Akumulator V50 - jaki najlepszy ?

instalacje: silnika, oświetlenia, sterowanie elektryczne podzespołami itp.

Powrót do Elektryka

Postprzez mmllmm » 19 cze 2014, o 21:09

Witam
Dzisiaj chciałem odpalić i miałem niespodziankę. Zapaliło się kilka lampek, rozrusznik stał w ciszy. Po wsadzeniu kluczyka do stacyjki słychać było cykliczne pykanie co pół sekundy. Wskazówki zegarów trochę szalały bo miałem wrażenie jakby dostawały lekko zasilania ale tylko na ułamek sekundy.

Wyjąłem akumulator i zmierzyłem napięcie - jest 10,8V więć raczej mało.

Akumulator 80Ah, 700A, 135 min firmy VOLVO
Ma oznaczenia dodatkowe 30745776- czy to jest data produkcji a jeśli tak to jaka.
Auto kupiłęm w zeszłym roku i nie wiem jak stary jest akumulator.
Jesli jest od nowości to nie dziwię się że padł ale jeśli jest w miarę nowy to będę musiał popatrzeć czy coś nie jest przyczyną jego padnięcia.

Czy zakup akumulatora z tymi samymi parametrami byłby ok?
Ktoś z Was może rozszyfrować datę produkcji akumulatora?
mmllmm
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 7
Dołączył(a): 11 maja 2014, o 19:53
Model: V50
Silnik: 2.D
Rok produkcji: 2007

Postprzez mattstop » 19 cze 2014, o 22:42

Ja mam wybite na obudowie styczen 2006 orginal volvo
mattstop
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 48
Dołączył(a): 1 lut 2014, o 20:13
Lokalizacja: Irlandia Tipp Rzeszów
Model: V50
Silnik: 1.8 benzyna
Rok produkcji: 2006

Postprzez mmllmm » 20 cze 2014, o 06:29

Jak ta data wygląda? Jak na oponach?
mmllmm
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 7
Dołączył(a): 11 maja 2014, o 19:53
Model: V50
Silnik: 2.D
Rok produkcji: 2007

Postprzez wilczyhak » 20 cze 2014, o 11:52

Na obudowie powinieneś mieć wytopiony nr w którym zakodowane jest data, ale jest to dłuższy nr niż ten co podales (pewnie z naklejki na aku) Co do samego aku to sprawdz poziom, barwę i gęstość elektrolitu w każdej z cel, to moze cos wiecej bedzie wiadomo. Zanim kupisz nowy aku to zmierz jeszcze jakie napięcia daje alternator, a jak masz dostęp do miernika to warto zmierzyć tez pobór prądu przez samochód w "spoczynku".
Avatar użytkownika
wilczyhak
4 bieg
4 bieg
 
Posty: 267
Dołączył(a): 24 mar 2013, o 10:07
Lokalizacja: Rzeszów
Model: V50
Silnik: 2.0D-D4204T
Rok produkcji: 2005

Postprzez mmllmm » 21 cze 2014, o 08:48

Sprawdziłem miernikiem i było 10.8V.
Kupiłem centre o tej samej pojemności. Sprzedawca w sklepie porównywał centre z boschem za pomocą miernika i wychodziło że centra jest dużo lepsza.
Po wysadzeniu aku zapalił po sekundzie.
Sprzedawca stwierdził że jest zwarcie i w upalne dni często tak się dzieje. Akumulator prawdopodobnie był z2006 roku.
mmllmm
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 7
Dołączył(a): 11 maja 2014, o 19:53
Model: V50
Silnik: 2.D
Rok produkcji: 2007

Postprzez wilczyhak » 21 cze 2014, o 11:27

Moj jest z 2005 ori, ale przed najbliższa zima chyba bedzie trzeba wymienić ;) także sam stanę przed wyborem który lepszy.
Avatar użytkownika
wilczyhak
4 bieg
4 bieg
 
Posty: 267
Dołączył(a): 24 mar 2013, o 10:07
Lokalizacja: Rzeszów
Model: V50
Silnik: 2.0D-D4204T
Rok produkcji: 2005

Postprzez katalizator » 26 lip 2014, o 10:28

U mnie także padł oryginalny akumulator, napięcie na nim 10,8V. Podczas ładowania przy otwartych korkach jedna cela jest martwa (inny kolor). Akumulator mimo ładowania nie wykazuje więcej niż 10,8V. Powiem tylko, że do problemu doszło w upalny dzień, przy używaniu odbiorników prądu (radio, szyby) na postoju.

Zakupiłem Varta Blue Dynamic F17 o parametrach Pojemność 80Ah, Prąd rozruchu 740A (oryginalnie miałem 80Ah, 700A). To co bardzo ważne to wymiary fizyczne akumulatora, oryginalnie 315mm (Dł.)x175mm (szer.)x175mm (wys.). Są na rynku akumulatory o parametrach identycznych lub zbliżonych do oryginalnych ale o innych wymiarach. Szczególnie należy zwrócić uwagę na wysokość akumulatora. Wystarczy, że aku będzie wyższe o 1cm a śruba klemy plusowej wystaje ponad plastikową pokrywę obudowy, w której znajduje się aku. Znane są przypadki stopionych akumulatorów wraz z maską samochodu, a nawet przypadki pożaru.
Avatar użytkownika
katalizator
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 220
Dołączył(a): 31 gru 2013, o 18:00
Lokalizacja: Łódź
Model: v50
Silnik: 2.0 D4204T
Rok produkcji: 2007

Postprzez tortuga » 5 sie 2016, o 22:00

odgrzeję ten temat, głównie ze względu na odpowiedź kolegi katalizator

muszę wymienić akumulator. po pierwsze już nieco dogorywa, po drugie ma inne parametry niż powinien (Banner, 680A, 80Ah), co szczególnie w zimie daje się we znaki. według instrukcji powinienem kupić 760A, 70 Ah. znalazłem takie, np. Exide (co do którego opinie krążą dość dobre, więc raczej chętnie) - problem polega na tym, że mają wysokość 19 cm. tymczasem ten, który jest w aucie jest niższy - ma 17,5 cm. zresztą mechanik, u którego czasami coś naprawiam też przestrzegał mnie, żeby zwrócił uwagę na wysokość, że powinno być 17,5, że inaczej obudowa się nie zamknie. to samo w poprzednim poście pisze kolega.

pytanie brzmi - czy rzeczywiście akumulator o wysokości 19 cm nie zmieści mi się do obudowy? wydaje się, że jest tam jeszcze miejsce, 1,5 cm na pewno. ale nie chcę się wymądrzać i potem zastanawiać co zrobić z za dużym akumulatorem. możecie zerknąć u siebie, albo wiecie czy 19 cm mieści się w V50 2.0D?
tortuga
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 104
Dołączył(a): 6 paź 2013, o 14:52
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2008

Postprzez darrknorthpl » 5 sie 2016, o 22:38

Zdaje się, że Exide wykupiło Centrę.
Ja tak kupiłem Ojcu do Escorta akumulator Centry za wysoki, efekt jest taki, że trzeba było zdjąć górną zaślepkę/obudowę i tyle.
VIDA - odczyt i kasowanie błędów Kraków (Ruczaj)
darrknorthpl
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 79
Dołączył(a): 26 maja 2016, o 17:43
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Kraków

Postprzez tortuga » 6 sie 2016, o 23:16

darrknorthpl napisał(a):trzeba było zdjąć górną zaślepkę/obudowę i tyle.


No tego właśnie chciałbym uniknąć.
tortuga
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 104
Dołączył(a): 6 paź 2013, o 14:52
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2008

Następna strona

Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron