[2.0D 136KM 03-07] Brak mocy - wszystkie problemy ze spadkiem mocy

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez Magik » 3 wrz 2013, o 10:52

Albo turbina ci się kończy albo zmienna geometria się przycina. Może tez byc nieszczelnosc ukladu podcisnienia albo uszkodzony elektrozawor sterowania turbo.
Magik
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 41
Dołączył(a): 15 sie 2013, o 19:12
Lokalizacja: Lublin
Model: v50
Silnik: 2.0 d
Rok produkcji: 2004

Postprzez ddaber » 21 lis 2013, o 15:10

podepnę się pod wątek kolegi

chciałem zapytać, czy to normalne zjawisko (v50 2.0 diesel)

zazwyczaj turbina włącza się przy mniej więcej 1800 obrotach - podczas jazdy w mieście i przy krótkich wypadach poza. jednak podczas dłuższej jazdy na wyższych obrotach, np na autostradzie lub w dłuższej trasie gdzie obroty praktycznie caly czas oscyluja pomiedzy 2600 - 3200, turbinę czuję, choć słabo, dopiero gdzieś przy 2800-2900 obrotach.
Ostatnio wyglądało to tak, że jadąc sobie przepisowo ok. 120km/h na VI biegu, jak chce przyspieszyć (na autostradzie oczywiście) do np. 160-170 to nie czuję potrzeby redukowania, silknik w miarę żwawo wchodzi na wyższe obroty jednak po dłuższej takiej jeździe na VI auto praktycznie nie przyśpiesza, przeważnie muszę redukować do V nawet IV żeby je rozbujać.
ddaber
na luzie
na luzie
 
Posty: 1
Dołączył(a): 21 lis 2013, o 14:51
Model: v50
Silnik: 2.0d
Rok produkcji: 2006

Postprzez hultaj » 30 lis 2013, o 22:31

mam pytanie w którym miejscu zlokalizowałeś tą kostkę? można to zrobić samemu czy potrzeba specjalisty?
..::HultaJ::..
"Nagrodą jest brak kary" 1bkpow
hultaj
4 bieg
4 bieg
 
Posty: 303
Dołączył(a): 29 lis 2013, o 13:28
Lokalizacja: Łódź
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2005

Postprzez hultaj » 1 gru 2013, o 17:07

t_pa napisał(a):Witam
Mam problemy z turbo. Tzn. czasami podczas jazdy turbina przestaje działać (szczególnie na zimnym silniku, parę razy na trasie po przejechaniu kilkuset km.). Silnik 2.0D 136KM 2005r. O co może chodzić???


Pytanko czy udało się koledze zlokalizować i usunąć problem? jaka była przyczyna i koszt usunięcia awarii?
..::HultaJ::..
"Nagrodą jest brak kary" 1bkpow
hultaj
4 bieg
4 bieg
 
Posty: 303
Dołączył(a): 29 lis 2013, o 13:28
Lokalizacja: Łódź
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2005

Postprzez marsob82 » 18 gru 2013, o 16:15

Wczoraj miałem wymieniany czujnik temperatury powietrza dolotowego (z racji wyświetlania błędu). Samochód jeździł dobrze, ale dzisiaj stracił moc....pedał w podłodze a on ledwie jechał.Po przejechaniu ok 8-10 km wszystko ustąpiło i zaczął normalnie jechać (dodam że spalanie w momencie spadku mocy drastycznie wzrosło, do ok 12-13 litrów).
Dodam że mam problemy z DPF bo cały czas komp wywala błąd ECM-2002 czyli filtr cząstek stałych, błędny sygnał.Powiedzcie czy spadek mocy może być spowodowany przez ten nieszczęsny DPF???? Auto już postawiłem w warsztacie i "wykastrują" ten filtr ale nie wiem co myśleć o chwilowym spadku mocy.
marsob82
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 79
Dołączył(a): 13 lis 2013, o 13:58
Lokalizacja: Białystok
Model: V50
Silnik: Diesel,2.0,136KM
Rok produkcji: 2004

Postprzez gertri » 18 gru 2013, o 16:32

Witaj. Jest to możliwe, że to wina dpf-u. Pojeździj trochę i poobserwuj.
gertri
4 bieg
4 bieg
 
Posty: 330
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 14:02
Model: v50
Silnik: 2,0 diesel
Rok produkcji: 2009

Postprzez msladzio » 30 gru 2013, o 22:14

Tak jak w temacie co jakiś czas wyświetla się komunikat wymagany serwis silnika i autko kompletnie nie ma mocy,przechodzi w tryb awaryjny.Żadna inna kontrolka się nie zapala więc raczej filtr dpf jest ok???
msladzio
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 25
Dołączył(a): 28 gru 2013, o 13:06
Model: v50
Silnik: 2.0 diesel
Rok produkcji: 2005

Postprzez marsob82 » 31 gru 2013, o 10:35

msladzio napisał(a):Tak jak w temacie co jakiś czas wyświetla się komunikat wymagany serwis silnika i autko kompletnie nie ma mocy,przechodzi w tryb awaryjny.Żadna inna kontrolka się nie zapala więc raczej filtr dpf jest ok???


Podepnij pod komputer i zobacz jakie błędy wywaliło i napisz
marsob82
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 79
Dołączył(a): 13 lis 2013, o 13:58
Lokalizacja: Białystok
Model: V50
Silnik: Diesel,2.0,136KM
Rok produkcji: 2004

Postprzez dawidek6 » 2 sty 2014, o 20:21

Ewidentnie po opisie usterki widać ,że problem mógł być powodowany przez zacinającą się zmienną geometrię kierownic. Często wystarczy rozebrać turbinę i wyczyścić łopatki i sworznie i cały problem z głowy, a koszty wtedy niewielkie.
dawidek6
na luzie
na luzie
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2 sty 2014, o 20:12
Model: s80
Silnik: 2,4
Rok produkcji: 2005

Postprzez msladzio » 2 sty 2014, o 21:03

marsob82 napisał(a):
msladzio napisał(a):Tak jak w temacie co jakiś czas wyświetla się komunikat wymagany serwis silnika i autko kompletnie nie ma mocy,przechodzi w tryb awaryjny.Żadna inna kontrolka się nie zapala więc raczej filtr dpf jest ok???


Podepnij pod komputer i zobacz jakie błędy wywaliło i napisz


Pod jakiego kompa najlepiej podepiąć????
msladzio
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 25
Dołączył(a): 28 gru 2013, o 13:06
Model: v50
Silnik: 2.0 diesel
Rok produkcji: 2005

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość