Switch to full style

DPF i wszystko co z nim związane - wszystkie modele

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod
Odpowiedz

Re: DPF i wszystko co z nim związane - wszystkie modele

31 sty 2019, o 09:29

Cześć, od razu przepraszam za moje prozaiczne pytanie, ale jestem troszkę zielona w temacie DPF :oops: Samochód to Volvo V40 2.0 D4 2014 roku, może ktoś mi powiedzieć co ile się czyści DPF w jakim warunkach i czy coś trzeba dolewać jakieś płyny cokolwiek? Znalazłam taki artyuł https://www.filtry-dpf-fap.pl/aktualnos ... -do-paliwa czy ja to też mam olegawać? Auto mam od niedawna także nie za wiele o nim wiem ;c Z góry dziękuję za odpowiedzi :)
Ostatnio edytowano 12 lut 2019, o 09:46 przez Gorgia, łącznie edytowano 1 raz

Re: DPF i wszystko co z nim związane - wszystkie modele

31 sty 2019, o 10:02

Dzięki za odpowiedź artek , właśnie nie byłem pewny jak to wszystko funkcjonuje . Jeszcze mam jedno pytako czy jest możliwość sprawdzenia tego płynu ile w sensie tam jest ?

Re: DPF i wszystko co z nim związane - wszystkie modele

31 sty 2019, o 14:20

O ile się nie mylę to ten zbiorniczek znajduję się tuż za zbiornikiem paliwa. Najlepiej sprawdzić to wjeżdżając autem na kanał.

Re: DPF i wszystko co z nim związane - wszystkie modele

31 sty 2019, o 15:15

też właśnie myślałem że on tam się znajduje ,a Ty coś dolewałeś już ? Badz regenerowałeś dpfa ?

Re: DPF i wszystko co z nim związane - wszystkie modele

31 sty 2019, o 17:04

Ja już dolewałem, komputer pokazał brak tego płynu. Oczywiście robota wykonana w serwisie.

Re: DPF i wszystko co z nim związane - wszystkie modele

2 lut 2019, o 11:49

Aha , rozumiem to dzięki za info bede obserwował wszystkie niepokojące komunikaty . Narazie nic takiego popdejrzanego nie wyskakuje .

Re: DPF i wszystko co z nim związane - wszystkie modele

4 mar 2019, o 14:03

W ubiegłym tygodniu zdecydowałem się na regenerację DPF. Usługa wraz z demontażem, montażem oraz wykasowaniem błędów kosztowała mnie 650 zł. Obok błędu związanego z DPF komputer pokazywał jeszcze dwa błędy, które skutkowały pojawieniem się komunikatu "Układ silnika wymagany serwis", brakiem mocy i koniecznością restartu silnika. Po bliższych oględzinach okazało się, że uwalone są izolacje kabelków tuż przed kostką czujnika różnicy ciśnień i powstało zwarcie oraz błędy. Wystarczyła taśma izolacyjna i skasowanie błędów, które już się nie pojawiają.
Po wyczyszczeniu DPF autko jest oszczędniejsze o ok. 2 - 2,5 l na 100 km.

Re: DPF i wszystko co z nim związane - wszystkie modele

1 maja 2019, o 17:59

Witam, gdzie znajduję się pojemnik na płyn do DPFa?

Re: DPF i wszystko co z nim związane - wszystkie modele

16 maja 2019, o 08:10

Cześć
Zbiornik znajduje sie w okolicach baku paliwa trzeba sie dobrze przyjrzeć.

Mam pewien dylemat ponieważ przyszedł czas na wymianę DPF w moim samochodzie
Auto
Dużo pali, szarpie a DPF wypala sie co 20 km
Wiec jednym słowem eksploatacja samochodu stała sie niemożliwa
I tu pojawia sie pytanie czy regenerować orginal czy wymienić na nowy zamiennik
Mam pytanie do osób które wymieniły DPF
na nowy
Jak auto zachowuje sie po wymianie
Mniej pali
Czy po wymianie nie było probelmu z przybywającym olejem
Czy nie szarpie nie muli
Co ile taki nowy DPF sie wypala ( wiem ze to zależy od warunków eksploatacji )ale tak średnio.
I te same pytanie do osób które zdecydowała sie na regenerację czy tez wszystkie problemy usutapily i co ile wypala sie taki regenerowany DPF

Pozdrawaim

Re: DPF i wszystko co z nim związane - wszystkie modele

30 maja 2019, o 14:23

Zgadzam się z Panem Magikiem. Widać, że zna się na rzeczy i jest prawdziwym miłośnikiem samochodów marki Volvo...
Odpowiedz