Switch to full style

DPF i wszystko co z nim związane - wszystkie modele

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod
Odpowiedz

DPF i wszystko co z nim związane - wszystkie modele

7 wrz 2013, o 10:35

Witam,
cdzy ktos sie orientuje jaki plyn nalezy dolac do zbiorniczka z paliwem do dopalania DPF?
pozdrawiam



//EDIT / łącze tematy związane z DPF - dla wszystkich modeli. Proszę ponowne rozmowy na temat spadku mocy prowadzić w tym wątku / admin

Re: Dolewka do PDF

7 wrz 2013, o 13:36

moze taki jak w peugeocie z tym silnikiem. nazywa sie tam eloys 176 czy jakos tak.ale i tak sama dolewka nic ci nie da, trzeba komputerem wyzerowac licznik

Re: Dolewka do PDF

29 wrz 2013, o 11:31

hej ho,
udalo mi sie kupic orginalny zestaw volvo - rurki i pojemnik przelewki za 50gdp czyli ok 250pln. sama operacja dolania zajmuje ok 20 minut. tylko reset komputera - tutaj chca za to ok 80 GDP!!!! poczekam jak bede w poloni. ktos moze zna taniego i dobrego magika z oprogramowaniem w okolicach krakowa lub sosnowca?

tak na marginesie - wg instrukcji dolewka teo paliwa powinna zostac zrobiona po trzech latach lub ok 40 tys mil (ok 60k km), ja ma na budziku 44k czyli jakies 66k km i dolalem ok 1.2l plynu. z tego co wiem pojemnik na ten plyn ma ok 1.8l pojemnosci - wychodziloby z tego ze zawartosc zbiornika wystarcza na ok 80k km.
oczywiscie przy zalozeniu ze nie tankujemy po 5 l tylko normalnie i dolewka jest wstrzykiwana za kazdym razem jak tankujemy.
pozdrawiam

Re: Dolewka do PDF

4 paź 2013, o 08:01

Płyn jest dolewany przy każdym tankowaniu ale jego ilość jest zależna od ilości zatankowanego paliwa.

Re: Dolewka do PDF

6 paź 2013, o 22:06

migu80 napisał(a):hej ho,
udalo mi sie kupic orginalny zestaw volvo - rurki i pojemnik przelewki za 50gdp czyli ok 250pln. sama operacja dolania zajmuje ok 20 minut. tylko reset komputera - tutaj chca za to ok 80 GDP!!!! poczekam jak bede w poloni. ktos moze zna taniego i dobrego magika z oprogramowaniem w okolicach krakowa lub sosnowca?

tak na marginesie - wg instrukcji dolewka teo paliwa powinna zostac zrobiona po trzech latach lub ok 40 tys mil (ok 60k km), ja ma na budziku 44k czyli jakies 66k km i dolalem ok 1.2l plynu. z tego co wiem pojemnik na ten plyn ma ok 1.8l pojemnosci - wychodziloby z tego ze zawartosc zbiornika wystarcza na ok 80k km.
oczywiscie przy zalozeniu ze nie tankujemy po 5 l tylko normalnie i dolewka jest wstrzykiwana za kazdym razem jak tankujemy.
pozdrawiam


Z innego, zaprzyjaźnionego forum:
http://volvoforum.pl/memberlist.php?mod ... le&u=18316

Jak będziesz zainteresowany dam Ci namiary na kom. na PW. Jest z Krakowa, a konkretnie mieszka na Kurdwanowie i 40 zł za pełną diagnostykę bierze.

Problemy z DPF

10 gru 2013, o 18:51

Cześć jestem nowy od niedawna jestem posiadaczem v50 2.0d 2006r 230 Tyś przebiegu i od tego momentu męczę się z tym filtrem cząstek stałych przeczytałem już chyba wszystko na ten temat i sam nie wiem co z tym zrobić.Wyświetlany jest komunikat wymagny serwis silnika przeważnie przy większej prędkości.Byłem już 3 razy na kompie jeden mówi że się wypali przez kompa drugi żeby z tym jeździć jak nic się nie dzieje a trzeci żeby wyciąć.Błędy jakie miałem. Pozycja wałka rozrządu po stronie wlotu rząd 1. 2. Przekaźnik żarzenia wstępnego 3 Filtr cząstek stałych aktywne zabezpieczenie silnika-za duża różnica ciśnień.Czujnik i świece wymieniłem Tylko nie wiem co z tym cholernym filtrem robić.Podczas jazdy autostradą uruchamia sie tryb serwisowy i ciągnie tylko do 3 tyś obrotów.Po zgaszeniu i ponownym rozruchu silnika wszystko wraca do normy. Proszę o jakieś rady .

Re: Ciągłe problemy z Dpf

10 gru 2013, o 23:53

Osobiście radzę pozbyć się filtra. To tylko zabawka ekologów - jak go wywalisz (i zmienisz kodowanie sterownika, tak aby nie było błędu), to nic złego się nie stanie.

Może koledzy doradzą jak pozbyć się tego problemu zgodnie ze sztuką. Procedura wypalania mogła nie odbyć się prawidłowo, bo np. brakuje specyfiku w zbiorniczku, albo odpowiednia prędkość/temperatura nie została osiągnięta.

Re: Ciągłe problemy z Dpf

11 gru 2013, o 07:22

Podepnę się z szybkim pytanie... jaki może być koszt wycięcia + kodowanie?
Czy nie ma później skutków ubocznych takiej operacji?

Re: Ciągłe problemy z Dpf

13 gru 2013, o 06:49

hultaj napisał(a):Podepnę się z szybkim pytanie... jaki może być koszt wycięcia + kodowanie?
Czy nie ma później skutków ubocznych takiej operacji?


Ja w Krakowie płaciłem 1800zł za wycięcie + chiptuning, oczywiście również jest w tym wyłączenie filtra. Moja rada poszukaj speca w swojej okolicy, w razie jakichkolwiek problemów z oprogramowaniem masz tunera na miejscu i nie musisz np. jechać na drugi koniec Polski.
Jeżelinie przeszkadza Ci odległość, to warsztaty:
http://gcstuning.pl/ - ja tu robiłem
kiviracing.pl
ew. volvotech.pl, ale onie nie robią chipa, tylko fabryka

Ja u siebie wywaliłem DPF i auto ożyło, skończyły się problemy z szarpaniem i większym spalaniem.

Re: Ciągłe problemy z Dpf

14 gru 2013, o 11:53

Ok dzięki za odpowiedź.W poniedziałek oddaję volvo do elektromechanika który ma przejrzeć wszystko i stwierdzić czy trzeba wyciąć filtr jeżeli tak to chyba się zdecyduję.Tylko ostatnio rozmawiałem ze znajomym który opowiadał o dwóch przypadkach wycięcia filtra dpf i późniejszych problemach z silnikiem.Więc sam nie wiem ten gość co mam mi go wyciąć mówi że on nawierca go jakoś a nie wycina...nie wiem o co chodzi bo z tego co się orientuję to filtr trzeba wyciąć całkiem z obudowy.
Odpowiedz