DSTC off + Ograniczona moc silnika pomocy

instalacje: silnika, oświetlenia, sterowanie elektryczne podzespołami itp.

Powrót do Elektryka

Postprzez suchy50 » 4 maja 2014, o 22:39

Dzień dobry mam problem podczas jazdy a szczególnie podczas przyspieszania zapal mi się kontrolka od DSTC i za chwilkę spada moc silnika i powiadomienie o ograniczanej mocy możne ktoś z was spotkał się z takim czymś co to oznacza i jak z tym walczyć.Dodam jeszcze ze autko posiadam nie długo praktycznie pierwsze kilometry a komunikaty są po włosku i brzmią tak DSTC antispin off to pierwszy który sie pojawia i po tym następuje komunikat prestazioni motore ridotte .Pierwszy z tego co wyczytałem informuje o wyłączeniu kontroli antypoślizgowej a drugi o ograniczeniu mocy silnika .Po ponownym wyłączeniu i włączeniu silnika komunikaty gasną i wszystko działa jakiś czas dobrze ,ale znowu się zapala raz miałem spokój 200 km a raz tylko 5km co robić gdzie się udać proszę o pomoc
suchy50
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 9
Dołączył(a): 19 kwi 2014, o 15:26
Model: v50
Silnik: 1.6 Diesel Kinetic
Rok produkcji: 2006

Postprzez suchy50 » 7 maja 2014, o 08:33

Dzień dobry.Chyba nikt jeszcze nie miał takiej sytuacji,ale na piątek omówiony jestem na badanie komputerowe wiec jak wyjdzie co jest to poinformuje,może komuś dolega podobna usterka i będzie wiedział o co chodzi .Tym czasem.
suchy50
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 9
Dołączył(a): 19 kwi 2014, o 15:26
Model: v50
Silnik: 1.6 Diesel Kinetic
Rok produkcji: 2006

Postprzez suchy50 » 22 maja 2014, o 08:16

Po diagnozie okazało się ze błędy ma zawór EGR turbo i filtr cząstek stałych i świece żarowe .Po wymianie Egr-u i świec żarowych nadal to samo czyli kontrolka od kontroli trakcji i ograniczenie mocy silnika naprawa nie tania bo 1640 zł.Dalsza diagnoza jeszcze ostatecznie nie postawiona, ale najprawdopodobniej DPF czyli filtr cząstek stałych zapełnienie 80% nie wiem co robić wyrzucać całkiem czy ratować poprzez pranie?Może ktoś zna jakiś sposób na ten dpf ,chodzi mi o rodzaj prania czyszczenia .Proszę o podpowiedź.
suchy50
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 9
Dołączył(a): 19 kwi 2014, o 15:26
Model: v50
Silnik: 1.6 Diesel Kinetic
Rok produkcji: 2006

Postprzez pawelwaw84 » 22 maja 2014, o 08:47

Lepiej wyrzucić, będziesz miał spokój na zawsze, po myciu będzie się powtarzał. Z tego co kojarzę (a nie zgłębiałem tematu bo akurat DPF nie mam) to czasem pomaga samo mycie wodą pod dużym ciśnieniem.
Sprzedam:
Komplet opon zimowych 205/55R16
Nakrętki zabezpieczające do alufelg.
Szczegóły na priv
pawelwaw84
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 207
Dołączył(a): 20 paź 2013, o 16:50
Model: V50
Silnik: 2,0D
Rok produkcji: 2004

Postprzez suchy50 » 25 maja 2014, o 20:48

Witam kupiłem specjalny środek na Allegro do mycia dpf-a wymyje i dam znać co i jak na ile pomogło i ile będzie pozostanie zapełnienia.Z tego co wyczytałem i wywnioskowałem z rozmów z różnymi mechanikami to w dpf-ie nie isadza sie sadza tylko pozostaje popiół dla tego wypalanie serwisowe nie pomaga,a wyciąć zawsze mogę i nie myślę że cały temat dpf-a jest rozdmuchany przez mechaników którzy to usuwają z przyczyny wiadomej -zysk- i tyle wypłukan go i dam znać co i jak pozdrawiam.
suchy50
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 9
Dołączył(a): 19 kwi 2014, o 15:26
Model: v50
Silnik: 1.6 Diesel Kinetic
Rok produkcji: 2006

Postprzez suchy50 » 10 cze 2014, o 13:28

Witam.Mycie DPF-a przebiegło bez żadnych komplikacji ,demontaż około 3 godzin moczenie w specjalnym środku około 10 godzin i montaż jakieś trzy godziny.
Nie był zbyt zabity jak na moje oko leciał z niego syf tzn. woda o rudym zabarwieniu ale nie aż tak bardzo dużo,płukałem aż do uzyskania przezroczystej wody.Trwało to około godzinki i po robocie.Ale mój problem się nie skończył.Nadal około 3 tys obrotów włącza się napis antiskid rich. assistenza co oznacza wymagany przegląd systemu antypoślizgowego i oczywiście ogranicza moc .Czy spotkał się ktoś z tym problemem proszę o pomoc.Podpięcie do kompa wskazuje tez za wysokie ciśnienie turbiny ,a nie mam gdzie podpiąć się pod Vide aby dokładnie zdiagnozować o co chodzi pozdrawiam .
suchy50
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 9
Dołączył(a): 19 kwi 2014, o 15:26
Model: v50
Silnik: 1.6 Diesel Kinetic
Rok produkcji: 2006

Postprzez Finidi » 26 sie 2014, o 10:48

Najprawdopodobniej masz walniętą turbinę, wieszają się łopatki i za mocno ładuje. Dlatego też pokazuje zapchany filtr, bo jest duża różnica ciśnień przed i za. Kontrolka DSTC i obniżenie mocy, to tryb awaryjny, żebyś nie zarżnął auta. Włącza się, gdy przez dłuższy czas coś jest nie tak. Proponuję sprawdzić pracę turbiny na kompie podczas jazdy (lub na hamowni) i jak najszybciej wyeliminować usterkę, bo nie jest to zbyt zdrowe dla silnika.
Finidi
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 22
Dołączył(a): 24 maja 2013, o 21:22
Model: V50
Silnik: 1.6D
Rok produkcji: 2007

Postprzez Matius1 » 3 wrz 2015, o 10:37

Witam,
Mam te same kłopoty.
JAK zakończyła się naprawa?
Pozdrawiam
Liczę na odpowiedź
Matius1
na luzie
na luzie
 
Posty: 1
Dołączył(a): 3 wrz 2015, o 10:34
Model: C30
Silnik: ON
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Luboń

Postprzez katalizator » 16 wrz 2015, o 21:53

Ja nie widzę związku między dpf-em a dstc. Moim zdaniem to dwie odrębne sprawy, dsct bliżej ma już do wadliwego akumulatora. Po odpaleniu wyłącz sobie dstc i zobacz czy błędy będą się mimo to powtarzać. Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu dsct jest domyślnie spowrotem włączone.
Avatar użytkownika
katalizator
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 220
Dołączył(a): 31 gru 2013, o 18:00
Lokalizacja: Łódź
Model: v50
Silnik: 2.0 D4204T
Rok produkcji: 2007

Postprzez luxor1289 » 17 wrz 2015, o 12:21

Czy jest możliwe żeby V50 2.0D z 2005 r nie posiadał DSTC ? Nie wyświetlają mi się od tego żadne kontrolki. Mam przycisk DSTC ale jak go wcisnę nie ma jakiejkolwiek reakcji - ani się nie podświetla dioda na nim ani żaden komunikat na desce się nie pojawia.
luxor1289
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 12
Dołączył(a): 24 sie 2015, o 09:03
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Tczew


Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość