[1.6D 109KM 07-] Brak mocy Volvo V50 1.6 diesel 109KM

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez kamil2393 » 26 maja 2016, o 14:15

Witam! Mam duży problem z moim V50, gdyż pomimo regeneracji turbiny, wymiany kompletnego rozrządu, wymiany oleju i wszystkich filtrów, wymiany świec żarowych, wymiany zaworu EGR, wycięciu filtra DPF i katalizatora oraz wygraniu nowego oprogramowania samochód nadal nie ma mocy. Obrotomierz kręci max do 3 tys obrotów i samochód zaczyna dziwnie szarpać ( tak jakby zostało za mało paliwa dostarczonego do silnika ). Mam problemy z jazdą pod większa górę na 3 biegu. Poza tym dość często zapala się w czasie jazdy żółta kontrolka ( CHECK ENGINE ). Mechanik wspominał też, że przyczyną braku mocy mogą być zepsute klapy kolektora ssącego. Jeszcze jedna rzecz jaka gnębi moje V50 jest to co jakiś czas zapalająca się żółta kontrolka ( KONTROLA TRAKCJI ) mechanik powiedział, że jest to problem z ABS-em. Proszę o szybką odpowiedź, ponieważ samochód w poniedziałek oddaje po raz kolejny do mechanika, a chciałbym zasięgnąć opinii posiadaczy Volvo. Może ktoś z was miał już taki problem... Z góry dzięki i pozdrawiam :)
kamil2393
na luzie
na luzie
 
Posty: 2
Dołączył(a): 26 maja 2016, o 13:38
Model: V50
Silnik: 1600 diesel
Rok produkcji: 2008
Lokalizacja: Polska

Postprzez mariuszzorawski » 26 maja 2016, o 15:08

mieliśmy kiedyś podobny problem i skończyło się wymianą silnika.....
pozdrawiam
Mariusz
mariuszzorawski
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 7
Dołączył(a): 23 maja 2016, o 20:30
Model: V50
Silnik: 1,6 D
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Celestynów

Postprzez kamil2393 » 26 maja 2016, o 18:34

Pocieszyłeś mnie kolego... To jaki miałeś koszt za wymianę silnika na nowy ? ( może taniej mnie to wyjdzie niż kolejna naprawa ) Tak nawiasem to koszt dotychczasowych napraw wyniósł mnie już 4300 zł. A jestem posiadaczem V50 od połowy lutego...
kamil2393
na luzie
na luzie
 
Posty: 2
Dołączył(a): 26 maja 2016, o 13:38
Model: V50
Silnik: 1600 diesel
Rok produkcji: 2008
Lokalizacja: Polska

Postprzez marcinv50 » 26 maja 2016, o 20:14

jak zdejmiesz pokrywę silnika to przed sobą masz brązowy zawór sterowania turbiny/egr , po stronie pasażera na dole masz taki sam zawór - zamień je miejscami i wkręć auto na obroty - tylko zaznacz sobie wężyki dochodzące do tego zaworu np. korektorem żebyś dobrze założył bo to jest bardzo ważne - czas operacji max 30 min - koszt nowego zaworu na allegro to około 100 zł

czujniki abs - trzeba sprawdzić czy czujniki są dobrze włożone czy kabelek nie jest gdzieś przetarty czy coś takiego - w czasie jazdy po naszych pięknych drogach

znajdź gdzieś kogoś z dobrym programem vida/logic czy coś takiego niech odczyta błędy - te wszystkie wymiany to były potrzebne czy mechanik strzelał w ciemno ?

W momencie gdy przyspieszasz i wkręcasz auto na 3 tys obrotów i turbina przechodzi w tryb awaryjny ( powiedzmy ze uczucie jest takie jakby spadochron się za nami otworzył ) - zapewne po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu auto ciągnie ładnie ale gdy dojdziesz do 3 tys do problem się powtarza , to jest to ewidentny problem zaworu sterowania turbiny/egr.

http://www.draken.com.pl/volvo/zawory-e ... rburg.html - tak wygląda nie sugeruj się cena - ja do 2.0 kupiłem za 110 zł - 1.6 pewnie będzie podobnie
marcinv50
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 229
Dołączył(a): 1 gru 2014, o 21:40
Lokalizacja: Szczecin
Model: v50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004

Postprzez mariuszzorawski » 26 maja 2016, o 21:47

wymiana silnika kosztowała 2500 zł (używany), ale może być coś takiego jak kolega napisał powyżej.

generalnie jak kiedyś też V50 nie miało mocy , to po prostu obluzował się wtrysk
pozdrawiam
Mariusz
mariuszzorawski
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 7
Dołączył(a): 23 maja 2016, o 20:30
Model: V50
Silnik: 1,6 D
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Celestynów

Postprzez mr-fix.pl » 29 maja 2016, o 19:11

Oddaj auto do kogoś kto ma sprzęt potrzebny do odczytania błędów ze sterowników.
Wymieniając elementy na podstawie przeczucia za niedługo skończą się pieniądze, a problem zostanie.
Avatar użytkownika
mr-fix.pl
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 617
Dołączył(a): 30 maja 2013, o 11:02
Model: C30
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2007

Postprzez marcinv50 » 30 maja 2016, o 21:48

ja pierdziele ludzie - normalnie nie mogę już czytać - typowa usterka znana wszystkim chyba którzy jeździli TDI - do 3 tys obrotów i tryb awaryjny = zawór turbiny nic więcej - z TDI znany jako N75
marcinv50
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 229
Dołączył(a): 1 gru 2014, o 21:40
Lokalizacja: Szczecin
Model: v50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004

Postprzez blinki » 10 cze 2016, o 18:49

Mam problem w moim v50 1.6 05r. Pojawił się olej (nie ON) przy wtryskach ktos może cos powiedziec co to może być bo nie znam jakiegoś dobrego mechanika w LBN
blinki
na luzie
na luzie
 
Posty: 2
Dołączył(a): 4 cze 2016, o 07:47
Model: m
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Piotrv50 » 4 cze 2018, o 09:01

Cześć, które to są te zawory sterujące turbo, u mnie nie widzę brązowych, proszę o pomoc
Piotrv50
na luzie
na luzie
 
Posty: 1
Dołączył(a): 4 cze 2018, o 08:57
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Lublin

Postprzez JacSwi » 4 cze 2018, o 16:45

Olej przy wtryskach to oznacza konieczność wymiany uszczelnień wtrykiwaczy.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 544
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Następna strona

Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron