Switch to full style

DPF i wszystko co z nim związane - wszystkie modele

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod
Odpowiedz

Re: DPF i wszystko co z nim związane - wszystkie modele

30 sty 2019, o 11:42

Tak słyszałem o takim systemie tylko że w peugeotach i przyznam że tak lepiej jest tankować do pełna.

Re: DPF i wszystko co z nim związane - wszystkie modele

30 sty 2019, o 11:48

Wypierdalaj z tą reklamą błaźnie, jak nie masz nic ciekawego do powiedzenia.

Re: DPF i wszystko co z nim związane - wszystkie modele

30 sty 2019, o 21:41

Czyli w volvach to nie występuje ?

Re: DPF i wszystko co z nim związane - wszystkie modele

30 sty 2019, o 22:12

marcin350z napisał(a):Witam , posiadam volovo 2.0 d 136km niedawno kupione w niemczech, temat jest taki . Otóż dowiedziałem się że w naszych volvach przy tankowaniu a dokładnie przy otwieraniu i zamykaniu klapy od tankowania , nasze volvo a dokładniej komputer dozuje odpowiednia dawkę płynu do filtra dpf, bo w klapie jest chyba jakaś czujka czy coś podobnego . I Im częściej bedzimy tankowac po 20, 30 litrów tym kopmuter bedzie częściej dozował płyn a co za tym idzie szybciej będzie się zapychał dpf. Wychodzi na to że trzeba jeździć od pełnego tankowania do rezerwy i wtedy tankowac . Częstreze tankowanie moze żle wpływać na naszego dpf. Powiedzcie czy słyszeliście o tym micie bądź fakcie.?

Pozdrawiam

Nie słuchaj tego cymbała od peugeota, bo pojęcia nie ma. Przy każdym tankowaniu, nie przy otwieraniu klapki komputer dozuje odpowiednią dawkę płynu do dpf-a. Im częściej tankujesz, tym szybciej tego płynu ubywa, to chyba wiadome. Natomiast nie prawdą jest, że częste tankowanie, a co za tym idzie częste dozowanie płynu szybciej zapycha filtr dpf. Właśnie ten płyn jest po to, aby filtr się nie zapychał, żeby się wypalał. Także odpowiednie traktowanie motoru pozwala filtr wypalić.

Re: DPF i wszystko co z nim związane - wszystkie modele

31 sty 2019, o 09:29

Cześć, od razu przepraszam za moje prozaiczne pytanie, ale jestem troszkę zielona w temacie DPF :oops: Samochód to Volvo V40 2.0 D4 2014 roku, może ktoś mi powiedzieć co ile się czyści DPF w jakim warunkach i czy coś trzeba dolewać jakieś płyny cokolwiek? Znalazłam taki artyuł https://www.filtry-dpf-fap.pl/aktualnos ... -do-paliwa czy ja to też mam olegawać? Auto mam od niedawna także nie za wiele o nim wiem ;c Z góry dziękuję za odpowiedzi :)
Ostatnio edytowano 12 lut 2019, o 09:46 przez Gorgia, łącznie edytowano 1 raz

Re: DPF i wszystko co z nim związane - wszystkie modele

31 sty 2019, o 10:02

Dzięki za odpowiedź artek , właśnie nie byłem pewny jak to wszystko funkcjonuje . Jeszcze mam jedno pytako czy jest możliwość sprawdzenia tego płynu ile w sensie tam jest ?

Re: DPF i wszystko co z nim związane - wszystkie modele

31 sty 2019, o 14:20

O ile się nie mylę to ten zbiorniczek znajduję się tuż za zbiornikiem paliwa. Najlepiej sprawdzić to wjeżdżając autem na kanał.

Re: DPF i wszystko co z nim związane - wszystkie modele

31 sty 2019, o 15:15

też właśnie myślałem że on tam się znajduje ,a Ty coś dolewałeś już ? Badz regenerowałeś dpfa ?

Re: DPF i wszystko co z nim związane - wszystkie modele

31 sty 2019, o 17:04

Ja już dolewałem, komputer pokazał brak tego płynu. Oczywiście robota wykonana w serwisie.

Re: DPF i wszystko co z nim związane - wszystkie modele

2 lut 2019, o 11:49

Aha , rozumiem to dzięki za info bede obserwował wszystkie niepokojące komunikaty . Narazie nic takiego popdejrzanego nie wyskakuje .
Odpowiedz