[2.0D 136KM 03-07] Brak mocy - wszystkie problemy ze spadkiem mocy

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez Saimon1 » 9 gru 2014, o 09:08

Przyczyną przechodzenia auta w tryb awaryjny był przekaźnik świec żarowych. Temat do zamknięcia. Pozdr
Saimon1
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 6
Dołączył(a): 4 gru 2014, o 19:48
Model: s40
Silnik: 2.0d
Rok produkcji: 2005

Postprzez Dontworrybehappy » 19 sty 2015, o 21:54

Witam ,

otóż w moim Volvie v50 (2005r) brakuje mocy. Jechałem w podróż ok 100 km , po dojechaniu do miejsca docelowego samochód zaczął pokazywac kontrolkę "Wymagany serwis silnika" oraz stracił moc. Po przerwie ok 4h w drodze powrotnej wszystko było ok, ale gdy zatrzymałem się pod domem znów owy problem się pojawił. Pare dni wcześniej miałem wymieniany akumulator ( nie ja go wymieniałem) i w sumie od tego czasu pojawiły się problemy. Kiedy odpalam na zimnym zilniku pojawia się kontrolka serwisu silnika i zaczyna szarpać po czym wraca do normalnego stanu i gdyby nigdy nic jedzie świetnie,ale pod górkę albo na małych obrotach znów to samo
Przejrzałem trochę forum, ale problemu nie znalazłem. Z tego co też wyczytałem nie posiadam DPF.
Podpiąłem pod komputer (sam) i pokazało mi takie o to błedy, ale nie wiem czy też dobrze zrobiłem wszystko zrobilem ale napiszę co wyszło i opis do tego który znalazłem na internecie (trochę błędów jest, sam o tym nie wiedziałem samochód mam od kwietnia 2014r i nie sprawdziłem od razu- kupiony od sąsiada)

P 0125 Niewystarczająca temp czujnika chłodzacego dla zamkniętej pętli regulacji paliwa

P 0196 Czujnik temperatury oleju silnika sygnał poza zakresem/wydajnosć

P 0234 Stan przeładowania/ nadmiernego ładowania silnika

P 0299 Chwilowe zwiększenie mocy turbodoładowania za małą wartość

P 0357 Obwód pierwotny / wtórny cewki zapłonowej G- Usterka

P 0443 Układ odprowadzenia par paliwa, obwód sterowania zaworu oczyszcza. - usterka

P 0455 Układ odprowadzenia par paliwa wykryta nieszczelność (duża)

P 0736 Błędne przełożenie biegu wstecznego

P 143 Nie znalazłem odpowiedzi

U 0001 j.w

U 0101 j.w

U 0106 j.w

i jeszcze takie coś :

SRS DTC SET - układ bezpieczeństwa biernego (poduszki,napinacze pasów, czujniki w klamkach i siedzeniach)

ECM DTC SET - ENGINE CONTROL MODULE

EPS DTC SET - Electrical power steering Module

CEM DTC SET - Central Electronic Module

DDM DTC SET - Układ drzwi kierowcy (cent zamek, sterowanie szybami i lusterkami)

PDM DTC SET Układ Drzwi Pasażera


Trochę dużo błędów , ale pomógł by mi ktoś z wyżej wymienionym problemem ?

Pozdrawiam
Dontworrybehappy
na luzie
na luzie
 
Posty: 3
Dołączył(a): 19 sty 2015, o 21:32
Model: v50
Silnik: 2,0 D
Rok produkcji: 2005

Postprzez hosekk » 19 sty 2015, o 21:58

Wykasuj te błędy, doprowadź znów do tego żeby auto straciło moc i wtedy sprawdź błędy ponownie.
Avatar użytkownika
hosekk
Admin
Admin
 
Posty: 272
Dołączył(a): 14 sty 2013, o 20:21
Lokalizacja: Lublin
Model: V50
Silnik: 2.0d
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Lublin

Postprzez katalizator » 20 sty 2015, o 22:12

Za dużo tych błędów, błędy "U" wskazują na problem w komunikacji pomiędzy ECU a pozostałym modułami. Moim zdaniem problem jest z samym zasilaniem instalacji elektrycznej. Co było powodem wymiany aku? Jakie parametry ma nowy aku? Do sprawdzenie alternator.
Avatar użytkownika
katalizator
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 212
Dołączył(a): 31 gru 2013, o 18:00
Lokalizacja: Łódź
Model: v50
Silnik: 2.0 D4204T
Rok produkcji: 2007

Postprzez Fido89 » 23 sty 2015, o 14:06

Kilka słów od mojej skromnej osoby:
Mam aktualnie ten sam problem co Ty. Po 70-100km Auto traci moc, jedzie na samym dieslu bez turbo. w kółko wyrzuca mi te błędy:
P 0234 Stan przeładowania/ nadmiernego ładowania silnika
P 0299 Chwilowe zwiększenie mocy turbodoładowania za małą wartość

Co za tym idzie:
1. Zawór regulujący ciśnienia turbo leży albo dogorywa
2. Czujnik podciśnienia/ ciśnienia na turbo
3. Czujnik na układzie CR

Na chwilę obecną nie mam jak pojechać na diagnostykę / do mechanika (jestem za granicą a to po kieszeni trzaśnie że masakra, poza tym nie wypuszczą mnie samochodem z usterką, więc muszę trochę siana dozbierać żeby ten proces przeprowadzić). Skoncentruj się na tych dwóch błędach bo one doprowadzają do obniżenia mocy silnika.
Less traction - More feelings
driftblog.pl
Avatar użytkownika
Fido89
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 84
Dołączył(a): 22 gru 2014, o 18:26
Lokalizacja: Koszalin
Model: V50
Silnik: 2.0 D
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez Johnny » 26 sty 2015, o 00:54

Dziś dokładnie to samo mi się stało. Z tym, ze kilkanaście minut wcześniej stało coś jeszcze: pedal sprzęgła nie odbił do góry - musiałem go ppdsniesc sam - później funkcjobowl normalnie. Auto jezdzi, ale bez turbo z powodu opisanego przez Kolegę wyżej komunikatu.

Jakieś sugestie?
Avatar użytkownika
Johnny
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 6
Dołączył(a): 12 gru 2014, o 23:02
Model: S40
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004

Postprzez Fido89 » 26 sty 2015, o 01:12

Na 95% któreś z tych co napisałem. Przeglądam inne fora o turbodieslach i dzieje się też tak m.in. w Mitsu L200 2.5, C5 2.0 HDi, Vitara 2.0 TD. U większości był to zawór turbo (zwany grzybem), albo jak w L200 czujnik podciśnienia turbo.
Less traction - More feelings
driftblog.pl
Avatar użytkownika
Fido89
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 84
Dołączył(a): 22 gru 2014, o 18:26
Lokalizacja: Koszalin
Model: V50
Silnik: 2.0 D
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez Dontworrybehappy » 26 sty 2015, o 21:44

Na te błędy co ja napisałem nie ma sensu chyba patrzyć, bo ten program jakiś dziwny był.

Pojechałem za namową mojego ojca do jednego mechanika ( nie diagnosty), który nie podpiął akurat pod komputer bo niby jego program nie może obsłużyć Volva, ale miał inny przyrząd do sprawdzenia błędów i tam wyskoczył kod P 0091 czyli Obwód sterowania regulatora cisinienia paliwa 1, niska wartość. Udało mu się wykasować, zrobiłem rundkę było wszystko ok, wrócilem do domu i znów wyskoczyło " wymagany serwis silnika" . Pojechałem do niego znów, ale nie udało mu się ponownie usunąć. Teraz mnie czeka już inny diagnosta..

Powodem wymiany aku było to, że na mrozach nie odpalał mi ;) Był jeszcze oryginalny volvoski.
Dontworrybehappy
na luzie
na luzie
 
Posty: 3
Dołączył(a): 19 sty 2015, o 21:32
Model: v50
Silnik: 2,0 D
Rok produkcji: 2005

Postprzez pietkaspl » 30 mar 2015, o 04:30

to ja zapytam, kilka mies.temu wymieniłem filtr paliwa , wszystko cacy mogłem cisnąć obroty tyle ile fabryka dała.. do wczoraj.Wczoraj jadąc na trasie ,przy wyprzedzaniu miałem 120 km\h ale później chcąc powtórzyć tą samą prędkość już nie dało rady.. na 5-tym biegu GAZ do dechy a tu ledwo 100km/h i lipa , po wymianie filtra paliwa nie było z tym kłopotu.. teraz problem wraca.Możliwe ,że kiedy wymieniono mi owy filtr ( cena ok.60) zapchał się bądź coś ? ,może za tani zamiennik ? znalazłem co fakt w sieci filtr paliwa do mojej v50 za 260zł . co może być problemem ???
pietkaspl
pietkaspl
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 21
Dołączył(a): 7 cze 2014, o 04:13
Lokalizacja: Puławy
Model: V50
Silnik: 2,0D
Rok produkcji: 2005

Postprzez zimnickidonat » 2 kwi 2015, o 18:21

Panowie u mnie problemem był zawór od podcisnienia problem polegał na tym że potrafiłem jeździć kilka dni i wszystko było w oki a jeśli pojawiał się brak mocy wyłączyłem na chwile zapłon po ponownym odpaleniu auta problem znikł po podmianie zawora od s40 wszystko działa poprawnie
zimnickidonat
na luzie
na luzie
 
Posty: 1
Dołączył(a): 2 kwi 2015, o 18:12
Model: v50
Silnik: 1997
Rok produkcji: 2004

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości