[2.0D 136KM 03-07] Brak mocy - wszystkie problemy ze spadkiem mocy

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez gertri » 2 sty 2014, o 21:34

Diagnostycznego :D
gertri
4 bieg
4 bieg
 
Posty: 330
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 14:02
Model: v50
Silnik: 2,0 diesel
Rok produkcji: 2009

Postprzez t_pa » 2 sty 2014, o 23:27

Mechanik wymienił mi wszystkie rury, czy też węże przy turbinie i coś smarował przy niej. koszt ok 200zł :)
t_pa
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 61
Dołączył(a): 22 sty 2013, o 17:53
Lokalizacja: Stalowa Wola
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2005

Postprzez msladzio » 5 sty 2014, o 23:27

Pogrzebałem troche po forum i odczepiłem wtyczke od egr. I tu zdziwko,jeżdze tak już 3 dni zero błędów autko jakby lepiej się zbiera nie traci już mocy czyli wszystko ok.I teraz pytanie czy jest to dobre na dłuższy czas,czy nie zaszkodzi silnikowi?Gdzieś wyczytałem na forum że koleś jeździł z odpiętym egr-em to mu przepustnice i kolektor zasyfiło.Chciałbym spróbować może to wyczyścić,da rade domowym sposobem?Ma ktoś jakąś instrukcje jak go zdemontować i wyczyścić?
msladzio
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 25
Dołączył(a): 28 gru 2013, o 13:06
Model: v50
Silnik: 2.0 diesel
Rok produkcji: 2005

Postprzez msladzio » 8 sty 2014, o 20:37

I znowu to samo...czyli brak mocy,więc chyba egr wporządku.Byłem dzisiaj u mechanika na komputerze i pokazało 2 błędy.EGR ale pewnie dlatego że był odpięty potem wykasowaliśmy błędy i już go nie pokazało i zawór różnicy ciśnień filtra.Mam nadzieje że wymiana zaworu pomoże czy może można go wyczyścić?
msladzio
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 25
Dołączył(a): 28 gru 2013, o 13:06
Model: v50
Silnik: 2.0 diesel
Rok produkcji: 2005

Postprzez griva » 8 sty 2014, o 22:04

msladzio napisał(a):I znowu to samo...czyli brak mocy,więc chyba egr wporządku.Byłem dzisiaj u mechanika na komputerze i pokazało 2 błędy.EGR ale pewnie dlatego że był odpięty potem wykasowaliśmy błędy i już go nie pokazało i zawór różnicy ciśnień filtra.Mam nadzieje że wymiana zaworu pomoże czy może można go wyczyścić?

Napisy kolego jakie błędy wykazał komputer żeby można było do czego się odnieść
griva
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 56
Dołączył(a): 5 sie 2013, o 18:06
Model: v50
Silnik: 1,6 D
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: WLKP

Postprzez PUJOL » 12 sty 2014, o 20:04

WItam serdecznie. Mozliwe,ze podobny temat juz sie pojawil na forum. Licze na konkretne konstruktywne odpowiedzi. Mianowicie Mam V50-tke z silnikiem 2.0 D. 178km. Od pewnego czasu borykam sie ze spadkiem mocy. Po przejechaniu na autobanie zalozmy 50 kilometrow,stala predkoscia, spada moc i auto lapie mula. Gdy sie zatrzymam, wylacze silnik jest ok.Znow do pewnego momentu, przy jezdzie stala predkoscia!!.
Nie jest to zabrudzony EGR. Poniewaz byl czyszczony.
Zostal wymieniony INTERCOLLER ,poniewaz puszczal olej.
I chyba jedynie zostaje mi turbina.
Auto bylo podpiete pod kompa, i nic znaczacego nie zostalo wykryte. Mechanik u ktorego bylem z tym problem wlasnie stwierdzil,ze jest to wina intercoolera. Na poczatku twierdzil,ze jest to turbina, ale jak odpalilem auto to po dzwieku silnika stwierdzil,ze bd to wina intercoolera.Pozniej zajrzelismy pod zderzak i rzeczywiscie sie pocil. Ale to nie on odpowiada za spadek mocy.
Moze ktos mial cos podobnego ze swoja V 50-tka i wie co bylo przyczyna. Na moj rozum bedzie to pewnie turbina, bo nic innego nie zostalo. TYlko znowuż, jezeli po regenracji okaze sie ,ze to nie trubina i zostane wpedzony w wydatek,ktory okaze sie zbedny.Moze cos jeszcze jest o czym nie wiem co jest odpowiedzialne za taki spadek mocy.
Moze tez ktos ma bardzo dobrego mechanika ,ktory zna sie na tych silnikach w Pile lub okolichac. I ktory bd w stanie mi pomoc. Bylem u dwoch dobrych i jak widac brak ekektow.
Pozdrawiam
PUJOL
 

Postprzez gertri » 12 sty 2014, o 22:17

Kumpel z pracy miał podobny przypadek, okazało się ,że to filtr paliwa, mimo, że wymieniał go 3-mce temu. Taki to zacier teraz sprzedają :|
gertri
4 bieg
4 bieg
 
Posty: 330
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 14:02
Model: v50
Silnik: 2,0 diesel
Rok produkcji: 2009

Postprzez mr-fix.pl » 12 sty 2014, o 22:26

Jeżeli samochód po ponownym odpaleniu działa poprawnie, to obstawiałbym filtr paliwa lub zawór turbiny.
sama turbina powinna być ok, skoro na początku moc jest.
Avatar użytkownika
mr-fix.pl
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 617
Dołączył(a): 30 maja 2013, o 11:02
Model: C30
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2007

Postprzez tomkol44 » 13 sty 2014, o 23:31

Polecam jeszcze sprawdzenie na komputerze geometrii turbosprężarki np w firmie turbo http://www.turboladerpolska.pl .Dzięki temu mamy 100% pewność, że turbosprężarka ma odpowiednio skalibrowaną geometrie. Zatem nie zawsze wystarczy tylko przeczyścić
tomkol44
na luzie
na luzie
 
Posty: 1
Dołączył(a): 13 sty 2014, o 23:23
Model: S40
Silnik: 1.9 TDI 115KM
Rok produkcji: 2003

Postprzez msladzio » 3 lut 2014, o 10:41

Wymieniłem czujnik różnicy ciśnienia wypaliłem dpf i wszystko gra :)
msladzio
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 25
Dołączył(a): 28 gru 2013, o 13:06
Model: v50
Silnik: 2.0 diesel
Rok produkcji: 2005

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości