Cześć
Przymiarka do wybadania przyczyny - ciągłego wypalania FAP'u. Przypadła mi naprawa tego problemu. Brat próbował ogarnąć, ale w Niemczech- troszkę? inne warunki. Nie mniej: egr- nowy, nowy soft w serwisie, nowa przepustnica, nowa przepływka, nowy czujnik różnicy ciśnień filtra i któryś elektrozawór. Różnica ciśnień na wolnych obrotach ~12/13 hPa. Po wprowadzeniu nowego filtra, dopalanie zaczyna się: 50/100km po tym fakcie. Jak wracałem z Niemiec- trasa idealne warunki- po 100km jak zaczął się dopalać, tak z przerwami co 20/30min robił to ciągle, poziom oleju oczywiście UP. Dobrze że pompką odpompowałem ciut. Nie mam interface Vida, stąd będzie moje pytanie, jakie parametry mogę odczytać ?
Które będą potrzebne do diagnozy: czy będzie tam parametr zapełnienia filtra ? czy będzie korekcja wtryskiwaczy ? średnie 10 wypaleń jaki dystans, ilość dodatku w filtrze, parametry przepływomierza.
Posiadam C5 FL z tym silnikiem tak widzę, co potrafi lexia;)
Co jeszcze szarpanie silnikiem 3 bieg ~1700 obr spalanie wg komputera 12/13 L. 5 bieg 110km/h 7,3-9 L przy równej jednostajnej jeździe. Po za tym, auto reaguje na gaz bardzo dobrze, żwawe zrywne - w końcu lżejsze pewnie z 200/250 kg niż C5.
PS. Czytając wątek, nigdzie chyba nie padł problem: jaki w C5 miałem- przy wypalaniu filtra, który nie chciał skończyć procedury dopalania. Winna była końcówka wężyka od podciśnienia, które jest obok filtru oleju. W Volvo jest ciut inaczej, końcówki są jak jeden element. Autem szarpało w czasie wypalania bardzo mocno ! dopiero dodanie gazu poprawiało proces. Bardzo przypadkowo trafiłem na usterkę, była nie do wykrycia:( - pęknięty wspomniany wężyk.
Liczę, że w przypadku Volvi będzie podobnie
tj że przyczyną będzie prosta.
PS2. Auto w przerwie od wypalenia do wypalenia ~`0,5/1min maks spalanie w bardzo dobre, niskie ~5 l przy ~110km/h 5 bieg w normie.