V50
Silnik: Benzyna 1,8
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Lublin

Postprzez OzMar72 » 20 sie 2015, o 18:52

No cóż, czyli bagnet w moim v50 taki sam. Dzięki.
Może zmierzy jeszcze ktoś kto nie ma problemu ze "znikającym" olejem
OzMar72
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 13
Dołączył(a): 14 cze 2015, o 19:17
Model: V50
Silnik: 1,8
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Mazowieckie

Postprzez OzMar72 » 24 sie 2015, o 19:32

Moje volvo pojechało dziś do mechanika. Wymienił już uszczelniacze teraz bierze się za pierścienie. Cierpliwy chłopak to sobie poradzi.
OzMar72
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 13
Dołączył(a): 14 cze 2015, o 19:17
Model: V50
Silnik: 1,8
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Mazowieckie

Postprzez painface1 » 25 sie 2015, o 12:27

Możesz mi na PM napisać ile taka robota kosztuje, tzn. ile za części i ile za robocizne ? Mam jedną wycenę i chciałbym widzieć czy koleś nie zdziera ze mnie. Dzięki.

Jeszcze jedno, jak jest u Ciebie ze spalaniem ? U mnie mało rewelacyjnie - wychodzi około 10 na 100 po mieście. Zastanawiam się czy już przypadkiem ERG się nie zapchał i nie zwiększa spalania paliwa.
painface1
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 27
Dołączył(a): 31 lip 2015, o 13:00
Model: V50
Silnik: Benzyna 1,8
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Lublin

Postprzez OzMar72 » 25 sie 2015, o 13:24

Za wymianę uszczelniaczy zapłaciłem 600 PLN razem.
Za wymianę pierścieni - nie wiem ile zapłacę bo chłopak nie chce wróżyć z fusów. Nie wie dokładnie jeszcze, mam nadzieję, ze nie oskubie mnie mocno. Jak odbiorę samochód-napiszę.
Spalanie....nie badałem go specjalnie jeszcze ale wskazówka wolno opada ;). Tak bardzo ostrożnie szacuję, że ok. 7-8 l średnio, trasa, miasto(większość). Ale nie jest to jakaś precyzyjna robota. Za krótko i za mało nim jeżdżę.

A Twój mechanik ile ceni taką robotę?
OzMar72
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 13
Dołączył(a): 14 cze 2015, o 19:17
Model: V50
Silnik: 1,8
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Mazowieckie

Postprzez painface1 » 25 sie 2015, o 15:50

Wersja optymistyczna - wymiana pierścieni olejowych i wszystkich uszczelek 1,5 tys. Jak trzeba będzie wymieniać tłoki i wszystkie bebechy to za cały remont silnika ok 3-3,5 tys.

Btw. jak zrobi daj znać czy pomogło :). Ja już nie wiem co jest grane, w sobote sprawdzałem stan oleju, było w połowie między max a min. Dziś ( po przejechaniu ok 100 km) sprawdzam a tam pokazuje, że jest na minimum ;/
painface1
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 27
Dołączył(a): 31 lip 2015, o 13:00
Model: V50
Silnik: Benzyna 1,8
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Lublin

Następna strona

Powrót do Mechanika BENZYNA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości