[1.6D 110KM 03-07] Brak mocy - wszystkie problemy ze spadkiem mocy

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez artek » 28 maja 2017, o 12:29

Lanact napisał(a):
gregkrak napisał(a):Witam Volvo 1.6 tdi v50. coraz częściej auto nagle nie może przyspieszyć jakby turbina nie pracowała. obroty na jałowym po wciśnięciu gazu tylko do 3000. Trzeba auto zgasić i po ponownym zapaleniu wszystko wraca do normy. jakieś sugestie? Sterownik turbiny czy przepływomierz. prosze o rade.


Witam. Problemem może być zapchany filter DPF o ile go masz. Tak było w moim przypadku. Rozwiązaniem jest jego wymiana lub usunięcie. Jeżeli masz mokry filtr, to może również powoli brakować płynu katalizującego w zbiorniczku. Pzdr.

Bzdury piszesz, jak będzie brakowało płynu, to pojawi się odpowiedni komunikat. Nie jest to związane z przyśpieszeniem.
artek
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 751
Dołączył(a): 26 lis 2014, o 14:23
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2008

Postprzez predki » 17 lip 2017, o 20:08

koledzy co to może być volvo v50 1,6d auto jedzie wszystko jest oki nie raz traci moc i wyświetla się komunikat o awarii antiskid uto nie mam mocy miał ktoś taki przypadek ?
predki
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 7
Dołączył(a): 11 kwi 2016, o 19:55
Model: v50
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: dolnośląskie

Postprzez Paulie » 20 lis 2017, o 15:56

predki napisał(a):koledzy co to może być volvo v50 1,6d auto jedzie wszystko jest oki nie raz traci moc i wyświetla się komunikat o awarii antiskid uto nie mam mocy miał ktoś taki przypadek ?


To są objawy gdy silnik wchodzi w tryb awaryjny. Wtedy obroty schodzą do max 3k i ogólnie zamula. Przerabiałem to u siebie kilka razy - u mnie było to związane z DPF.


Mam natomiast inne pytanie do "ekspertów". 5 raz z rzędu przepala mi się króciec od przepustnicy (z tego co wiem plastikowa rurka, której zadaniem jest się przepalić gdy temperatura w układzie jest zbyt duża). Z moim mechanikiem przerobiliśmy już różne elementy a usterka nadal powraca:
- wymiana przepustnicy
- zmiana oprogramowania sterownika przepustnicy (o ile dobrze pamiętam)
- regulacja zaworów przepustnicy
- wymiana króćca na taki grubszy od innego modelu (c-max czy coś)

Generalnie totalnie już nie mamy pojęcia co może być przyczyną. Mechanik twierdzi, że króciec się przepala ponieważ do układu cofają się gorące spaliny które przytapiają ową rurkę a duże ciśnienie robi w niej dziurę.
Spotkał się ktoś z Was z taką przypadłością?
Paulie
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 15
Dołączył(a): 27 mar 2016, o 00:12
Lokalizacja: Polska
Model: V50
Silnik: 1.6 TDI Kinetic
Rok produkcji: 2010
Lokalizacja: Polska

Postprzez JacSwi » 20 lis 2017, o 19:19

Jest na tyle daleko od zaworów że możliwość cofniecia praktycznie odpada.
Ale dość blisko od niej jest wejście spalin od EGR,i zakręć się przy tym temacie.
Jest tam też obejście IC i może są wyłamane ząbki w domykaniu przepustnicy co daje zawirowania i możliwość cofniecia spalin z EGR.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 652
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Rockson » 1 lut 2018, o 13:15

Przyczyn może być naprawdę sporo, a jednym z przykładów jest chociażby katalizator. Może się okazać, że jest zapchany, a wtedy konieczna będzie jego wymiana. Jakby ktoś chciał skorzystać z możliwości sprzedania starego katalizatora to na stronie https://www.katalizatory-warszawa.pl/ można znaleźć cennik poszczególnych katalizatorów danych marek.
Avatar użytkownika
Rockson
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 13
Dołączył(a): 20 lip 2017, o 07:49
Model: V50
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez artek » 1 lut 2018, o 14:28

Rockson napisał(a):Przyczyn może być naprawdę sporo, a jednym z przykładów jest chociażby katalizator. Może się okazać, że jest zapchany, a wtedy konieczna będzie jego wymiana. Jakby ktoś chciał skorzystać z możliwości sprzedania starego katalizatora to na stronie https://www.katalizatory-warszawa.pl/ można znaleźć cennik poszczególnych katalizatorów danych marek.

Lecz się debilu.
artek
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 751
Dołączył(a): 26 lis 2014, o 14:23
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2008

Postprzez Wacek2 » 18 mar 2018, o 19:11

Witam.U mnie zatkany był dpf Po przejechaniu 500 km znowu brak mocy zapalone kontrolka silnika. Kolejne podłączenie do komputera wskazało uszkodzenie 3 świece zerowych.
Wacek2
na luzie
na luzie
 
Posty: 4
Dołączył(a): 10 paź 2017, o 17:23
Model: S40
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Libiąż

Postprzez Kamil7878 » 16 maja 2021, o 14:49

Witam mam problem z V50 1.6d z 2010r przebieg 160 tys, pojawił się błąd - Wymagany serwis układu silnika, brak mocy samochód przechodzi w tryb awaryjny. Proszę o pomoc lub ewentualnie o polecenie jakiegoś programu do diagnozy, posiadam interfejs bluetooth. Pozdrawiam
Kamil7878
na luzie
na luzie
 
Posty: 2
Dołączył(a): 16 maja 2021, o 13:26
Model: V50
Silnik: 1.6D
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: Gostynin

Postprzez JacSwi » 22 maja 2021, o 17:34

DPF, turbina, mapsensor (czujnik ciśnienia doładowania), zawór sterujący zmienną geometrią turbiny, EGR, jest trochę rzeczy które dają taki komunikat.
Do Volvo najlepsza jest Vida, i praktycznie tylko to.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 652
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez mike333 » 10 paź 2022, o 20:43

Mam z tym v50 1.6hdi 2007,problemy od zakupu 7lat temu....
Dpf wyjęty(zero błędów) tak kupiłem, miał coś tuningowane na 130km chip chyba nie wiem ale był bardzo mocny. Przy zakupie był na wstępnym przeglądzie w volvo dreamteam wyszło ok ws, ztko.
A od lat z różna częstotliwością standard czyli

Czyli serwis antypoślizgowy i ograniczona moc silnika męczą te auto

Więc iles tam mcy po zakupie niby że to od turbo te błędy po czasem zadymił przy dużej rurze,
Wymiana na nowe regeneracja i niby coś wgrali ze był już nie taki mocny.

Oczywiście błąd wyskakiwał rzadko serwis antypoślizgowy i moc ograniczona, wyłączenie silnika i jedzie znów. Zauważyłem też że często miał. Problem przy redukcji z 3na 2 pod mąla górkę ze nie miał mocy a turbo było wtedy nowe tydzień Dwa.. I tak. Lata mijają i się bujamy... Znim

W tym mcu w końcu się wziolem za te auto, testuje elmem.

Czyściłem dolot, błędy dalej. Syfu masa

Czujniki na elmie testuje codziennie w trakcie jazd tj temp dolotu jest ok, ciśnienia kolektorze też ok, listwa paliwową ok,

Każda wtyczkę sprawdzałem pod maską również pod fabryczna tasma izolacyjna pędzlem i dalej. Bez zmian

Przepływka wymieniona na używany org, bez zmian.
***
Wymieniłem ten czujnik podciśnienia turbo pierburga z tyłu silnika od strony grodzi, efekt że jedzie w miarę spoko do 3tys czasem do 3.5, obrotów i tak sobie można długo bez błędu jechać, dając jednak mocno w palnik, już po 3.5 obrtotow dwa błędy
Najpierw ten błąd wskakuje

Mass Airflow Sensor in Range But Higher Than Expected
P1103

że niby za dużo powietrza bo wcześniej zadymi i wskakuje błąd, często jest ukryty i kontrolka silnika się nie zapala, ogólnie on szybko wyskakuje w czasie jazdy

Potem p0299 turbo low boost, w elmie a na kokpicie serwis antypoślizgowy.

Dodam że zamontowałem czujnik turbo od 2.0 volvo, błąd sprzedawcy w opisie, mój stary ma 3 wyjścia na weze
Vac, out i amp. Ten co teraz tylko dwa Vac, out. Podpiołem tylko dwa Vac i out, trzecie amp tobyl jakiś mały odpowietrznik.
Ciekawostka taka ze jak popiołem ten czujnik turbo od razu po odpaleniu wyskoczył P1103, skasowalem nie wrócił, jazda od razu próbna pod górę 70% wielka góra 2,bieg 3bieg pod obciazeniem i super turbo ładnie ciagnie, przegoniłem go do 4,5tys obrotów i na siłę chciałem żeby ten błąd wyskoczył i nic niema go. Za 2godziny na autostradzie dałem w palnik no znów te same błędy. Jak tak jadę spoko do2. 5tys 3 to niema bledow...

Cotam dalej sprawdzić wymienić.....?? Niestety z uwagi na sytuację gospodarki muszę do końca roku liczyć na siebie forum itp.

EGR jest raczej od nowosci
Przepustnica wraca sprawdzałem palcem od fabryki
Intercoler też raczej fabryka
Wtryski na wolnych nie dymia zle tj malutko nawet przy 5000
Obroty pięknie
Nie buja nim itp
Swistow nie słychać
EGR odłączę jedzie ładnie tylko ze jest błąd system antypoślizgowy od razu, no i mocniej dymi.

Wg mnie coś mu daje za duża dawkę, zesra się dymem i lecą błędy..
mike333
na luzie
na luzie
 
Posty: 1
Dołączył(a): 10 paź 2022, o 19:11
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Mikolow

Poprzednia strona

Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości