[2.0D 136KM 03-07] Brak mocy - wszystkie problemy ze spadkiem mocy

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez abart » 17 wrz 2014, o 11:36

Najprawdopodobniej masz zapieczoną geometrię w turbinie.
Oddaj turbo do czyszczenia... i zobaczysz czy będzie spokój ;)
abart
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 148
Dołączył(a): 8 sie 2014, o 10:23
Lokalizacja: Warszawa-Płock
Model: V50
Silnik: 2.0D +
Rok produkcji: 2007

Postprzez Kamil85 » 17 wrz 2014, o 13:03

Doku napisał(a):Sprawdz czy nie masz zapchanego filtra dpf

Mój egzemplarz nie ma dpf.
abart napisał(a):Najprawdopodobniej masz zapieczoną geometrię w turbinie.
Oddaj turbo do czyszczenia... i zobaczysz czy będzie spokój ;)

Masz na myśli sztangę? Czytałem gdzieś, że lubi się zapiekać...
Kamil85
na luzie
na luzie
 
Posty: 4
Dołączył(a): 17 wrz 2014, o 09:51
Model: V50
Silnik: 2.0 D
Rok produkcji: 2005

Postprzez abart » 18 wrz 2014, o 04:34

Do sprawdzenia masz cale turbo + osprzęt.
Podjedz do mechanika na czyszczenie turbo i zobaczysz co będzie.
abart
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 148
Dołączył(a): 8 sie 2014, o 10:23
Lokalizacja: Warszawa-Płock
Model: V50
Silnik: 2.0D +
Rok produkcji: 2007

Postprzez hultaj » 23 wrz 2014, o 13:15

Mam podobnie tylko rzadko się to zdarza, konkretnie chodzi o to takie zawahanie... u mnie to szybko mija.
Wcześniej miałem problem z zaworem o którymi piszesz i po wymianie jedyny problem jaki pozostał to, że czaaaaaasem się tak zawaha. Myślę, że może ta "sztanga" się nieco przycina ale nie doskwiera mi to aż tak bardzo.
Jak znajdziesz rozwiązanie to daj proszę znać co było przyczyna i jaki koszt naprawy.
..::HultaJ::..
"Nagrodą jest brak kary" 1bkpow
hultaj
4 bieg
4 bieg
 
Posty: 302
Dołączył(a): 29 lis 2013, o 13:28
Lokalizacja: Łódź
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2005

Postprzez Kamil85 » 30 wrz 2014, o 18:30

Aktualnie problem rozwiązał się sam... od jakichś 500 km auto jeździ jak gdyby nigdy nic, ciekawe tylko na jak długo :)
Sztangę możesz sprawdzić sam. Odepnij tylko przewód (kolanko) które odchodzi od turbiny, będziesz miał łatwiejszy dostęp. Od gruszki odchodzi sworzeń, który porusza sztangą. Całość powinna chodzić płynnie i bez zgrzytów. U mnie delikatnie popiskiwało więc potraktowałem całość środkiem do rozkręcania zapieczonych śrub i teraz działa dobrze.
Kamil85
na luzie
na luzie
 
Posty: 4
Dołączył(a): 17 wrz 2014, o 09:51
Model: V50
Silnik: 2.0 D
Rok produkcji: 2005

Postprzez hultaj » 30 wrz 2014, o 22:48

Ile zajęło Ci dostanie się do sztangi? Potrzeba jakichś zaawansowanych narzędzi? I jakiego konkretnie środka użyłeś?
..::HultaJ::..
"Nagrodą jest brak kary" 1bkpow
hultaj
4 bieg
4 bieg
 
Posty: 302
Dołączył(a): 29 lis 2013, o 13:28
Lokalizacja: Łódź
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2005

Postprzez Kamil85 » 5 paź 2014, o 12:01

Dostęp jest bardzo prosty. Wystarczy, że odkręcisz metalowe kolano, którym odchodzi powietrze od turbiny. Zamocowane jest na 2 opaski zaciskowe, wystarczy śrubokręt krzyżakowy. Ja użyłem środka K2 Vulcan.
Potwierdzam, że po przejechaniu kolejnych kilometrów usterka nie powraca.
Kamil85
na luzie
na luzie
 
Posty: 4
Dołączył(a): 17 wrz 2014, o 09:51
Model: V50
Silnik: 2.0 D
Rok produkcji: 2005

Postprzez Rico1009 » 11 paź 2014, o 08:46

Kamil85, podepnę sie pod temat...
Czy metalowe kolanko i 2 opaski masz na mysli waz pompujacy powietrze do IC czy ta opaske ktora trzyma zimna i ciepla czesc turbo razem ? (choc wydaje mi sie ze tego bez wykrecania turbo nie da sie rozdzielic...)

Mam podobny problem - czasem wyskakuje komunikat "MOTORSYSTEEM SERVICE VEREIST" i auto traci moc... jednak wydaje mi sie ze nie odcina calkowicie turbiny tylko jakos ja ogranicza tak do 1/3 mocy poniewaz moge spokojnie jechac ponad 120km/h co niekorzy opisuja ze jest max.... Po zgaszeniu i odpaleniu auta nawet na luzie w czasje jazdy problem znika i przez jakis czas jezdzi normalnie.... do czasu kiedy znowu dodajac gazu na 4 lub wyzej biegu autko ospale przyspiesza..... i wywala znowu blad

Obrazek

Po zczytaniu błędow jest tylko jeden i to "peending' - P0299 "Chwilowe zwiekszenie mocy turbodoładowania za mała wartość...

Obrazek

Moze masz jakies botki z twoich działań??

P.S: Wczoraj troche jezdzilem z podlaczonym scanem odpinając pokolei elementy od ukladu sterowania turbina i błąd P0047 "Obwód zaworu elektromagnetycznego regulacji kanału chwilowego zwiekszenia mocy turbodoladowania niska wartosc" - pojawił sie zaraz po odpaleniu jesli odpiąłem brazowy zawor od strony akumulatora....

Obrazek

Tak wiec jesli z niczego sobie on wystąpił u ciebie mimo wszystko zainteresowałbym sie tym .. :) na poczatek czyszczenie :)

Co ciekawe jest jeszcze 2gi taki zawor z 2 strony silnika zaraz przed/obok alternatora... po jego odpieciu nie stało sie nic... kompletnie zadne bledy zadne zmiany zachowania....
Jezdzilem cyklicznie pod dosc duzą rowna górke...startujac u podnórza z 1 biegu.. 2rzucajac 4 przy 1200-1300 obrotów auto spokojnie sie zbierało i jechalo... po 5-6 takim przejezdzie nagle osłabł i bład.... i tak w kołko :)

Jak dla mnie jesli wyeliminuje czujniki i elektronike to :

1) turbina do czyszczenia ( zostawiam na koniec....)
2) zawor WG
3) Moze jakas mała nieszczelnosc (tylko zy wtedy niebyło by jej za kazdym razem ?)

Jesli bedzie trzeba wytargamy turbine... ale mam nadzieje ze obejdzie sie bez tego

Pozdrawiam i czekamy na rozwój sytuacji... :arrow:
Rico1009
na luzie
na luzie
 
Posty: 3
Dołączył(a): 21 wrz 2014, o 14:48
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Model: V50
Silnik: 2.0D 136km
Rok produkcji: 2004

Postprzez pawelwaw84 » 11 paź 2014, o 11:23

Ten drugi zaworek pod alternatorem zdaje się, że nie ma nic wspólnego z turbosprężarką, tylko steruje klapami w dolocie. Na turbosprężarce jest jeszcze taki zawór/czujnik w który się wpina wtyczkę. Może tam jest problem od strony elektronicznej/przewodu?
Sprzedam:
Komplet opon zimowych 205/55R16
Nakrętki zabezpieczające do alufelg.
Szczegóły na priv
pawelwaw84
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 207
Dołączył(a): 20 paź 2013, o 16:50
Model: V50
Silnik: 2,0D
Rok produkcji: 2004

Postprzez Wojtuśv50 » 18 paź 2014, o 08:44

Witam ostatnio wyskakuje mi błąd P2683 i brakuje mocy, czy ktoś coś wie na ten temat ??
Wojtuśv50
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 13
Dołączył(a): 18 paź 2014, o 08:36
Model: V50
Silnik: 2.0D 136km
Rok produkcji: 2004

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron