jak zdejmiesz pokrywę silnika to przed sobą masz brązowy zawór sterowania turbiny/egr , po stronie pasażera na dole masz taki sam zawór - zamień je miejscami i wkręć auto na obroty - tylko zaznacz sobie wężyki dochodzące do tego zaworu np. korektorem żebyś dobrze założył bo to jest bardzo ważne - czas operacji max 30 min - koszt nowego zaworu na allegro to około 100 zł
czujniki abs - trzeba sprawdzić czy czujniki są dobrze włożone czy kabelek nie jest gdzieś przetarty czy coś takiego - w czasie jazdy po naszych pięknych drogach
znajdź gdzieś kogoś z dobrym programem vida/logic czy coś takiego niech odczyta błędy - te wszystkie wymiany to były potrzebne czy mechanik strzelał w ciemno ?
W momencie gdy przyspieszasz i wkręcasz auto na 3 tys obrotów i turbina przechodzi w tryb awaryjny ( powiedzmy ze uczucie jest takie jakby spadochron się za nami otworzył ) - zapewne po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu auto ciągnie ładnie ale gdy dojdziesz do 3 tys do problem się powtarza , to jest to ewidentny problem zaworu sterowania turbiny/egr.
http://www.draken.com.pl/volvo/zawory-e ... rburg.html - tak wygląda nie sugeruj się cena - ja do 2.0 kupiłem za 110 zł - 1.6 pewnie będzie podobnie