Benzyna z gazem czy diesel ? pytanie o 1,8 benzyna albo 2.0D

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika BENZYNA

Postprzez damianfbi » 2 kwi 2013, o 17:12

Witam

Szukam od dluzszego czasu volvo v50 w dieslu , naczytalem sie troche o tym ze moze pasc turbina kolo dwumasowe wtryski oraz filtr czastek stalych sie moze zapchac , sa to te rzeczy ktorych nie ma w benzynie i co za tym idzie jesli ktoras z tych rzeczy sie zepsuje sa to znaczne koszty ktore liczac w zysku na paliwie porownujac benzyne do diesla moze byc tak ze benzyna wyjdzie taniej liczac w skali roku , czy sa to rzeczy ktore psuja sie rzadko na co uwazac przed zakupem , porownujac diesla do benzyny z instalacja gazowa , robiac 20-30 tys km rocznie co lepiej wyjdzie i co wybrac ? jak benzynowe jednostki 1,8 znosza gaz oraz jaki gaz zalozyc i jaki jest koszt odpowiedniej instalacji do tego modemu ? oczywiscie instalacja tez sie musi zwrocic wiec wybor jest ciezki , choc i tak jak narazie poszukuje diesla . Prosze o jakies porady oraz na co szczegolnie zwrocic uwage przy zakupie .
damianfbi
na luzie
na luzie
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2 kwi 2013, o 17:05
Model: v50
Rok produkcji: 0

Postprzez Madrabbit » 3 kwi 2013, o 08:50

Przy takim przebiegu raczej benzyna,choć ja wybrałem diesla.Do tej pory jeździłem benzyna z lpg niby wszystko oki ale odkąd mam diesla odpadło mi parę problemów i kosztów eksploatacyjnych (filtry, świece, przeglądy, wjazd do parkingów podziemnych itp) filtr dpf w 2.0 jest umieszczony tak ze można go bez problemu wykręcić i wypłukać inaczej jest u mnie czyli w 1.6 ale jak na razie nie widzę problemu jak zaczną się problemy po prostu wytnę dpfa i będzie po problemie.Turbina i dwumas to inna bajka jego żywotność zależy w dużej mierze od stylu jazdy.Reasumując zastanawiałbym się między 1.6 a 2.0 w dieslu:)
kupię w rozsądnej cenie relingi+listwy czarne do V50 :)
Żadna kobieta nie da Ci tego co da Ci VOLVO i klocki LEGO
Madrabbit
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 11
Dołączył(a): 21 mar 2013, o 14:41
Model: V50
Silnik: D4164T
Rok produkcji: 2006

Postprzez hosekk » 3 kwi 2013, o 22:13

łee tam, na gaz to można mieć kuchenkę w domu - choć i tak indukcja fajniejsza :D:D
Ale nie sugeruj się - to moja subiektywna opinia. Ja nie lubię gazowników, mam z nimi same przykre doświadczenia
Avatar użytkownika
hosekk
Admin
Admin
 
Posty: 272
Dołączył(a): 14 sty 2013, o 20:21
Lokalizacja: Lublin
Model: V50
Silnik: 2.0d
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Lublin

Postprzez damianfbi » 3 kwi 2013, o 23:13

Dzieki za odpowiedz chlopaki , szukam nadal i sklaniam sie ku dieslowi , mam teraz dwa auta jedno to passat 1.9 tdi 2002r przed zakupem tez duzo mi mowili ze turbina padnie to i tamto ale zrobione ponad 60 tys km i nic , lecz passat juz musi isc do sprzedania bo potrzebne kombi wiec v50 bedzie zamiast passata . Bede szukal diesla 2.0D ( to silnik z peugeota ? )ale szukam czegos z przebiegiem do 200 000 km albo mniej . Mieszkam w Irlandi i tutaj tych aut jest mniej niz w polsce i ciezko cos znalesc za rozsadne pieniadze w dobrym stanie , interesuja mnie auta z rocznika 2004-2006 ze wzgledu na cene . Ostatnio bylo fajne v50 czarne z 2004 za 4500 E z przebiegiem 117 tys mil wiec w miare dobe pieniadze za fajne auto . Jak cos znajde to wkleje link i bede prosil o rade . Pozdrawiam
damianfbi
na luzie
na luzie
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2 kwi 2013, o 17:05
Model: v50
Rok produkcji: 0

Postprzez Madrabbit » 4 kwi 2013, o 07:09

Z Peugeota jest na pewno 1.6D (110KM)co do 2.0(136KM) to nie wiem ale z tego co czytałem to 2.0 jest bardziej awaryjny.Mój 1.6 ma przejechane prawie 200kkm sam zrobiłem nim 25kkm i odpukać nic się nie dzieje,ale nie namawiam bo może zależy to od egzemplarza.
Podsyłaj linki na pewno pomożemy ale tylko przez net bo do Irlandii trochę daleko:)
kupię w rozsądnej cenie relingi+listwy czarne do V50 :)
Żadna kobieta nie da Ci tego co da Ci VOLVO i klocki LEGO
Madrabbit
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 11
Dołączył(a): 21 mar 2013, o 14:41
Model: V50
Silnik: D4164T
Rok produkcji: 2006

Postprzez damianfbi » 4 kwi 2013, o 11:18

Z tego co rozmawialem z mechanikami i czytalem na innych forach to bardziej polecaja ten silnik 2.0 a 1,6 ze bardziej awaryjne , choc po 2007/8 r juz podobno sa poprawione i nie sa tak awaryjne . Wyczytalem na necie ze ten silnik 2.0 to ten sam co jest w peugeocie 407 .
damianfbi
na luzie
na luzie
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2 kwi 2013, o 17:05
Model: v50
Rok produkcji: 0

Postprzez Madrabbit » 4 kwi 2013, o 14:15

Ile osób tyle głosów:) decyzja należy do Ciebie, najważniejsze żeby był diesel :)
kupię w rozsądnej cenie relingi+listwy czarne do V50 :)
Żadna kobieta nie da Ci tego co da Ci VOLVO i klocki LEGO
Madrabbit
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 11
Dołączył(a): 21 mar 2013, o 14:41
Model: V50
Silnik: D4164T
Rok produkcji: 2006

Postprzez hosekk » 4 kwi 2013, o 17:45

przecież to Fordowskie 2.0 TDCi
Avatar użytkownika
hosekk
Admin
Admin
 
Posty: 272
Dołączył(a): 14 sty 2013, o 20:21
Lokalizacja: Lublin
Model: V50
Silnik: 2.0d
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Lublin

Postprzez wilczyhak » 8 kwi 2013, o 18:29

Spodobało mi się porównanie kolegi Hossek "na gaz to można mieć kuchenkę w domu - choć i tak indukcja fajniejsza" z którym się zgadzam (ale to też jest tylko moje zdanie, także się nie sugeruj) Osobiście też szukałem 1.8 w benzynie, ale niestety/stety nie znalazłem (tyle że ja nie miałem najmniejszego zamiaru gazowania, bo później bym musiał sprzedać jako uszkodzone - w razie ew. zmiany auta na nowsze Volvo ;)) Kupiłem V50 2.0D i póki co jestem zadowolony. Od ponad roku nic sie nie dzieje, mało pali (osatnio w trasie 4.8 przy całkiem dynamiczej jeździe - sam sie zaskoczyłem, w mieście troszke gorzej, ok 7-8l(w zimie)/100) wymiana oleju, filtrów, ON premium na sprawdzonych stacjach (może i dla własnego spokoju ducha, bo co do jakości to nie wiem czy jest faktyczna różnica), a co do silnika to nie mam najmniejszych zastrzeżeń. Super sie zbiera, niezależnie od biegu (6 biegowa w 2.0D). Jak nie bedziesz "rwał" przy ruszaniu to dwumasa też nie ma sie co obawiać, turbinke czasami mocniej "przedmuchać" i myślę że będzie good... Jeśli się mylę to proszę o jakieś wskazówki co do eksploatacji (nie jestem specjalistą od diesli, wcześniej miałem benzyniaki, ale póki co to nie żałuję zmiany)
Avatar użytkownika
wilczyhak
4 bieg
4 bieg
 
Posty: 267
Dołączył(a): 24 mar 2013, o 10:07
Lokalizacja: Rzeszów
Model: V50
Silnik: 2.0D-D4204T
Rok produkcji: 2005

Postprzez Mar_Co » 28 kwi 2013, o 18:48

hosekk napisał(a):przecież to Fordowskie 2.0 TDCi

2,0 D to HDI peugeota :!:
V50/XC90/V60/XC60
Avatar użytkownika
Mar_Co
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 80
Dołączył(a): 28 kwi 2013, o 10:21
Model: XC60
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: POLAND

Następna strona

Powrót do Mechanika BENZYNA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość