AKUMULATOR??? / V50 / DIESEL 2.0 / 2007 /

instalacje: silnika, oświetlenia, sterowanie elektryczne podzespołami itp.

Powrót do Elektryka

Postprzez kamilsarnowski » 28 wrz 2017, o 17:29

WItam serdecznie. Mam problem z akumulatorem ( na 97% ) i szukam jakiś wskazówek co robić.

Opisze sytuację od początku.

Samochód od kilku dobrych dni stał na niemal pustym baku. Z racji, że auto trzeba było uruchomić to pierwsze co pojechałem na stację zatankować. Dodam, że przy pierwszym uruchomieniu odpalał dłużej niż zawsze ale dał radę. Niestety po zatankowaniu już nie ruszył. Zajechałem go trochę bo próbowałem, żeby zaskoczył ale w końcu po którymś przekręceniu kluczyka już żadna kontrolka nie świeciło i zero obrotów.. Dopiero po podłączeniu kabli pod aku. i ładowaniu przez 10 min odpalił. Nie wiem czy to źle czy dobrze ale po 4 minutach jazdy auto odstawiłem na miejsce i następna próba odpalenia miała miejsce na następny dzień. Znowu nie odpalił a moment obrotowy trwał ze 2 sekundy. Stacyjka wariowała, samochodu z pilota nie szło zamknąć czy szyby schować.

Dopiero kolejne podpięcie pod kable i 10 minut ładowania pomogło. Odpalił ładnie ale co ważne tym razem zapaliła się kontrolka akumulatora. Mimo wszystko postanowiłem zrobić to co każdy zalecał :) czyli ruszyłem na przejażdzkę, żeby podładować trochę. Śmigał ładnie przez 10 km ale w końcu zaczął gasnąć pierwszy raz. Dodanie gazu pomogło i ruszył dalej. Nawet kontrolka zgasła ale za drugim razem już padł i niestety nie odpalił. Przy przekręceniu kluczyka, kontrolki mrugały jak szalone, całość padła tak, że szyby w oknie nie mogłem zamknąć ( dopiero trzecie już podpięcie, tym, razem na 2 sekundy rozwiązało problem :) )

Co robić??? wymiana akumulatora wystarczy? Może tez i alternator padł? Może jeszcze jakieś inne cholerstwo? Będę wdzięczny za jakąkolwiek pomoc i wskazówki.

Pozdrawiam.
kamilsarnowski
na luzie
na luzie
 
Posty: 1
Dołączył(a): 28 wrz 2017, o 17:05
Model: V50
Silnik: Diesel 2.0
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez false » 29 wrz 2017, o 12:14

Zmierz napięcia na akumulatorze - po kilkugodzinnym postoju, przy odpalaniu, na pracującym silniku z obciążeniem i bez.
false
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 9
Dołączył(a): 10 kwi 2017, o 22:42
Model: S40
Silnik: t5
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez katalizator » 8 paź 2017, o 16:48

Potencjalne uszkodzenia:
- akumulator
- regulator napięcia alternatora,
- muduł CEM
Avatar użytkownika
katalizator
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 220
Dołączył(a): 31 gru 2013, o 18:00
Lokalizacja: Łódź
Model: v50
Silnik: 2.0 D4204T
Rok produkcji: 2007


Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości