niestety u siebie nie zauważyłem żadnych objawów świadczących o trwającej właśnie procedurze wypalania. i z tematów które już przewertowałem na różnych forach wynika, że zobaczenie tego nie jest praktycznie możliwe "organoleptycznie". po prostu od czasu do czasu zauważam, że podskakuje mi poziom oleju. jedynym objawem wypalania ponoć jest to, że podczas hamowania silnikiem spalanie nie spada do . czasem tak mam, ale czy to na 100% stwierdzenie prawdziwe nie wiem. u mnie w każdym razie zauważyłem, że ma to miejsce. dodatkowo: na co dzień jeżdżę tą samą trasą (praca-dom) i czasem na tym samym odcinku trasy zauważam podwyższone spalanie. może wtedy podaje wyższe porcje paliwa.
o jaki plastik od EGR ci chodzi? podwójną przepustnicę i klapkę w niej? czytałem, że mechanizm przepustnicy uszkadza się i zostaje ona otwarta. wówczas paliwo dostaje się do oleju. jednak odkręciłem rurę gumową i u mnie klapka jest zamknięta, stawia opór (jeśli byłoby coś nie-halo powinna latać luźno lub być otwarta na stałe). ale jeśli paliwo dostawałoby się tą drogą, przyrost poziomu oleju byłby równomierny, a nie jak w moim przypadku: przez 1000-2500km poziom stoi i nagle skok z dnia na dzień.
poszarpywanie występuje i u mnie przy jeździe w stałym zakresie obrotów, ale wyłącznie na 4 biegu. z tego co czytałem występuje to u wielu użytkowników v50 czy focusów mk2 z silnikami 2.0 diesel. ludzie wymieniają turbo, zaślepiają EGR, wymieniają wtryski, dwumasy- a problem często pozostaje nadal. w jednym z wątków znalazłem info, że ponoć udanie się do aso i wgranie najnowszego softu (v 2.0) usuwa problem. sam nie sprawdzałem, bo mam już wycięty dpf więc aso to już nie opcja dla mnie. sądzę więc, że to po prostu przypadłość tych silników i trzeba się przyzwyczaić...
odnośnie komunikatu: tak, chodzi o "wymagany serwis silnika". moje auto nie "gada" w naszym ojczystym języku, więc różnica wynika z mojego tłumaczenia. kliknięcie manetki usuwa tylko pomarańczowy wykrzyknik, błąd nadal pozostaje w pamięci (ponowne kliknięcie manetką go przywołuje). o dziwo czasem pojawia się on nawet przed włączeniem silnika (po przekręceniu kluczyka na II), a czasem dopiero po przejechaniu kilkudziesięciu metrów.
w każdym razie zdecydowałem już, że auto muszę gdzieś odstawić, na 99% poprawka softu.
poleca ktoś może jakiś zakład w pomorskim?