DPF i wszystko co z nim związane - wszystkie modele

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez vaniek » 26 gru 2013, o 11:51

Jak rozpoznać, czy dany egzemplarz jest wyposarzony w filtr DPF???
vaniek
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 151
Dołączył(a): 24 gru 2013, o 15:55
Model: V50
Silnik: 1.6 D Drive
Rok produkcji: 2009

Postprzez wilczyhak » 26 gru 2013, o 12:40

Np po nr vin. 8 cyfra nr VIN mówi jaka normę emisji spalin spełnia auto. 3 euro 3 czyli nie masz filtra; 4 raczej nie masz, ale moze byc. 5 euro 5 i raczej powinieneś mieć filtr, chyba ze ktoś go usunął.... Albo wchodzić pod auto i patrzyli czy masz filtr lub po zbiorniczku na płyn z tylu z prawej strony.
Avatar użytkownika
wilczyhak
4 bieg
4 bieg
 
Posty: 267
Dołączył(a): 24 mar 2013, o 10:07
Lokalizacja: Rzeszów
Model: V50
Silnik: 2.0D-D4204T
Rok produkcji: 2005

Postprzez vaniek » 26 gru 2013, o 20:28

OK dzięki,a ten zbiorniczek z tyłu po prawej to gdzie go dokładnie lokalizować?
vaniek
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 151
Dołączył(a): 24 gru 2013, o 15:55
Model: V50
Silnik: 1.6 D Drive
Rok produkcji: 2009

Postprzez hultaj » 27 gru 2013, o 07:37

wilczyhak napisał(a):Np po nr vin. 8 cyfra nr VIN...

Jesteś kolego pewny z tą cyfrą? Ja mam "3" a z mojej wiedzy wynika, że mam DPF.
..::HultaJ::..
"Nagrodą jest brak kary" 1bkpow
hultaj
4 bieg
4 bieg
 
Posty: 303
Dołączył(a): 29 lis 2013, o 13:28
Lokalizacja: Łódź
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2005

Postprzez vaniek » 27 gru 2013, o 09:00

Panowie jak to z tym VIN-em jest - u mnie 8 pole to litera E ???
vaniek
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 151
Dołączył(a): 24 gru 2013, o 15:55
Model: V50
Silnik: 1.6 D Drive
Rok produkcji: 2009

Postprzez hultaj » 27 gru 2013, o 09:25

vaniek napisał(a):Panowie jak to z tym VIN-em jest - u mnie 8 pole to litera E ???

Mnie się wydaje, że to jednak nie jest wyznacznik bo ja jak już wspomniałem man w tym miejscu "3" a z tego co wiem mam DPF i emisję spalin "Euro 4".
..::HultaJ::..
"Nagrodą jest brak kary" 1bkpow
hultaj
4 bieg
4 bieg
 
Posty: 303
Dołączył(a): 29 lis 2013, o 13:28
Lokalizacja: Łódź
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2005

Postprzez vaniek » 27 gru 2013, o 09:39

hultaj napisał(a):
vaniek napisał(a):Panowie jak to z tym VIN-em jest - u mnie 8 pole to litera E ???

Mnie się wydaje, że to jednak nie jest wyznacznik bo ja jak już wspomniałem man w tym miejscu "3" a z tego co wiem mam DPF i emisję spalin "Euro 4".


A kojarzysz może jak doszukać się ,,objawów" zewnętrznych występowania DPF-u? Gdzie go szukać itp.?
vaniek
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 151
Dołączył(a): 24 gru 2013, o 15:55
Model: V50
Silnik: 1.6 D Drive
Rok produkcji: 2009

Postprzez griva » 27 gru 2013, o 11:07

Sprawdź czy przy obudowie akumulatora masz przymocowany czujnik różnicy ciśnień po lewej stronie.
griva
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 56
Dołączył(a): 5 sie 2013, o 18:06
Model: v50
Silnik: 1,6 D
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: WLKP

Postprzez vaniek » 27 gru 2013, o 11:21

vaniek
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 151
Dołączył(a): 24 gru 2013, o 15:55
Model: V50
Silnik: 1.6 D Drive
Rok produkcji: 2009

Postprzez griva » 27 gru 2013, o 17:20

Wygląda na to że masz jednak filtr cząstek stałych. W załączonym obrazku wyraźnie widać czujnik i wychodzące z niego przewody, mierzące różnice ciśnień układzie.
griva
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 56
Dołączył(a): 5 sie 2013, o 18:06
Model: v50
Silnik: 1,6 D
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: WLKP

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości