Witam wszystkich posiadaczy.
Temat dotyczy elektryki naszych ulubionych "łosi".
Mój egzemplarz, to wersja MOMENTUM z 2006 roku - 1,6D.
Objawy, które wystąpiły, to początkowo chwilowe samodzielne życie wycieraczek i kierunkowskazów - wycieraczki potrafiły się samodzielnie uruchomić, a kierunkowskazy nie chciały działać.
Próba użytkowania auta pokazała następujące usterki:
- brak kierunkowskazów
- ciągłe działanie wycieraczek (prędkość I)
- brak możliwości zapalenia świateł drogowych na stałe
- brak sterowania radia z kierownicy
- brak tempomatu
- brak możliwości przełączania wskazań komputera
- brak możliwości sterowania klimatyzacją - nawiew tylko zimnego powietrza ze wszystkich "dysz"
Z "kierownicy" działał tylko klakson i "blenda" (mrugnięcie długimi).
Według forumowiczów (choć nie znalazłem dokładnie takiego przypadku), winny powinien być CEM. Podpowiadano, aby przegrzać dostępne punkty lutownicze lub wymienić CEMa i pojechać do VOLVO go zaprogramować.
Naprawa:
- wydłubałem CEMa z auta
- rozebrałem CEMa
- zrobiłem wielkie oczy
- przegrzałem luty - niepotrzebnie
- zmierzyłem wszystkie bezpieczniki i przekaźniki
Winny był przekaźnik 40A - spalona cewka przekaźnika (na CEMie są tylko dwa - ten większy to 40A).
Nowy w sklepie samochodowym kosztował mnie 18 PLN. Gdy już wiem, co było przyczyną - naprawa Vołka powinna trwać jakieś 10 minut.