[2.0D 136KM 07-] Biegi haczą przy uruchomionym silniku

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez milofreeride » 20 sty 2019, o 12:52

Cześć wszystkim,
Od miesiąca jestem posiadaczem mojego volvo. Niestety mam problem z haczącymi biegami na uruchomionym silniku. Głównie 1,2 i wsteczny bieg stawiają opór, który utrudnia jazdę. Łatwo było zauważyć, że gałka zmiany biegów przechylona jest bardziej w kierunku pasażera (nie zależnie od wbitego biegu). Załączam zdjęcie lewarka skrzyni na "luzie":
Obrazek
Podczas zmiany biegów nie słychać żadnych zgrzytów, a po wbiciu nie wyskakują ze swojego przełożenia. Koło dwumasowe nie daje o sobie znać, sprzęgło łapie w połowie i się nie ślizga. Po przełamaniu występującego oporu po raz pierwszy(na dowolnym biegu), kolejne biegi wchodzą bez najmniejszego oporu, tak jak ma to miejsce na wyłączonym zapłonie.

Mechanik po obejrzeniu dwóch górnych poduszek oraz linek, stwierdził, że problem spowodowany będzie zużytymi synchronizatorami lub kończącym się sprzęgłem(docisk i wysprzęglik). Jednak w pierwszej kolejności przed zdjęciem skrzyni wolałbym wykluczyć jako winowajcę dolną poduszkę, olej w skrzyni oraz linki. Dodatkowo do całości nie pasuje mi przekrzywiony na prawo lewarek zmiany biegów. Dodatkowo nie spotkałem się na forum, żeby ktoś w skrzyni M6 miał problem z synchronizatorami, wydaję się, że są one raczej wytrzymałe w tym modelu.

Więc drodzy forumowicze, zwracam się do Was z prośbą o pomoc w znalezieniu problemu oraz kolejności działania. Czy ktoś też miał podobnym problem z krzywym lewarkiem? lub jest w stanie określić powód?

Pozdrawiam
milofreeride
na luzie
na luzie
 
Posty: 3
Dołączył(a): 20 sty 2019, o 12:24
Model: c30
Silnik: 2.0d
Rok produkcji: 2008
Lokalizacja: dolnoslaskie

Postprzez krzysztof63 » 20 sty 2019, o 17:13

Ja bym zaczął od demontazu linek i pomierzenia ich dlugości.Jest możliwe że ktoś rzezbil przy linkach i dlugości nie pasują.Sprawdz też okolice wybieraków skrzyni,czy tam nie powstał luz.
krzysztof63
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 141
Dołączył(a): 26 kwi 2016, o 12:06
Model: C 30
Silnik: D4204T
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Postprzez milofreeride » 24 sty 2019, o 22:51

@krzysztof63, dzięki za radę, ale gdzie znajdę prawidłowe długości linek od wybieraka. Orientujesz się, jak mogę zdemontować linki?
Czy ktoś ma jakieś dodatkowe sugestie co do źródła problemu?
milofreeride
na luzie
na luzie
 
Posty: 3
Dołączył(a): 20 sty 2019, o 12:24
Model: c30
Silnik: 2.0d
Rok produkcji: 2008
Lokalizacja: dolnoslaskie


Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości