DPF i wszystko co z nim związane - wszystkie modele

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez migu80 » 7 wrz 2013, o 10:35

Witam,
cdzy ktos sie orientuje jaki plyn nalezy dolac do zbiorniczka z paliwem do dopalania DPF?
pozdrawiam



//EDIT / łącze tematy związane z DPF - dla wszystkich modeli. Proszę ponowne rozmowy na temat spadku mocy prowadzić w tym wątku / admin
migu80
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 8
Dołączył(a): 21 sie 2013, o 10:30
Model: v50
Silnik: 1.6D
Rok produkcji: 2009

Postprzez Magik » 7 wrz 2013, o 13:36

moze taki jak w peugeocie z tym silnikiem. nazywa sie tam eloys 176 czy jakos tak.ale i tak sama dolewka nic ci nie da, trzeba komputerem wyzerowac licznik
Magik
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 41
Dołączył(a): 15 sie 2013, o 19:12
Lokalizacja: Lublin
Model: v50
Silnik: 2.0 d
Rok produkcji: 2004

Postprzez migu80 » 29 wrz 2013, o 11:31

hej ho,
udalo mi sie kupic orginalny zestaw volvo - rurki i pojemnik przelewki za 50gdp czyli ok 250pln. sama operacja dolania zajmuje ok 20 minut. tylko reset komputera - tutaj chca za to ok 80 GDP!!!! poczekam jak bede w poloni. ktos moze zna taniego i dobrego magika z oprogramowaniem w okolicach krakowa lub sosnowca?

tak na marginesie - wg instrukcji dolewka teo paliwa powinna zostac zrobiona po trzech latach lub ok 40 tys mil (ok 60k km), ja ma na budziku 44k czyli jakies 66k km i dolalem ok 1.2l plynu. z tego co wiem pojemnik na ten plyn ma ok 1.8l pojemnosci - wychodziloby z tego ze zawartosc zbiornika wystarcza na ok 80k km.
oczywiscie przy zalozeniu ze nie tankujemy po 5 l tylko normalnie i dolewka jest wstrzykiwana za kazdym razem jak tankujemy.
pozdrawiam
migu80
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 8
Dołączył(a): 21 sie 2013, o 10:30
Model: v50
Silnik: 1.6D
Rok produkcji: 2009

Postprzez MiL » 4 paź 2013, o 08:01

Płyn jest dolewany przy każdym tankowaniu ale jego ilość jest zależna od ilości zatankowanego paliwa.
MiL
na luzie
na luzie
 
Posty: 3
Dołączył(a): 4 paź 2013, o 07:58
Model: S40
Silnik: 1.6D
Rok produkcji: 2007

Postprzez taz » 6 paź 2013, o 22:06

migu80 napisał(a):hej ho,
udalo mi sie kupic orginalny zestaw volvo - rurki i pojemnik przelewki za 50gdp czyli ok 250pln. sama operacja dolania zajmuje ok 20 minut. tylko reset komputera - tutaj chca za to ok 80 GDP!!!! poczekam jak bede w poloni. ktos moze zna taniego i dobrego magika z oprogramowaniem w okolicach krakowa lub sosnowca?

tak na marginesie - wg instrukcji dolewka teo paliwa powinna zostac zrobiona po trzech latach lub ok 40 tys mil (ok 60k km), ja ma na budziku 44k czyli jakies 66k km i dolalem ok 1.2l plynu. z tego co wiem pojemnik na ten plyn ma ok 1.8l pojemnosci - wychodziloby z tego ze zawartosc zbiornika wystarcza na ok 80k km.
oczywiscie przy zalozeniu ze nie tankujemy po 5 l tylko normalnie i dolewka jest wstrzykiwana za kazdym razem jak tankujemy.
pozdrawiam


Z innego, zaprzyjaźnionego forum:
http://volvoforum.pl/memberlist.php?mod ... le&u=18316

Jak będziesz zainteresowany dam Ci namiary na kom. na PW. Jest z Krakowa, a konkretnie mieszka na Kurdwanowie i 40 zł za pełną diagnostykę bierze.
Avatar użytkownika
taz
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 18
Dołączył(a): 11 lip 2013, o 21:09
Lokalizacja: Kraków
Model: V50
Silnik: 2.0D, D4204T
Rok produkcji: 2006

Postprzez bartimk » 10 gru 2013, o 18:51

Cześć jestem nowy od niedawna jestem posiadaczem v50 2.0d 2006r 230 Tyś przebiegu i od tego momentu męczę się z tym filtrem cząstek stałych przeczytałem już chyba wszystko na ten temat i sam nie wiem co z tym zrobić.Wyświetlany jest komunikat wymagny serwis silnika przeważnie przy większej prędkości.Byłem już 3 razy na kompie jeden mówi że się wypali przez kompa drugi żeby z tym jeździć jak nic się nie dzieje a trzeci żeby wyciąć.Błędy jakie miałem. Pozycja wałka rozrządu po stronie wlotu rząd 1. 2. Przekaźnik żarzenia wstępnego 3 Filtr cząstek stałych aktywne zabezpieczenie silnika-za duża różnica ciśnień.Czujnik i świece wymieniłem Tylko nie wiem co z tym cholernym filtrem robić.Podczas jazdy autostradą uruchamia sie tryb serwisowy i ciągnie tylko do 3 tyś obrotów.Po zgaszeniu i ponownym rozruchu silnika wszystko wraca do normy. Proszę o jakieś rady .
bartimk
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 18
Dołączył(a): 10 gru 2013, o 18:49
Model: v50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2006

Postprzez mr-fix.pl » 10 gru 2013, o 23:53

Osobiście radzę pozbyć się filtra. To tylko zabawka ekologów - jak go wywalisz (i zmienisz kodowanie sterownika, tak aby nie było błędu), to nic złego się nie stanie.

Może koledzy doradzą jak pozbyć się tego problemu zgodnie ze sztuką. Procedura wypalania mogła nie odbyć się prawidłowo, bo np. brakuje specyfiku w zbiorniczku, albo odpowiednia prędkość/temperatura nie została osiągnięta.
Avatar użytkownika
mr-fix.pl
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 617
Dołączył(a): 30 maja 2013, o 11:02
Model: C30
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2007

Postprzez hultaj » 11 gru 2013, o 07:22

Podepnę się z szybkim pytanie... jaki może być koszt wycięcia + kodowanie?
Czy nie ma później skutków ubocznych takiej operacji?
..::HultaJ::..
"Nagrodą jest brak kary" 1bkpow
hultaj
4 bieg
4 bieg
 
Posty: 302
Dołączył(a): 29 lis 2013, o 13:28
Lokalizacja: Łódź
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2005

Postprzez taz » 13 gru 2013, o 06:49

hultaj napisał(a):Podepnę się z szybkim pytanie... jaki może być koszt wycięcia + kodowanie?
Czy nie ma później skutków ubocznych takiej operacji?


Ja w Krakowie płaciłem 1800zł za wycięcie + chiptuning, oczywiście również jest w tym wyłączenie filtra. Moja rada poszukaj speca w swojej okolicy, w razie jakichkolwiek problemów z oprogramowaniem masz tunera na miejscu i nie musisz np. jechać na drugi koniec Polski.
Jeżelinie przeszkadza Ci odległość, to warsztaty:
http://gcstuning.pl/ - ja tu robiłem
kiviracing.pl
ew. volvotech.pl, ale onie nie robią chipa, tylko fabryka

Ja u siebie wywaliłem DPF i auto ożyło, skończyły się problemy z szarpaniem i większym spalaniem.
Avatar użytkownika
taz
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 18
Dołączył(a): 11 lip 2013, o 21:09
Lokalizacja: Kraków
Model: V50
Silnik: 2.0D, D4204T
Rok produkcji: 2006

Postprzez bartimk » 14 gru 2013, o 11:53

Ok dzięki za odpowiedź.W poniedziałek oddaję volvo do elektromechanika który ma przejrzeć wszystko i stwierdzić czy trzeba wyciąć filtr jeżeli tak to chyba się zdecyduję.Tylko ostatnio rozmawiałem ze znajomym który opowiadał o dwóch przypadkach wycięcia filtra dpf i późniejszych problemach z silnikiem.Więc sam nie wiem ten gość co mam mi go wyciąć mówi że on nawierca go jakoś a nie wycina...nie wiem o co chodzi bo z tego co się orientuję to filtr trzeba wyciąć całkiem z obudowy.
bartimk
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 18
Dołączył(a): 10 gru 2013, o 18:49
Model: v50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2006

Następna strona

Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości