[2.0D 136KM 03-07] Gaszenie silnika, szarpniecie

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez matts84 » 26 paź 2017, o 13:57

Witam, byłem dziś na oględzinach V50 z silnikiem 2.0 136 KM i generalnie auto mi się podoba jednak mam pytanie o szarpniecie silnika przy gaszeniu. Auto ma odpiety EGR i wszędzie znalazłem informację że może tak się dziać przy odpiety EGR. Boję się że to moze dwumasa, choć przy gaszeniu nie słychać jednak charakterystycznych hałasów z dwumasy, podczas wciskania sprzęgła na uruchomionym silniku też nic nie słychać.I to mnie zastanawia czy to nie przez ten EGR. A może ten typ tak ma? Szarpniecie przy zgaszeniu jest takie samo z wciśniętym sprzęgłem jak i wyciśniętym. Dodatkowo czy na obudowie rozrządu jest jakiś czujnik? Bo było tam coś zaizolowane taśma.
matts84
na luzie
na luzie
 
Posty: 4
Dołączył(a): 26 paź 2017, o 13:47
Model: Brak
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: Chełm

Postprzez kewals » 27 paź 2017, o 17:41

Za szarpnięcie podczas gaszenia odpowiada m.in. przepustnica. Któraś z klapek przepustnicy nie działa prawidłowo podczas gaszenie, tak myślę. Lub sterowanie klapkami zawodzi.
kewals
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 7
Dołączył(a): 27 paź 2017, o 17:32
Model: V50
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: GKS

Postprzez matts84 » 27 paź 2017, o 18:27

Przepustnice można wyczyścić we własnym zakresie? Czy trzeba adoptować ja potem komputerem? Podobnie EGR
matts84
na luzie
na luzie
 
Posty: 4
Dołączył(a): 26 paź 2017, o 13:47
Model: Brak
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: Chełm

Postprzez kewals » 27 paź 2017, o 18:39

Można czyścić we własnym zakresie, nic nie trzeba adaptować. Same klapki przepustnicy też mogą być uszkodzone, czyszczenie w tym przypadku nie pomoże niestety...
kewals
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 7
Dołączył(a): 27 paź 2017, o 17:32
Model: V50
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: GKS

Postprzez matts84 » 27 paź 2017, o 18:47

Cała przepustnica wtedy do wymiany czy da się regenerować?
matts84
na luzie
na luzie
 
Posty: 4
Dołączył(a): 26 paź 2017, o 13:47
Model: Brak
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: Chełm

Postprzez kewals » 27 paź 2017, o 20:06

Podobno można regenerować, kupuje się przepustnicę od peugeota i przekłada się same "flaki". Bo ta do Volvo podobno droga, chociaż nie wiem ile można zaoszczędzić.
kewals
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 7
Dołączył(a): 27 paź 2017, o 17:32
Model: V50
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: GKS

Postprzez katalizator » 4 lis 2017, o 23:07

Udzielając odpowiedzi na pytania kolegi rozpoczynającego wątek:
1. Szarpanie może być spowodowane działaniem lewej przepustnicy - organoleptycznie można sprawdzić czy działa płynnie czy nie zacina się i czy nie jest urwana. Trzeba sprawdzić też działanie zaworka nią sterującego wyżej tj pod altermatorem.
2. Zazwyczaj psuje się przepustnica ciepłego powietrza tj ta prawa. Natomiast ona nie bierze udziału w gaszeniu silnika z tego co wiem.
3. Szarpanie może być też spowodowane zabrudzeniami całego dolotu wraz z czujnikami - trzeba odkręcić całą plastikową górę silnika (kanały dolotowe) i pozbyć się ze środka smoły.
4. Na obudowie rozrządu nie ma żadnego czujnika, natomiast jest czujnik obrotów wału korbowego na samym dole silnika przy kole pasowym oraz na samej górze czujnik wałka rozrządu znajdujący się tuż obok obudowy rozrządu.
Avatar użytkownika
katalizator
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 201
Dołączył(a): 31 gru 2013, o 18:00
Lokalizacja: Łódź
Model: v50
Silnik: 2.0 D4204T
Rok produkcji: 2007


Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość