DPF i wszystko co z nim związane - wszystkie modele

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez msladzio » 9 paź 2014, o 18:19

Nie miałem żadnych błędów na komputerze.Oleju mi przybywało i to dość sporo a teraz nic bynajmniej jest to dla mnie niezauważalne żeby coś przybyło
msladzio
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 25
Dołączył(a): 28 gru 2013, o 13:06
Model: v50
Silnik: 2.0 diesel
Rok produkcji: 2005

Postprzez korgad » 9 paź 2014, o 21:22

Ok, dzięki za informacje. Sprawdzę, czy u mnie przepływomierz pracuje jak powinien.
korgad
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 33
Dołączył(a): 12 lis 2013, o 20:42
Model: v50
Silnik: diesel 2.0
Rok produkcji: 2005

Postprzez korgad » 17 paź 2014, o 22:04

Byłem dziś w serwisie sprawdzić jak się ma sprawa z tym płynem do wypalania. Do zbiorniczka został wlany dokładnie 1 litr. Na moje pytanie odnośnie błędnego odczytu z komputera serwisant nie umiał odpowiedzieć :? I jak tu wierzyć w prawidłowość odczytów ?
Olej został wymieniony i teraz bacznie obserwować stan oleju.
Jeszcze jedno. Wg. książki serwisowej do silnika wchodzi 5,5 l oleju. Taką też ilość wlewano mi w Polsce. Tutaj, tzn w Holandii wlano 4,8 l . A 0,7 litra, to 1/3 wysokości między min i max na bagnecie. Hmm...
A ile wlewacie do waszych aut ?
korgad
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 33
Dołączył(a): 12 lis 2013, o 20:42
Model: v50
Silnik: diesel 2.0
Rok produkcji: 2005

Postprzez wilczyhak » 18 paź 2014, o 06:37

Ja wlewam 5l (i mam poziom ok 5mm poniżej max) pierwszym (i ostatnim) razem jak dałem wymienić "mechanikowi" (celowo w cudzysłowie) to mi zalał nieco ponad 4l (olej odessał)i uzyskał poziom max 0_o, a ja zawsze spuszczam przez korek ;)
Avatar użytkownika
wilczyhak
4 bieg
4 bieg
 
Posty: 267
Dołączył(a): 24 mar 2013, o 10:07
Lokalizacja: Rzeszów
Model: V50
Silnik: 2.0D-D4204T
Rok produkcji: 2005

Postprzez pablof115 » 2 lis 2014, o 18:04

Katalizator mam te same objawy jak Ty dodam tylko że wtryskiwacze założyłem nowe. Czy udało Ci się znaleźć przyczynę tego lekkiego szarpania większego spalania i głośniejszego wydechu.
pablof115
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 6
Dołączył(a): 2 lis 2014, o 17:51
Lokalizacja: łódzkie
Model: v50
Silnik: 2.0.D
Rok produkcji: 2006

Postprzez katalizator » 11 lis 2014, o 17:27

Jeszcze nie rozwiązałem tego problemu. Obecnie kupiłem nowy Egr za ponad 500zl :-) (nie chciałem regenerowanego za połowę) bo ustaliłem, że jest on powiązany pośrednio z naszym problemem. Wpływa on bowiem na zachowanie komputera, który steruje mieszanką paliwo/powietrze. Problem który opisałem okresowego zwiększonego spalania wraz z jednoczesnym poszarpywaniem to efekt "trybu" w jaki czasowo komputer. Wygląda to niestety na dopalanie filtra cząstek. Jeśli po adaptacji EGR-a po 2-3 tankowaniach problem nadal będzie występował pojadę na reklamację usługi wycięcia i wyprogramowania. Wszystkich uczulam na rosnący poziom oleju gdzie w obecnej sytuacji po 5 tys. wzrósł z połowy miarki do max (szacuję na 4,5l oleju silnikowego oraz 1,5l napędowego). Jest to i tak niezły wynik, bo wcześniej podnosił się tyle po 3 tys.
Z obserwacji podam kilka wniosków, które zauważyłem że mogą mieć wpływ na przełączenie się w tryb wyższego spalania:
- spokojna jazda po której następuje ostra jazda,
- spokojna jazda bardzo ogranicza występowanie problemu,
- otworzenie wlewu paliwa :-) (dlatego auto tankuje zawsze z pustego baku do maksimum, by jak najrzadziej otwierać wlew)
- odłączenie kostki egr-a powoduje że problem występuje rzadziej, jednak nie eliminuje go zupełnie. Dodatkowo wydaje mi się, że odłaczony EGR to ogólnie mniejsze spalania przynajmniej w okresie jesieni.
- problem nasila wysoka zew. temperatura +24stC oraz niska poniżej O.
- odłączenie kostki czujnika różnicy ciśnień filtra DPF nie ma wpływu na zaistnienie problemu, natomiast podczas jego występowania kiedy odłączymy czujnik wtedy spalanie wzrasta jeszcze bardziej i auto realnie pali 11l/100km)


Problem z samym poszarpywaniem wynika moim zdaniem z niepoprawnego procesu spalania, w który to komputer wchodzi na podstawie błędnych informacji z różnych czujników (w tym egr) Jeśli np zacina się nam rozgrzany EGR, zacina któraś przepustnica powietrza na trójniku dolotu, nie działa poprawnie przepływomierz powietrza, nie działa poprawnie układ podciśnienia lub na skutek totalnej bzdury jaką jest dotrysk ON w fazie wylotu spalin.

Po adaptacji nowego EGR-a i przejechaniu 2 tys. km napiszę, czy problem został rozwiązany.
Avatar użytkownika
katalizator
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 220
Dołączył(a): 31 gru 2013, o 18:00
Lokalizacja: Łódź
Model: v50
Silnik: 2.0 D4204T
Rok produkcji: 2007

Postprzez pablof115 » 11 lis 2014, o 18:31

Katalizator dziękuję za odpowiedź i czekam na ten Twój EGR. Moje podejrzenia były cały czas że jest źle wycięty PDF (komputer) ale drugi soft wgrali mi w Volvotech i dalej jest to samo.
pablof115
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 6
Dołączył(a): 2 lis 2014, o 17:51
Lokalizacja: łódzkie
Model: v50
Silnik: 2.0.D
Rok produkcji: 2006

Postprzez korgad » 16 lis 2014, o 00:32

Problem z DPF-em nie zawsze oznacza, że winny jest sam filtr. Jestem właśnie po jego wymianie, ale problem częstego wypalania niestety pozostał. Uważam, że było by tak samo gdybym filtr wyciął. Wielu kolegów pisze przecież, że mają nadal problemy ze wzrostem poziomu w oleju na bagnecie.
Gdyby winę ponosił tylko filtr, to problemu być nie powinno. Wyjęty filtr był po przebiegu 150 tyś. I muszę powiedzieć, że na moje oko wyglądał w środku całkiem przyzwoicie. Kolor wkładu żółto-rudy, praktycznie żadnej sadzy na ściankach. Myślę, że to oznaka dobrej sprawności całego układu / wtryski, egr, turbina/.
Pozostaje mi szukać dalej. Kupiłem czujnik różnicy ciśnienia DPF, co prawda używany, ale zobaczę czy coś się zmieni. Wymowne było pytanie sprzedającego - Chyba problemy z filtrem cząstek? Może to będzie to ?
korgad
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 33
Dołączył(a): 12 lis 2013, o 20:42
Model: v50
Silnik: diesel 2.0
Rok produkcji: 2005

Postprzez korgad » 16 lis 2014, o 09:07

Kolego- katalizator- czy już uporałeś się z tym trybem wypalania i rosnącym poziomem oleju?
korgad
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 33
Dołączył(a): 12 lis 2013, o 20:42
Model: v50
Silnik: diesel 2.0
Rok produkcji: 2005

Postprzez pitbull03 » 16 lis 2014, o 23:47

Witam!
Potrzebuje pomocy chciałbym dolać płyn Eolys taki jak niżej. Gdzie wlewamy ten płyn a gdzie podpiąć butelkę zwrotną? Do których przewodów? Ktoś z was dolewał już taki płyn w V50? Taka usługa w jakimś warsztacie kosztuje 600-700zł. Wiem że trzeba po dolaniu wyzerować licznik. Dolewa to się metodą "grawitacji". Tylko gdzie to podłączyć. W zestawie z płynem jest końcówka męska, gdzie to wpiąć? Z góry dzięki za pomoc.

Obrazek

Obrazek
Volvo V50, 2.0D, 136KM, 2006r.
Avatar użytkownika
pitbull03
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 31
Dołączył(a): 5 paź 2014, o 22:23
Lokalizacja: Warszawa
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2006

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości