DPF i wszystko co z nim związane - wszystkie modele

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez dj777 » 4 gru 2016, o 21:33

witam;
Szukam ale nie znajduję na forum a tym bardziej w wątku, nic o DPF w silnikach D3 (D4).
Co prawda przejechałem dopiero nieco ponad 40 tys. km (auto ogólnie 150), pojawiają mi się co jakiś czas opisywane objawy wypalania: (mniejsza moc, spalanie chwilowe po odjęciu gazu 1-5 l/100km),
ale pytanie jest takie - jak to co piszecie o wypalaniu filtra itp., ma się to informacji w instrukcji obsługi pojazdu; pojawia się komunikat: FILTR SADZY PEŁN PATRZ INSTRUKCJA (poniżej zrzut z instrukcji)
Póki co nie miałem takiego komunikatu.
[img][img]http://img2.aukcjoner.pl/gallery/024671292/thumbnails.jpg[/img][/img]

Drugie pytanie - czy może ktoś obiektywnie bez reklamy wypowiedzieć się na temat wodorowania sinika, w celu oczyszczenia z nagaru, w tym DPFa - w sieci gdzie się nie wejdzie pojawia się jedna firma/ osoba, (nie będę podawał nazw). Czy jest to prawda co jest tam opisywane, łącznie z tym że na zachodzie Europy jest to powszechnie regularnie stosowane ?
pozdrawiam
dj777
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 5
Dołączył(a): 18 sie 2014, o 13:05
Model: v50
Silnik: D3 150 KM
Rok produkcji: 2011

Postprzez JacSwi » 5 gru 2016, o 22:25

Jeśli kiedykolwiek widziałaś zawartość układu dolotowego nowoczesnego diesla po przelocie około 200 tyś km to sam stwierdzisz że nic to nie da. FAP czy DPF zapycha się popiołem po wypalaniu sadzy,i tego nie wypalisz.
A co do nalotów w układzie dolotowym to jedt tam tego tyle że trzeba to napaczać i często skrobać po wcześniejszym zdemontowaniu.
Moim zdaniem tak to pomaga jak i wosk na głębokie rysy na karosrii.
Może gdyby takie czyszczenia robić od nowości co 20 tyś km to zapewne było by mniej tego wszystkiego w dolocie, i wtedy ma takie coś sens ( o ile to działa ).
Od cudów są inne instytucje.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 652
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez dj777 » 6 gru 2016, o 07:32

JacSwi napisał(a):Jeśli kiedykolwiek widziałaś zawartość układu dolotowego nowoczesnego diesla po przelocie około 200 tyś km to sam stwierdzisz że nic to nie da. FAP czy DPF zapycha się popiołem po wypalaniu sadzy,i tego nie wypalisz.
A co do nalotów w układzie dolotowym to jedt tam tego tyle że trzeba to napaczać i często skrobać po wcześniejszym zdemontowaniu.
Moim zdaniem tak to pomaga jak i wosk na głębokie rysy na karosrii.
Może gdyby takie czyszczenia robić od nowości co 20 tyś km to zapewne było by mniej tego wszystkiego w dolocie, i wtedy ma takie coś sens ( o ile to działa ).
Od cudów są inne instytucje.


Właśnie też tak mi się wydawało - gdyby wodorowanie było takim cudem, to firm oferujących tą usługę a zarazem i właścicieli aut korzystających, byłoby jak grzybów po deszczu.
Poza tym przynajmniej niektóre koncerny samochodowe wprowadziłyby do zakresu przeglądów, tak jak wymianę oleju itp.
dj777
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 5
Dołączył(a): 18 sie 2014, o 13:05
Model: v50
Silnik: D3 150 KM
Rok produkcji: 2011

Postprzez maxii355 » 7 gru 2016, o 11:35

No dokładnie,a tak to się nie ma kontroli nad wszystkim.
maxii355
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 5
Dołączył(a): 6 gru 2016, o 10:44
Model: vw
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: Szyldy

Postprzez Timolannister » 27 lut 2017, o 10:50

czy usunięcie DPF obniża spalanie?
oscyloskop
Timolannister
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 37
Dołączył(a): 6 lut 2017, o 14:36
Model: v50
Silnik: 1.6
Rok produkcji: 2008
Lokalizacja: Kujawy

Postprzez kulig » 27 lut 2017, o 16:51

Timolannister napisał(a):czy usunięcie DPF obniża spalanie?


na pewno spadnie jeśli jest zapchany. Jesli jest sprawny to raczej nie .
Avatar użytkownika
kulig
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 19
Dołączył(a): 13 mar 2016, o 08:12
Lokalizacja: Głogów
Model: v50
Silnik: d4204t
Rok produkcji: 2008
Lokalizacja: Głogów

Postprzez krupa24 » 15 mar 2017, o 16:23

Koledzy czy ktoś rozwiązał problem z przybywaniem oleju? Ratunku
krupa24
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 29
Dołączył(a): 14 cze 2014, o 18:37
Model: v50
Silnik: 2.0 d
Rok produkcji: 2006

Postprzez dj777 » 15 mar 2017, o 17:30

krupa24 napisał(a):Koledzy czy ktoś rozwiązał problem z przybywaniem oleju? Ratunku


A co zrobić jak jest wskaznik oleju elektroniczny. Max poziom i co dalej. .. skad wiadomo że jest dużo pow. maksa.
A w ogóle czy to jest normalne że poziom oleju wzrasta?
dj777
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 5
Dołączył(a): 18 sie 2014, o 13:05
Model: v50
Silnik: D3 150 KM
Rok produkcji: 2011

Postprzez kulig » 15 mar 2017, o 18:14

a to nie jest tak ze poziom oleju wzrasta bo gasi się silnik w trakcie procedury wypalania dpf?
Avatar użytkownika
kulig
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 19
Dołączył(a): 13 mar 2016, o 08:12
Lokalizacja: Głogów
Model: v50
Silnik: d4204t
Rok produkcji: 2008
Lokalizacja: Głogów

Postprzez JacSwi » 15 mar 2017, o 20:45

Znajomy ma Mazde6 i tam przybywanie oleju to norma,jest nawet oznaczenie na bagnecie min max i kolejna kreska która mówi o wymianie oliwy,olej schodzi do oleju bo do wypalania idzie dość duża dawka i to podczas suwu wydechu,a niestety pierścienie nie są hermetyczne więc...
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 652
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość