Switch to full style

[2.0D 136KM 03-07] Brak mocy - wszystkie problemy ze spadkiem mocy

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod
Odpowiedz

Brak mocy - wszystkie problemy ze spadkiem mocy

29 sty 2013, o 01:21

Witam
Mam problemy z turbo. Tzn. czasami podczas jazdy turbina przestaje działać (szczególnie na zimnym silniku, parę razy na trasie po przejechaniu kilkuset km.). Silnik 2.0D 136KM 2005r. O co może chodzić???



//EDIT / łącze tematy ze spadkiem mocy w 2.0d 136KM 03-07. Proszę ponowne rozmowy na temat spadku mocy prowadzić w tym wątku / admin

Re: Turbosprężarka

29 sty 2013, o 07:51

napisz coś więcej o objawach - przestaje działać tzn - spadek mocy itp?
kiedy moc powraca?
czy trzeba restartować silnik?
czy bez tego też wraca?

Tak na pierwszy rzut oka to zapieczone kierownice turbo - jeżeli na pewno chodzi o turbo.

Re: Turbosprężarka

29 sty 2013, o 23:45

Moc powraca tylko jeśli zgaszę silnik i zapalę go jeszcze raz. Jest to ewidentny spadek mocy po prostu turbina się nie włącza. Jest tak że wszystko jest ok jakiś czas np. 5 tyg. a potem znowu. Można powiedzieć, że praktycznie zawsze moc spada jeśli jadę pełnym gazem a silnik jest jeszcze zimny.

Re: Turbosprężarka

30 sty 2013, o 18:57

Wszystko wskazuje na to że masz zapieczone kierownice turbiny i samochód wchodzi w tryb awaryjny tzw. notlauf - przez to spada moc. W tym trybie turbo działa - ale nie pompuje tyle ile normalnie powinno.

Dzieje się tak jeżeli np. często jeździ się na wysokich obrotach przy zimnym silniku, albo po ostrej jeździe gasi się silnik bez ostudzenia go.

Póki jeszcze nie dzieje się to za często możesz spróbować sam je rozruszać

Obrazek

To co widzisz na zdjęciu to sztanga turbiny. Jeżeli kierownice są zapieczone to sztanga nie porusza się płynne - przycina się.
Żeby ją rozruszać czy też sprawdzić, najlepiej odpiąć gruszkę (powinien być taki pierścień, po jego wyjęciu odepniesz gruszkę).

Fotka gruszki:
Obrazek

Możesz też próbować ją naciskać bez odpinania gruszki, ale chodzi wtedy bardzo ciężko. Po odpięciu powinna "latać" w obie strony bez żadnych oporów.

Jak odepniesz to będziesz czuł czy jest płynny ruch czy nie. Jeśli nie to możesz próbować nią ruszać w górę i w dół (kilkadziesiąt razy). Potem spinasz wszystko do kupy, uruchamiasz silnik - jedziesz spokojnie aż się zagrzeje silnik na 90st. Potem ostra jazda na wysokich obrotach i zobaczysz czy jest lepiej czy nie.

W każdym razie nigdy nie ciśnij auta na zimnym silniku !!!

Tutaj masz jeszcze filmik jak nie powinna chodzić sztanga:
http://www.youtube.com/watch?v=c5Pz-JI2Pco

A tutaj jak to można sprawdzić po podpięciu do interfejsu diagnostycznego w odpowiedniej opcji (auto inne ale zasada ta sama):
http://www.youtube.com/watch?v=rL4kI-DvIcA

Możliwa jest też opcja, że to gruszka jest uszkodzona. Ją da się wymienić na nową. Jak odepniesz to gruszka powinna sprężynować (nie powinna skrzypieć i nie powinno być słychać żadnych chrobotów)

Re: Turbosprężarka

30 sty 2013, o 21:36

Cóż powiedzieć - DZIĘKUJĘ BARDZO!! BARDZO

Re: Turbosprężarka

25 lut 2013, o 15:01

Spróbuj jeszcze sprawdzić przewód elektryczny który dochodzi do tej gruszki. Z jednej strony sterowana jest pneumatycznie a zdrugiej elektrycznie. Często ten kabelek z jakiś względów przeciera się i raz idzie prąd raz nie. Błacha sprawa a objawy tak jak opisujesz. U mnie był taki problem. Po naprawie kabelka auto śmiga jak ta lala.

Pozdrawiam

brak mocy - wszystkie problemy ze spadkiem mocy

28 kwi 2013, o 19:02

Nie wiem co mu jest. Podczas jazdy tzn. na samym początku jak zapale silnik (zapala dobrze) i zaczynam jazdę, przytrafia się, że silnik osiąga do 2 tys. obrotów i jazda do 40 km/h. Za nic szybciej nie pojedzie. Obroty większe nie będą choć pedał wciśnięty na max.
Muszę zatrzymać samochód, zgasić- zapalić i wszystko jest dobrze ( raz musiałem dwa razy zatrzymywać aby zadziałało). Komunikatów o usterkach - żadnych.
Auto ma przejechane dopiero 80 tys. km (salonowe) Świece żarowe wymienione na jesieni ( przy okazji wyczyszczony zawór EGR). Filtra cząsteczek nie ma. Co może być przyczyną Question Olej i filtry wymieniam po około 15 tys. km.
Proszę o sugestie, podpowiedź, rady, ..

PS
Na jesieni miałem też takie zdarzenie. Pojechałem do serwisu aby odczytać błędy ale komputer nic nie zapisał.

Re: S 40, 2,0 D z 2005 r. spadek mocy podczas jazdy

10 maja 2013, o 20:10

Przypominam się .......... :)

Re: S 40, 2,0 D z 2005 r. spadek mocy podczas jazdy

30 maja 2013, o 21:40

Hmm... Zazwyczaj takie oznaki są związane z doładowaniem. Problem ustępuje po ponownym uruchomieniu, więc pewnie winna elektronika. Może boost controller się zawiesza?

Problem ze nagłym spadkiem mocy

4 cze 2013, o 20:24

Witam,
mam wielką prośbę o pomoc. Posiadam v50 2.0d 2007r. Od pewnego czasu pojawił się problem ze spadkiem mocy. Mianowicie moc spada w trakcie dłuższej jazdy na trasie z większymi prędkościami, samochód jedzie jak bez turbiny. Po wyłączeniu silnika i jego ponownym uruchomieniu wszystko wraca do normy. Podczas codziennej jazdy po mieście silnik działa normalnie- chociaż czasami wydaje się przyśpieszać wolniej niż zwykle.

Proszę o pomoc ewentualne wskazówki, samochód ma przejechane 166tys. km.
Odpowiedz