[2.0D 136KM 03-07] Brak mocy - wszystkie problemy ze spadkiem mocy

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez darrknorthpl » 1 sie 2016, o 22:14

Ja ostatnio oddałem auto do mechanika, gość stwierdził, że zapieczone kierownice, bo też były problemy z turbo, wyczyścił, nasmarował potem auto się dławiło przy ok 2000 obr, powód odczytany z kompa: za duże ciśnienie turbo i błąd zaworu dolotowego, czyli N75 ale tego z lewej strony.
Jako, że w czerwcu zmieniałem zawór sterowania turbo (N75), to zamieniłem te zawory, ten zmieniony włożyłem po lewej stronie, a stary (z wypranym filtrem dałem do góry) efekt teraz turbo się nie załącza. Zamówiłem więc drugi zawór - wymienię i sprawdzę (czekam, aż dojdzie).

W między czasie jeszcze przeczyściłem przepustnicę i czujniki w niej. Jak zmienię drugi zawór i dalej będzie źle to nasuwa się jeszcze jedna przyczyna. Mechanik jak wyciągał turbo do czyszczenia mógł pokręcić gruszką...
VIDA - odczyt i kasowanie błędów Kraków (Ruczaj)
darrknorthpl
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 79
Dołączył(a): 26 maja 2016, o 17:43
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Kraków

Postprzez darrknorthpl » 1 sie 2016, o 22:14

Ja ostatnio oddałem auto do mechanika, gość stwierdził, że zapieczone kierownice, bo też były problemy z turbo, wyczyścił, nasmarował potem auto się dławiło przy ok 2000 obr, powód odczytany z kompa: za duże ciśnienie turbo i błąd zaworu dolotowego, czyli N75 ale tego z lewej strony.
Jako, że w czerwcu zmieniałem zawór sterowania turbo (N75), to zamieniłem te zawory, ten zmieniony włożyłem po lewej stronie, a stary (z wypranym filtrem dałem do góry) efekt teraz turbo się nie załącza. Zamówiłem więc drugi zawór - wymienię i sprawdzę (czekam, aż dojdzie).

W między czasie jeszcze przeczyściłem przepustnicę i czujniki w niej. Jak zmienię drugi zawór i dalej będzie źle to nasuwa się jeszcze jedna przyczyna. Mechanik jak wyciągał turbo do czyszczenia mógł pokręcić gruszką...
VIDA - odczyt i kasowanie błędów Kraków (Ruczaj)
darrknorthpl
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 79
Dołączył(a): 26 maja 2016, o 17:43
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Kraków

Postprzez darrknorthpl » 2 sie 2016, o 18:20

Zamontowałem dzisiaj drugi zawór N75, więc teraz są już oba zmienione. Auto jedzie płynnie, nie wyskakują żadne błędy na wyświetlaczu, ale mocy jest mało, więcej niż by się turbo nie włączało, ale zdecydowanie mniej niż powinno....
VIDA - odczyt i kasowanie błędów Kraków (Ruczaj)
darrknorthpl
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 79
Dołączył(a): 26 maja 2016, o 17:43
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Kraków

Postprzez darrknorthpl » 5 sie 2016, o 21:19

Eh, dziś zauważyłem, że się turbo nie włącza, bo nie podpiąłem wężyka do zaworu przy przepustnicy :)
A, że jest w pełni analogowy to błędów brak.... Teraz auto działa, choć mam wrażenie, że lekko przeładowuje turbo, ale bez błędów.
VIDA - odczyt i kasowanie błędów Kraków (Ruczaj)
darrknorthpl
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 79
Dołączył(a): 26 maja 2016, o 17:43
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Kraków

Postprzez darrknorthpl » 7 sie 2016, o 11:10

I co ciekawe po przejechaniu może z 20 km auto przestało się dławić na ok 2k-2,2k obrotów, możliwe, że komputer dokonał adaptacji.
Ale za to turbinka przygwizduję, może jakaś nieszczelność w dolocie, hmm....
Albo zanim się zapiekła również gwizdała, co podobno często się zdarza w 2.0d


No i turbo padło.., zaczęło gwizdać głośniej i zgrzytać, auto czeka na wyjazd do mechanika i szykuje się regeneracja turbiny
VIDA - odczyt i kasowanie błędów Kraków (Ruczaj)
darrknorthpl
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 79
Dołączył(a): 26 maja 2016, o 17:43
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Pringle98 » 16 wrz 2016, o 10:13

U mnie ostatnio przepustnica nawaliły, a byłem u paru 'mechaników' i nic nie znaleźli, dopiero sam ją wyczyściłem i teraz jeździ jak złoto.
Pringle98
na luzie
na luzie
 
Posty: 1
Dołączył(a): 15 wrz 2016, o 00:55
Model: BMW3
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: Kraków

Postprzez gregkrak » 6 paź 2016, o 13:08

witam

szybkie Pytanie. Zauważyłem 2 razy już że auto po odpaleniu jechało normalnie i nagle w pewnym momencie zaczęło mulić, a obroty nie wychodziły poza 3000. auto jechało normalnie tyle że wolniej a na panelu nie było żadnego komunikatu. Po wyłączeniu silnika i zaraz po ponownym uruchmoeniu problem zniknął. Dodatkowo za drugim razem zaniem auto zaczęło mulić po próbie dodania gazu autem krótko szrpnęło delikatnie i auto przestało reagować na wciśnięcie pedału gazu, obroty powoli zaczęły spadać do zgaśnięcia auta. czy ktoś mi może pomóć? czy to jest EGR czy DPF?
gregkrak
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 23
Dołączył(a): 27 cze 2016, o 10:55
Model: V50
Silnik: 1.6 Diesel
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Kraków

Postprzez gregkrak » 14 paź 2016, o 10:52

Jeszcze jedno . podpiąłem pod kompa i wyleciały dwa byki: ADM0004 i ADM E010 czy coś takiego. ale potem pokazało poziom płynu dpf że jest, pusty zbiornik NIE. poziom jest na 15. Wczoraj natomiast auto stało przez 8 godzin na powietrzu i po odpaleniu i ruszeniu szarpnęło coś i auto zgasło. nie moglem go odpalić przez trzy czy 4 cykle rozruchowe gdzie później po długim odpalaniu przy wciśniętym gazie powoli powoli odpalił i potem już wszystko było oki. proszę pomóżcie
!!!!!!!!!!!!!
gregkrak
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 23
Dołączył(a): 27 cze 2016, o 10:55
Model: V50
Silnik: 1.6 Diesel
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Kraków

Postprzez siwobrody » 16 paź 2016, o 16:26

Witajcie,

w moim Łosiu miałem 2 błędy P2263 oraz ECM-0047. Zbyt niskie ciśnienie doładowania i słaby sygnał. Po wielokrotnych bojach z autem, wymianą obu elektrozaworów od turbo i EGR, czyszczenia przepustnicy i EGR okazało się, że miałem ułamane przewody elektryczne przy wtyczce do zaworu sterowania turbiną. Problem z elektryką i słabą jakością przewodów jest znany i często wałkowany. Pozdrawiam.
Syn rolnika zawsze jeździ traktorem ;)
Avatar użytkownika
siwobrody
na luzie
na luzie
 
Posty: 3
Dołączył(a): 13 kwi 2016, o 18:10
Model: V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: RZ <--> LBL

Postprzez Wolf » 7 sty 2017, o 20:59

Opisywałem już problem, może jednak wtym dziale uzyskam wiecej podpowiedzi. Auto nie ma przyspieszenia powyżej 2-3 biegu obroty owszem idą do góry bardzo szybko tak jakbym go "przegazowywał" natomiast prędkość narasta baardzo powoli. opisałem również problem tutaj: http://v50klub.pl/problem-z-przyspieszeniem-t2465.html
Wolf
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 16
Dołączył(a): 17 paź 2016, o 18:34
Model: V50
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: United Kingdom, Warwickshire

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości