[1.6D 109KM 07-] duże spalanie, brak mocy, rozerwany rezonator

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez niedzial » 3 gru 2017, o 13:23

witam,

Od niedawna jeżdzę v50 1,6d 2008 rok. Auto przejechało 270 tys. Problem polega na tym, że auto dość słabo przyspiesza (miałem Peugeota 308 z tym samym silnikiem - przyspieszenie o niebo lepsze) ponadto spala około 7 litrów w cyklu mieszanym - powinno być chyba około 5. Wczoraj na autostradzie przy prędkości 150 km/h rozerwało mi rurę rezonatora. Pytanie do Was: czy te wszystkie objawy mogą byc powiązane? Podobno pęknięcie rezonatora to wynik nieotwarcia się zaworu. Jakieś pomysły?
niedzial
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 17
Dołączył(a): 3 gru 2017, o 12:50
Model: V50
Silnik: 1,6D
Rok produkcji: 2008
Lokalizacja: Łódź

Postprzez JacSwi » 3 gru 2017, o 21:21

FAP jest? Po roczniku powinien być.
Zacznij od niego,o ile jest, i sprawdź jak poziom oleju.
Generalnie to dobry motor ale na miasto lub do jazdy 90-100 km/h.
Jeszcze pytanie czy EGR działa jak powinien, i jak temat zmiennej geometrii w turbinie.
Wtryskiwacze pewnie fabryczne jeszcze?
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 652
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez niedzial » 3 gru 2017, o 23:05

Gucio16 napisał(a):Czy mamy rozumieć, że to rura dolotu powietrza?

tak - rura przed kolektorem
niedzial
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 17
Dołączył(a): 3 gru 2017, o 12:50
Model: V50
Silnik: 1,6D
Rok produkcji: 2008
Lokalizacja: Łódź

Postprzez JacSwi » 5 gru 2017, o 19:07

Masz FAP? Odpisz na pytania, bo tak to ciężko coś Ci zasugerować.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 652
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez niedzial » 5 gru 2017, o 23:30

tak, sprawdziłem po nr VIN (ósma cyfra to 5 czyli wszystko jasne) co do EGR i w ogóle przepływu powietrza to gdzieś tu chyba jest problem, ale nie zdiagnozowałem. Piszę do was żeby chociaz jakis trop złapać, bo mechanik może mi pół auta wymienic i nic z tego nie bedzie.
Pozdrawiam
niedzial
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 17
Dołączył(a): 3 gru 2017, o 12:50
Model: V50
Silnik: 1,6D
Rok produkcji: 2008
Lokalizacja: Łódź

Postprzez JacSwi » 6 gru 2017, o 02:40

Prawdopodobnie jest zapchany filtr cząstek, czy często włącza się wiatrak chłodnicy, jak gasisz auto to jeszcze dość długo pracuje?
Z mojej praktyki z tym motorem przy tym przebiegu czeka Cię sporo niespodzianek. Zobacz jak możesz czy nie masz silnika pochlapanego olejem w okolicach wtryskiwaczy,osadzenie wtryskiwacza w głowicy.
Czy auto było czytane kompem i co wyszło.
Jak będziesz miał zdjętą osłonę silnika to zobacz czy pracuje zmienna geometria turbiny i sprawdź czy chodzi bez oporu i zacięć,zacięcie tego elementu może powodować brak mocy i nadmierne ciśnienie w układzie dolotowym.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 652
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez niedzial » 6 gru 2017, o 09:35

a z tymi wtryskiwaczami i olejem to na co to mogłoby wskazywać? (bo pierwszy od lewej strony jest trochę olejem przybrudzony), a i owszem wiatrak chłodnicy po wyłączeniu silnika często pracuje mimo temperatury panującej na zewnątrz
niedzial
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 17
Dołączył(a): 3 gru 2017, o 12:50
Model: V50
Silnik: 1,6D
Rok produkcji: 2008
Lokalizacja: Łódź

Postprzez JacSwi » 6 gru 2017, o 10:02

Te motory mają taką przypadłość że rozszczelniają się podkładki miedziane pod wtryskami,w pierwszej kolejności chlapie olej i są przedmuchy, a następstwem jest zapieczenie wtryskiwaczy(spore koszta może spowodować),koszt naprawy za części to między 20 a 180 zł zależy co poszło.
Co do wiatraka to przykra wiadomość jest taka że filtr dokonał żywota(jest zapchany resztkami po wypalaniach), ja kupowałem krajową podróbkę (cena około 900zł) i daje radę,nalatałem już 70 tysi i jest oki,i jak śmigasz tylko miasto to będziesz musiał co jakiś czas przegonić auto żeby dobrze wypaliło co nazbierało (to już na nowym).
Co do starego, jest opcja wypalania serwisowego(wymuszonego), może chwilowo pomoże,ale jak masz 270 tysi to jest jego koniec.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 652
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez niedzial » 6 gru 2017, o 10:55

ok dzięki za odpowiedź, ale jeszcze dopytam tak: czy nadmierne spalanie może być też wynikiem wyżej opisanych usterek? PS. liczyłem się z tym że na początku będę musiał wymienić filtr czy EGR - przynajmniej na jakiś czas będzie.
niedzial
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 17
Dołączył(a): 3 gru 2017, o 12:50
Model: V50
Silnik: 1,6D
Rok produkcji: 2008
Lokalizacja: Łódź

Postprzez JacSwi » 6 gru 2017, o 17:49

Ja wymieniłem turbine przy 200 (było już ją słychać,troszkę luzu miała,dość podcięte łopatki zimnej strony), a wróciło spalanie do normy po wywaleniu wtryskiwaczy (regeneracja od a do z ), przy starym FAP-ie palił okolo 6-7 (ale główny kłopot to lejące się paliwo do oleju,skutek podawania większej dawki paliwa do wypalania).
Aktualnie mam 233 tyś i auto po W-wie i okolicach pali około 6-6.5 na trasie W-wa Hof (800km,prędkości 130-150,full załadowany) wychodzi 5.2-5.8, zależnie od pogody.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 652
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Następna strona

Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości