Alternator - brak ladowania

instalacje: silnika, oświetlenia, sterowanie elektryczne podzespołami itp.

Powrót do Elektryka

Postprzez bosman » 1 lut 2016, o 16:31

Witam.
Dzisiaj żona wyprowadzając auto do pracy z garażu zdążyła wyjechać za bramę po czym zapalił się czerwony trójkąt i komunikat: uklad elektr. wymagany serwis. Zgasiła auto, po czym pobiegła po mnie. Odpaliłem komunikatu nie było. Silnik trochę jakby dziwnie pracował. Wziąłem miernik i sprawdziłem ładowanie alternatora. Okazało się że nie ładuje. Po ok 2-3 minutach komunikat znów się pojawił. Miał ktoś podobny problem? Pewnie padł alternator.
Dodam jeszcze ze przez ok 4 minuty pracy alternator był tak gorący że nie dało się go dotknąć.
bosman
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 195
Dołączył(a): 12 lip 2015, o 06:56
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004
Lokalizacja: Ślesin

Postprzez t_pa » 1 lut 2016, o 17:10

Miałem to samo
Przy czym skończyło się wymianą alternatora i o mały włos samozapłonem auta :roll:
ja radziłbym natychmiast odpiąć alternator od prądu
t_pa
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 61
Dołączył(a): 22 sty 2013, o 17:53
Lokalizacja: Stalowa Wola
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2005

Postprzez bosman » 1 lut 2016, o 18:34

Spokojnie. Auto stoi w garażu. Żona pojechała drugim. Przecież bym jej nie puścił. Co było przyczyną przegrzania alternatora? Sprzęgło jednokierunkowe?
bosman
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 195
Dołączył(a): 12 lip 2015, o 06:56
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004
Lokalizacja: Ślesin

Postprzez t_pa » 1 lut 2016, o 20:30

Nie wiem co było przyczyną, :?:
Alternator sfajczył się na czarno i wysłałem go do regeneracji.
Mechanik powiedział, że jakbym go nie odpiął od prądu to całe auto poszłoby z dymem. :shock:
t_pa
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 61
Dołączył(a): 22 sty 2013, o 17:53
Lokalizacja: Stalowa Wola
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2005

Postprzez bosman » 1 mar 2016, o 16:34

Dla tych co będą chcieli lub planuja wymianę alternatora wrzucam schemat mocowania zapożyczony z innego forum.

Jakiś czas temu padł mi alternator. Po zagłębieniu się w temacie tych alternatorów okazało się, że są one wadliwe, słabo wykonane i krótkotrwałe. Po wymontowaniu postanowiłem, że kupię nowy. Używki oscylują w granicach 200-300 złotych, a nowy oryginalny Denso z przesyłką wyniósł mnie 480. Myślę, że nie warto było ryzykować kupując używkę, która za dzień, miesiąc lub rok mogła by się uszkodzić. Była jeszcze możliwość kupna alternatora po regeneracji, który kosztowal 360 + koszt wysyłki, ale również istniało ryzyko wcześniejszego uszkodzenia, ze względu na jakość części zamiennych, które stały pod wielkim znakiem zapytania.
Dodam, że występują dwa rodzaje alternatorów: 120A i 150A. Przy uszkodzeniu alternatora 120A Volvo zaleca wymianę na 150A ze względu na duże obciążenie tych urządzeń. W razie czego służę pomocą przy wymianie.

http://volvoforum.pl/download/file.php? ... bbe6ea54d9
bosman
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 195
Dołączył(a): 12 lip 2015, o 06:56
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004
Lokalizacja: Ślesin

Postprzez krzysztof63 » 26 lip 2016, o 17:37

Mam również pytanie dotyczące alternatora.Czy możliwe jest żeby był tak słaby,że nawet po włączeniu wentylatora na 1/2 mocy zaczyna trząść autem jakby alternator nie wydalał.Ładowanie w normie.
krzysztof63
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 142
Dołączył(a): 26 kwi 2016, o 12:06
Model: C 30
Silnik: D4204T
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza


Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości