[Proszę o ocenę oferty] Chce kupić

Dział dla przyszłych właścicieli S40 lub V50. Tutaj można wklejać linki do samochodów z ogłoszeń ze wszystkich serwisów. Można też zadawać nurtujące Was pytania o S40 i V50. Bez konieczności rejestrowania się.

Powrót do Porady przed zakupem

Postprzez krizan » 17 lis 2016, o 10:20

Witam kolegów i koleżanki.

Przymierzam się do kupna Volvo v50 1,6D. Mam na oku jedną sztukę. Czy mogę prosić was o jakieś rady i komentarze dotyczące tego samochodu?
http://otomoto.pl/oferta/volvo-v50-skor ... CE6w.html#

VIN: YV1MW76F2A2534125

Pozdrawiam
K.
krizan
na luzie
na luzie
 
Posty: 3
Dołączył(a): 17 lis 2016, o 09:50
Model: v50
Silnik: 1,6D
Rok produkcji: 2009
Lokalizacja: Jasło

Postprzez JacSwi » 17 lis 2016, o 11:02

Wyczyszczone,umyte, oko cieszy tylko sprawdziłem co jest w Belgii powystawiane i wszystko w tym roczniku z przelotem do 170 tyś km kosztuje tam około 22 tyś zł i w górę. Znalazłem kilka sztuk tak żeby wyszły do 20 tyś zł max i ten rocznik niżej 225 tyś w tych cena nie miał, są nawet za 18tyś ale to już przebieg większy.
Koszt ściągnięcia tego to około 600-800 zł (paliwo), przyszykowanie tego do handlu to też parę groszy, więc nie wiem czy za tysiąc,czy nawet dwa tyś złotych zarobku handlarz by to ściągał.
Są w tym dziale dwa zapytania z linkami i możesz zobaczyć co się z zachodu kupuje, ja mam bardzo złe doświadczenia z "dilerami" używanych aut, nigdy nie widziałem u takiego czegoś co jest warte uwagi, zawsze to był kompromis na zasadzie że nie robiona blacha a mechanikę się będzie robić jak coś.
Książka serwisowa to dziś zwykły śmieć który coś tam ma powpisywane, co akurat pasuje. Przebiegu raczej po pracy silnika nie wycenisz (chyba że to trup ), a blacharkę musisz zobaczyć naocznie tak ze zdjęć to słabo (handlarze robią zdjęcia i są obrabiane odpowiednio, a i jest sporo patentów na ukrycie wad ), musisz zobaczyć, dotknąć,powąchać i wtedy decyzja,no i licz się z faktem że to używane auto i na dzień dobry coś zawsze wyskoczy do naprawy.
Jeszcze jedno, jak dużo śmigasz na autostradach lub jeździsz po górzystym terenie to 1.6d słabo wychodzi,miasto tak i spokojna jazda na trasie, w innym przypadku 2.0d, oba silniki udane z grupy PSA.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 652
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez JacSwi » 17 lis 2016, o 11:13

Książka też tak jakoś dziwnie, przegląd w okolicach 20 tyś,a następny po 5 latach przy około 120 i to w innej marki serwisie, no ale jak wiadomo papier przyjmie wszystko.
Po zdjęciach może być,przebieg to ???????, ale wiem jak potrafię swoje wyszykować jak mi się nudzi, bez oględzin się nie uda niestety.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 652
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez krizan » 17 lis 2016, o 12:20

Z danych infovin wynika, że miał szkodę w 2012 roku o wartości 648 Euro, przy przebiegu 107tys.
Oczywiście oględziny się odbędą i samochód wezmę do mechanika na przegląd. Na co zwracać uwagę?
krizan
na luzie
na luzie
 
Posty: 3
Dołączył(a): 17 lis 2016, o 09:50
Model: v50
Silnik: 1,6D
Rok produkcji: 2009
Lokalizacja: Jasło

Postprzez JacSwi » 17 lis 2016, o 12:44

Czyli jak w 12r miał 107 tyś to ten przebieg to lipa. Pierwsze zdejmij pokrywę silnika i wtryski, ten model ma tendencje do luzowania wtryskiwaczy co kończy się wymianą podkładek(kosztowo do strawienia),sprzęgło czy nie wali przy gaszeniu i odpalaniu,koniecznie odkręć korek wlewu oleju i tam ma byc czarny olej ale płynny i musi przebijać przez niego silnik,jak są takie złogi jak smoła odpuść to auto. Blacharka z każdej strony po kilka razy i przy liswach różnych przetłoczeniach szukaj odcieć lakierniczych. Pod rożnymi kątami lakier i blacharka do ogledzin. Jazda probna koniecznie taka żeby sie rozgrzał motor,ale najlepiej żeby do oglądania i jazd był zimny.No i pamietaj że może a raczej ma filtr cząstek stałych i to raczej będzie szybko do wymiany(koszt od 800 do 1800 zl cześć). I bez napalania na spokojnie, nie ten to inny.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 652
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez JacSwi » 17 lis 2016, o 12:46

Po zdjeciu pokrywy obejrzeć te wtryski czy nie ma oleju w około i czy nie syczy podczas pracy, bo napisałem tak skrótowo wcześniej.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 652
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez JacSwi » 17 lis 2016, o 17:31

Co jeszcze możesz zobaczyć.
Nie wiem jak bardzo jesteś obyty z mechaniką, ale warto zerknąć na amortyzatory,muszą być suche(bez śladu oleju na obudowie), w tym aucie nie powinno nic stukać i pukać podczas jazdy,postaraj się przejechać drogą pofalowaną i zobacz czy auto nie nosi na boki, zerknij na elementy środka czy są powycierane, i ważne żebyś zerknął w ten silnik. Na wyłączonym silniku po odkręceniu korka wlewu ma być olej (może być czarny), ale musi być płynne to wszystko i powinieneś widzieć miejscami elementy ( kolor aluminium) silnika( http://www.automagik24.pl/wp-content/up ... ki-HDI.jpg ) mniej więcej tak, jeśli jest coś takiego (https://ocdn.eu/pulscms-transforms/1/ps ... MGEzNS5qcG) to motor jest przeganiany kilometrami, a to jest ekstremalne ale się trafia (https://3.bp.blogspot.com/-hRxM4a-p18w/ ... 4%2585.png).
Na zimnym silniku wyjmij bagnet i zobacz czy olej jest gęsty czy taki dość wodnisty,potem na rozgrzanym to samo, te silniki chodzą na oleju 5W30 więc bardzo wodnisty, jest to dość istotne bo leją wszelkiej maści zagęszczacze itp wynalazki do oleju celem zatuszowania niedomagań,a najbardziej słychać niedomagania na zimnym silniku, koniecznie go rozgrzej jazdą i wtedy też musisz go obsłuchać. Mechanika też dziel na pół, bo jeśli będzie z tamtych okolic to mogą się znać(handlarze potrafią zrobić przegląd na spalone auto), chyba że jedziesz ze swoim to co innego.
Nie wiem czy wchodziłeś w tym dziale podesłałem pod nazwą "gość" dwa tematy, co nam wciskają i warto kupić, puściłem to żeby kupujący mieli świadomość w co się pakują i jaki kit nam wciskają handlarze.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 652
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez krizan » 17 lis 2016, o 21:30

Dziękuję kolegom za porady i opinie.
krizan
na luzie
na luzie
 
Posty: 3
Dołączył(a): 17 lis 2016, o 09:50
Model: v50
Silnik: 1,6D
Rok produkcji: 2009
Lokalizacja: Jasło

Postprzez JacSwi » 18 lis 2016, o 13:00

A czy próbowałeś szukać krajowego auta, trafiają się oferty od pierwszych właścicieli, ja bym wolał kupić takie nawet jak by miało ponad 200tyś km ale udokumentowane, i nie było szykowane typowo pod handel ( myślę o myciu auta pod maską, środek wyprany,polerka i wszędzie "plak") . Tak kupujesz auto które wiadomo ile ma nalatane, a od handlarza to pytanie czy było 200 a jest 130, czy może 400 a jest 130.
Wyprać i wypolerować możesz sam, jeśli nie to są firmy które za kasę to zrobią i nie jest to jakiś kosmos cenowy.
Możesz też sam polecieć na zachód i ogarnąć to co chcesz, teraz w EU to już prosta sprawa a i cała procedura u nas jest prosta.
Powodzenia w poszukiwaniach.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 652
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa


Powrót do Porady przed zakupem

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość