[YouTube] Czyszczenie filterka powietrza zaworu podciśnienia

Instrukcje napraw, modyfikacji, dane serwisowe, wideoporady, fotorelacje, namiary na zaufane warsztaty... tu nie pytamy jak coś zrobić, ale opisujemy jak coś zrobiliśmy

Powrót do Zrób to sam

Postprzez mr-fix.pl » 29 maja 2016, o 09:12

Brązowy zaworek podciśnienia (przetwornik elektropneumatyczny firmy Pierburg) posiada mały filterek powietrza. Jego zapchanie może doprowadzić do błędnego działania zmiennej geometrii turbiny oraz klap w przepustnicy.

Avatar użytkownika
mr-fix.pl
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 617
Dołączył(a): 30 maja 2013, o 11:02
Model: C30
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2007

Postprzez darrknorthpl » 12 cze 2016, o 21:10

Kilka razy podczas przyspieszania volvo 2.0d weszło mi w tryb awaryjny, na forum polecono mi wymianę zaworu sterowania turbiną i tak też zrobiłem, teraz wszystko działa ok. Pytanie mam natomiast, czy tego powodem mógł być brudny filtr ? Stary zawór mam, może warto go wyczyścić i może komuś jeszcze posłuży
VIDA - odczyt i kasowanie błędów Kraków (Ruczaj)
darrknorthpl
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 79
Dołączył(a): 26 maja 2016, o 17:43
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Kraków

Postprzez mr-fix.pl » 16 cze 2016, o 13:02

bardziej prawdopodobne, że przyczyną jest zabrudzenie, które już dostało się do środka zaworka. Powinno się go dać uratować przez rozebranie i wyczyszczenie.
Avatar użytkownika
mr-fix.pl
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 617
Dołączył(a): 30 maja 2013, o 11:02
Model: C30
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2007

Postprzez lucyfer1234 » 28 cze 2016, o 17:53

A ja mam pytanie....chciałem równiez sobie wyczyscic ten zaworek(filterek)i ku mojemu zdziwieniu pod plastikowym okragły dekielkiem nie znajdował sie zaden filterek a jakis mosiężny czy miedziany(kolor zółty)kolejny dekieli czy coś ,wie ktos co to moze byc????
lucyfer1234
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 84
Dołączył(a): 2 sie 2015, o 09:33
Model: v50
Silnik: Diesel 2.0 136KM
Rok produkcji: 2004
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa

Postprzez bosman » 28 cze 2016, o 20:14

Filterek będziesz miał pod oslonką z naciętymi otworami przez które widać już filterek. Musisz zdjąć tą osłonę zaznaczoną na zdjęciu. Zapewne jest różnica w budowie zaworku w poszczególnych rocznikach.

Obrazek
bosman
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 195
Dołączył(a): 12 lip 2015, o 06:56
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004
Lokalizacja: Ślesin

Postprzez darrknorthpl » 28 cze 2016, o 20:33

mr-fix.pl fajny śrubokręt :D
VIDA - odczyt i kasowanie błędów Kraków (Ruczaj)
darrknorthpl
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 79
Dołączył(a): 26 maja 2016, o 17:43
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Kraków

Postprzez lucyfer1234 » 29 cze 2016, o 17:30

tzn.mam go sciagnąc?czy jak wydawało mi sie ze on sie obraca,ze moze cos regulowac wiec nie tykałem a co mi da sciagniecie tego czegos?,dostep do tego filterka po dekielkiem on trzyma to cos mosiezne czy miedziane?
lucyfer1234
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 84
Dołączył(a): 2 sie 2015, o 09:33
Model: v50
Silnik: Diesel 2.0 136KM
Rok produkcji: 2004
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa

Postprzez bosman » 29 cze 2016, o 20:41

Musisz ściągnąć element który się obraca. Pod nim znajduje się filterek. U kolegi, mr-fix filterek jest pod dekielkiem, u nas pod tym kapturkiem z naciętymi otworami. Otwory są 4. Przez te otwory jak weźmiesz śrubokręt lub inne narzędzia, dotykając filterek powinien się ugiąć. Ja u siebie żeby zdjąć ten kapturek, użyłem cienkiego śrubokręta. Przełożyłem na wylot przez otwory, w których widać gąbkę filterek i energicznie szarpnąłem do góry. Wtedy kapturek zejdzie i będziesz miał dostęp do filterka.
bosman
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 195
Dołączył(a): 12 lip 2015, o 06:56
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004
Lokalizacja: Ślesin

Postprzez mr-fix.pl » 29 cze 2016, o 21:52

darrknorthpl napisał(a):mr-fix.pl fajny śrubokręt :D


Samoróba do śruby zabezpieczającej.
Obrazek
Avatar użytkownika
mr-fix.pl
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 617
Dołączył(a): 30 maja 2013, o 11:02
Model: C30
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2007

Postprzez lucyfer1234 » 30 cze 2016, o 14:22

Jezeli tam jest filterek w tej"gałeczce" w takim razie nie musze odkrecac całego zaworka,bo dostep jest nawet przy zakreconym zaworku
lucyfer1234
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 84
Dołączył(a): 2 sie 2015, o 09:33
Model: v50
Silnik: Diesel 2.0 136KM
Rok produkcji: 2004
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa

Następna strona

Powrót do Zrób to sam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości