[2.0D 136KM 03-07] Brak mocy - wszystkie problemy ze spadkiem mocy

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez wilczyhak » 21 cze 2013, o 10:44

Może nie związane z problemem ale dotyczy turbosprężarki, więc nie będę zakładał nowego wątku. Otóż mam pytanie odnośnie turbo. Ostatnio (tzn podczas upałów) zauważyłem że turbina jest bardziej słyszalna zw.podczas gaszenia samochodu, tzn słychać taki świst. Nie wiem czy jest to normalny odgłos dla turbosprężarki, ponieważ jest to mój pierwszy samochód z turbo, dlatego chciałbym się dowiedzieć kiedy można zacząć się obawiać o stan turbosprężarki? Moc mam, oleju nie zauważyłem żeby ubywało, nie mam dostępu do kanału żeby na nią popatrzeć czy się "poci". Z góry dziękuję za każda radę/informacje.
Avatar użytkownika
wilczyhak
4 bieg
4 bieg
 
Posty: 267
Dołączył(a): 24 mar 2013, o 10:07
Lokalizacja: Rzeszów
Model: V50
Silnik: 2.0D-D4204T
Rok produkcji: 2005

Postprzez kusiciel3 » 21 cze 2013, o 15:36

Podczas gaszenia samochodu nie ma szans usłyszeć turbo ...
Pewnie słyszysz jak gasną wentyle chłodnicy ;)
kusiciel3
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 33
Dołączył(a): 1 maja 2013, o 20:39
Model: v50
Silnik: 2.0 d 136 km
Rok produkcji: 2008

Postprzez wilczyhak » 21 cze 2013, o 19:03

kusiciel3 napisał(a):Podczas gaszenia samochodu nie ma szans usłyszeć turbo ...
Pewnie słyszysz jak gasną wentyle chłodnicy ;)

;) będę musiał się temu przysłuchać, może i masz racje, chociaż jest to dość podobny dźwięk jak podczas pracy turbo, tylko bardziej słyszalny, ale może i masz racje...jutro sprawdzę. Dzięki za wskazówkę ;)
Avatar użytkownika
wilczyhak
4 bieg
4 bieg
 
Posty: 267
Dołączył(a): 24 mar 2013, o 10:07
Lokalizacja: Rzeszów
Model: V50
Silnik: 2.0D-D4204T
Rok produkcji: 2005

Postprzez PQS » 26 cze 2013, o 17:24

witam mam pytanie odnosnie Twojego problemu mianowicie mam to samo o czym pisales mam takie samo volvo z takim samym silnikiem z takim samym problemem. brak mocy wylaczam auto jest okej pozniej znow to wraca przy dluzszej jezdzie, mozesz mi pomoc jaak ten problem rozwiazales??
PQS
 

Postprzez hosekk » 27 cze 2013, o 06:37

Zapieczone kierownice turbo.
Turbo do czyszczenia / regeneracji.
Avatar użytkownika
hosekk
Admin
Admin
 
Posty: 272
Dołączył(a): 14 sty 2013, o 20:21
Lokalizacja: Lublin
Model: V50
Silnik: 2.0d
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Lublin

Postprzez PQS » 27 cze 2013, o 06:49

Tyle ze turbo działa bez problemu turbine ciagle slychac tylko gdzies taaa moc jest tlumiona.Mozliwe zee jakis przewod jest zagiety lub egr do wymiany czyszczenia. ale jestem ciekaw co kolega mial za przyczyne,gdyz objawy sa takie same.
PQS
 

Postprzez hosekk » 27 cze 2013, o 12:16

Turbo będzie słychać, może być też nieszczelny wężyk podciśnieniowy, zobacz siebie jak pracuje sztanga turbo. Jest o tym post na firum
Avatar użytkownika
hosekk
Admin
Admin
 
Posty: 272
Dołączył(a): 14 sty 2013, o 20:21
Lokalizacja: Lublin
Model: V50
Silnik: 2.0d
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Lublin

Postprzez PQS » 28 cze 2013, o 22:37

Ok.Posprawdzam to o czym pisałeś i spróbuje rozkręcić egr i przeczyścić.zobaczymy czy coś to pomoże. pozdrawiam
PQS
 

Postprzez Gość » 17 lip 2013, o 08:42

problemem okazala sie odlaczona kostka od elektromagnezu polaczonego z turbo. mam chyba kurde kolejny problem tak mi sie wydaje ,jak odpalam auto jest ok ale po kilku sekundach slysze lekkie stuki jak by jakies lozysko.nie mam pojecia co to moze byc stuki saa gdy auto jest zimne jak przejade jakas transe zgasze auto wlacze po kilku nastu minutach nic nie slychac. ktos maa pojecie czym to moze byc spowodowane?
Gość
 

Postprzez Mariusz1v50 » 20 lip 2013, o 07:36

Witam
Koledzy problem polega na tym ze po zmianie biegu np. przy 2,5tys 3tys obr. i wyższych zanim zacznie turbo działać to jest jakaś chwila i ogólnie czuć ze autko ma już dosyć przy 3,5tyś obrotów i na wyższe wchodzi ale to trwa trochę. Dodam ze kolega ma 2,0d ale w v70 i tam jak się 1ruszy i wcisnę pedał gazu do końca to przy około 3tyś,obr zaczynają piszczeć opony a u mnie nie ma takiego momentu obrotowego i takiej mocy.
Dodam ze autko mam od roku a wcześniej jeździł raz na jakiś czas jak go kupiłem to często rozłączało turbo i musiałem gasić i zapalić i było ok ale mechanik twierdził ze się rozjeździ teraz po roku nie ma tego. A jeszcze wcześniej bywało ta ze jak trochę żwawiej pojeździłem i postał trochę powiedzmy około 1h to po ponownym zapaleniu z rury wylatywał taki jakby brązowy dymek przez chwilę.
Mariusz1v50
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 65
Dołączył(a): 20 lip 2013, o 07:01
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2007

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość