[2.0D 136KM 07-] Dymi na białoooo

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez SPEJSON » 8 lut 2018, o 22:58

Witam.
W was ostatni ratunek.Jezeli temat w złym miejscu proszę o przeniesienie.
Mam problem z moją v50 2008r 20.D SE kod silnika D4204T.Auto jest po wizycie w serwisie volvo+ 6 innych zakładach mechanicznych...nie udało znalesć sie przyczyny.
Problemem jest dymienie na biało(niebiesko) na zimnym silniku przy odpalaniu.Auto ma lekki problem z rozruchem,ale szybko odpala,potelepie nim chwilę ale zaraz wchodzi na obroty, a w dodatku dymi na biało jakby się palił i tak przez jakieś 2minuty i przez pierwsza zmianę biegów,zaraz po tym jak lekko złapie temperaturę samochód chodzi jak nowy.Gdy się rozgrzeje(szybko to robi) to mam spokój na jakieś 2-3godziny a później znowu to samo i tak od 5 miesięcy juz.
*Turbina sprawdzana(lekko mokro w dolocie,ale podobno ok)
*Spręzanie silnika ok na wszystkich 4 garach
*4 nowe wtryski z serwisu volvo 15tyś km temu wymieniane,później sprawdzane jeszcze raz i ok
*Spalanie skoczyło do góry.Na krótkich trasach poza miastem 10-11l ON :shock:
*W ostatnim miesiacu ubyło sporo płynu chłodniczego
*4 nowe "świecie zarowe"
*Nowy rozrząd 15tyś km temu
*Lekko zjada olej 1l przez 3miechy
*DPF hmmmm jedni mówią ze nie ma inni ze ma -ZGŁUPIAŁEM...
*Na komputerze nie pokazuje zadnych błedów
*Przepustnica powietrza wymieniana na nową bo pokazywała niewłaściwe wartosci w serwisie
*EGR (podobno ok)
*Czujniki podmieniane na nowe-bez rezulatatów...

Jest teoria, ze komputer walniety w aucie,ale nie wiem czy wierzyc, bo nikt nie chce się podjac tego zrobic, a po 7 mechanikach nie wiem co jest juz prawdą.
Pomózcie koledzy.
SPEJSON
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 6
Dołączył(a): 8 lut 2018, o 22:31
Model: v50
Silnik: Diesel 2.0L
Rok produkcji: 2008
Lokalizacja: Sheffield

Postprzez JacSwi » 8 lut 2018, o 23:29

Biało niebiesko to źle spalona (zbyt bogata) ropa.
Świece jak? Sprawdzał ktoś, i jak przekaźnik świeć.
Co do płynu, pewny jesteś że nie ma gdzieś nieszczelności (chłodnica,pompa,przewody).
DPF/FAP to raczej na gorącym motorze będzie wypalał.
Sprawdź te świece czy wstępnie podgrzewają bo wychodzi że w nich jest kłopot,one mają podgrzać i po odpaleniu też jeszcze grzeją.
Jest jeszcze opcja że skopali wtryski, źle uszczelnili (podkładki miedziane) i przedostaje się olej do komory spalania,wypala co spłyneło i cisza do następnego postoju.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 505
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez JacSwi » 8 lut 2018, o 23:31

Wtryski wpisane w kompa po wymianie?
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 505
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez SPEJSON » 8 lut 2018, o 23:45

Wtryski zakodowane,a świece nowki 1500zl mnie skasowali w volvo za nie.Problemu nie rozwiązali i odesłali z kwitem bo oni nie maja w volvo takiego sprzętu aby sprawdzić co jest nie tak z moim autem.Tyle uslyszalem jak zajechalem na serwis:/
SPEJSON
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 6
Dołączył(a): 8 lut 2018, o 22:31
Model: v50
Silnik: Diesel 2.0L
Rok produkcji: 2008
Lokalizacja: Sheffield

Postprzez SPEJSON » 8 lut 2018, o 23:48

Co do wtryskow jeszcze to bylem w Volvo 3razy bo na gwarancji przecież i zapierają się ze sprawdzali i ze ok,ale jak im udowodnisz skoro 6innych mechaników nie umie tego potwierdzić...
SPEJSON
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 6
Dołączył(a): 8 lut 2018, o 22:31
Model: v50
Silnik: Diesel 2.0L
Rok produkcji: 2008
Lokalizacja: Sheffield

Postprzez JacSwi » 9 lut 2018, o 07:19

Prócz świec jest jeszcze przekaźnik który decyduje czy je włączyć i na ile, świece mogą być nowe tylko nie działają. Proste do sprawdzenia, miernik/żarówka i na zimnym włączasz zapłon.
Wtryski sam musisz obejrzeć, jak zdejmiesz osłonę/pokrywę silnika, to czy jest olej (czarny przepalony) w około nich.
Jeśli nie są szczelne to w obie strony, kompresja będzie wypychać olej na wierzch silnika.
Zakładam że serwis dał nowe i właściwe wtryskiwacze.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 505
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez SPEJSON » 9 lut 2018, o 13:39

W tym właśnie rzecz.Mechanikiem nie jestem żeby sam ocenić takie rzeczy i jeżdżę od 5miesiecy od garażu do garażu.Jezeli chodzi o świece to podobno nie maja wpływu na dymienie tylko na sam rozruch na zimnym a i tak mi je volvo wymieniło na nowe.Z tym przekaźnikiem to jeszcze sprawdzę u kolejnego mechanika:/Jesxcze jakieś nietypowe pomysly co może być przyczyna dymienia?:(
SPEJSON
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 6
Dołączył(a): 8 lut 2018, o 22:31
Model: v50
Silnik: Diesel 2.0L
Rok produkcji: 2008
Lokalizacja: Sheffield

Postprzez JacSwi » 9 lut 2018, o 15:05

Piszesz że po odpaleniu na zimno, więc świece mają na to wpływ,niedopalona ropa (czyli ten dym), telepanie silnika, lekko utrudniony rozruch, objawy braku grzania świec.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 505
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez SPEJSON » 9 lut 2018, o 19:54

Zostawiłem auto u kolejnego mechanika,powiedziałem o przekazniku.Ma sprawdzić.Zobaczymy co z tego wyjdzie.Dam znać co i jak.
SPEJSON
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 6
Dołączył(a): 8 lut 2018, o 22:31
Model: v50
Silnik: Diesel 2.0L
Rok produkcji: 2008
Lokalizacja: Sheffield

Postprzez krzysztof63 » 11 lut 2018, o 07:15

Nie chcę cię Kolego straszyć,ale objawy wyglądają tak typowo,że nie mam złudzeń.Krzywy korbowód,jeden lub więcej,spowodowany dłuższą jazdą na lejących wtryskach.Ściągnij miske olejową i sprawdz.Widać od dołu jak na dłoni.Powodzenia.PS.W UK ci tego nie zrobią,jedyna szansa to wymiana słupka.
krzysztof63
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 124
Dołączył(a): 26 kwi 2016, o 12:06
Model: C 30
Silnik: D4204T
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Następna strona

Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości