[2.0D 136KM 03-07] Brak mocy - wszystkie problemy ze spadkiem mocy

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez psycho88 » 11 kwi 2014, o 05:42

hultaj napisał(a):
t_pa napisał(a):Witam
Mam problemy z turbo. Tzn. czasami podczas jazdy turbina przestaje działać (szczególnie na zimnym silniku, parę razy na trasie po przejechaniu kilkuset km.). Silnik 2.0D 136KM 2005r. O co może chodzić???


Pytanko czy udało się koledze zlokalizować i usunąć problem? jaka była przyczyna i koszt usunięcia awarii?




Ja miałem podobny problem i z tym pojechałem do elektromechanika. Powiedział mi ze jak turbo się wyłącza to na 99% to nie jest turbo. Auto wchodzi w tryb awaryjny i temu ją blokuje. Kazał mi wymienić potencjometr na pedale przyśpieszenia. Dokładnie wymieniłem pedał gazu. Koszt około 150PLN Już 2 tyg. śmiga bez wyłączenia się zobaczymy.
psycho88
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 10
Dołączył(a): 31 mar 2014, o 21:10
Model: v50
Silnik: 2.0d
Rok produkcji: 2007

Postprzez hultaj » 11 kwi 2014, o 10:15

Przy ilu obrotach wam się załącza turbina? u mnie 1800obr dopiero czuć że ciągnie, pod warunkiem, że załączy.
..::HultaJ::..
"Nagrodą jest brak kary" 1bkpow
hultaj
4 bieg
4 bieg
 
Posty: 303
Dołączył(a): 29 lis 2013, o 13:28
Lokalizacja: Łódź
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2005

Postprzez marsob82 » 11 kwi 2014, o 20:29

Po podłączeniu do kompa wyskoczył błąd ECM-2454 czyli czujnik ciśnienia filtr cząstek stałych,sygnał za niski.....dziwne bo DPF-a juz nie mam bo został wyciety
marsob82
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 79
Dołączył(a): 13 lis 2013, o 13:58
Lokalizacja: Białystok
Model: V50
Silnik: Diesel,2.0,136KM
Rok produkcji: 2004

Postprzez gertri » 12 kwi 2014, o 07:50

Spece od usuwania dpf powinni zrobić to na reklamacje. :x
gertri
4 bieg
4 bieg
 
Posty: 330
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 14:02
Model: v50
Silnik: 2,0 diesel
Rok produkcji: 2009

Postprzez funfel » 12 kwi 2014, o 09:58

Jedz do tego speca co usunął ci dpf...chyba jakaś gwarancje Ci dał...
Avatar użytkownika
funfel
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 51
Dołączył(a): 2 gru 2013, o 14:01
Lokalizacja: Łódź
Model: V50
Silnik: 1,6 D2
Rok produkcji: 2011
Lokalizacja: Łódź

Postprzez zydziu1982 » 13 kwi 2014, o 23:20

powyzej 3 tys obrotow przy zatkanym filtrze paliwa wlacza sie tryb awaryjny i nie ma mocy ,po restarcie tryb sie deaktywuje i tak w kolko ,mi powyzej 3 tys obrotow gasl silnik wymienilem filtr paliwa i jest ok
zydziu1982
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 13
Dołączył(a): 2 sty 2014, o 20:54
Model: v50
Silnik: 1.6 d
Rok produkcji: 2009

Postprzez hultaj » 17 kwi 2014, o 06:14

Mariusz1v50 udało Ci się rozwiązać problem?
..::HultaJ::..
"Nagrodą jest brak kary" 1bkpow
hultaj
4 bieg
4 bieg
 
Posty: 303
Dołączył(a): 29 lis 2013, o 13:28
Lokalizacja: Łódź
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2005

Postprzez Brodazzi » 21 lip 2014, o 20:02

Witam,
podtrzymuję wątek - w mojej V50 - tce oprócz opisywanych objawów braku mocy powyżej 3 tys obr. pojawia się dodatkowo w takiej sytuacji
komunikat: MOTORSYSTEM WART. ERFORDERL (konieczny serwis silnika). Filtr paliwa wymieniony. Komputer nie pokazał żadnych istotnych błędów
w silniku (jedynie jakaś elektronika związana z Audio wariowała). Dzieje się dokładnie tak samo jak wcześniej zostało opisane. Autostrada - dłuższy odcinek -
jazda z tempomatem ze stałą prędkością i po pewnym czasie komunikat i utrata mocy. Turbina, zawór turbiny? będę wdzięczny za dalsze sugestie co Wam
pomogło w tej sytuacji?? W przyszłym tygodniu mam wymianę rozrządu (przebieg niespełna 200 tys - niby producent zaleca po 240 tys, ale autko 10 letnie). tak się
zastanawiam, czy komputer nie informuje w ten sposób o zbliżającej się wymianie?????? - może głupie pytanie ale różne rzeczy niezrozumiałe dzieją się w naszych
autkach:) Pozdrawiam
Brodazzi
na luzie
na luzie
 
Posty: 2
Dołączył(a): 21 lip 2014, o 16:29
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004

Postprzez Kamil85 » 17 wrz 2014, o 10:05

Witam,
Jakiś czas temu wystąpił problem z moją V50. Auto straciło moc, turbosprężarka przestała działać. Objawy nie ustępowały pomimo kilkukrotnego odpalania i gaszenia silnika i przejechania paru kilometrów. Problem rozwiązał się sam dnia następnego. Autko zaczęło jeździć całkiem normalnie i tak przez kolejne 500-600 km. Niestety ostatnio usterka zaczęła się powtarzać coraz częściej. Przy rozgrzanym silniku silnik odcina turbo, czasem już przy 2500 obr./min. Sprawa wraca do normy jak auto postoi i trochę ostygnie.
Po podłączeniu pod komputer wyskoczył błąd P0047 - Niski Sygnał obwodu elektrozaworu sterowania doładowania turbo. Mechanik stwierdził też, że turbo przeładowuje i dlatego silnik odłącza turbinę i wchodzi w tryb awaryjny.
Zamontowałem nowy zawór sterujący turbo (ten przy puszce filtra paliwa), niestety nie przyniosło to żadnych efektów więc założyłem stary zawór. Od tego momentu pojawił się nowy objaw - samochód delikatnie "waha się" w zakresie 1800-2000 obrotów.
Ktoś ma jakiś pomysł jak sobie z tym poradzić?
Kamil85
na luzie
na luzie
 
Posty: 4
Dołączył(a): 17 wrz 2014, o 09:51
Model: V50
Silnik: 2.0 D
Rok produkcji: 2005

Postprzez Doku » 17 wrz 2014, o 11:03

Sprawdz czy nie masz zapchanego filtra dpf
Doku
na luzie
na luzie
 
Posty: 1
Dołączył(a): 4 wrz 2014, o 06:29
Model: v50
Silnik: 2.0 d
Rok produkcji: 2006

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość