Jak odnowić zmatowiałe reflektory

blachy, klamki, lusterka, zderzaki, szyby, ale i fotele, tapicerka itp.

Powrót do Body i wnętrze

Postprzez Blacharz » 18 sty 2013, o 12:09

Prostym sposobem na to by odnowić matowe reflektory jest użycie pasty polerskiej np. TEMPO. Jeżeli zmatowienia są głębokie można użyć pasty np. Farecla G3 - jest to jednak pasta grubościerna i po niej trzeba jeszcze poprawić drobnościerną - TEMPO będzie OK.

Przed przystąpieniem do pracy należy okleić wszystkie elementy dookoła reflektorów, lub je zdemontować (odmycie pasty z samochodu po zaschnięciu nie jest proste...)

Najlepiej zastosować polerkę, lub jak ktoś nie ma - gąbkę na wiertarce - np taką:
Obrazek

Podczas polerowania trzeba co chwilę spryskiwać klosz wodą i sprawdzać czy nie jest gorący. Trzeba uważać, żeby nie przegrzać kloszy - wtedy będziemy mogli je wyrzucić... Ale spokojnie - przy odrobinie wyczucia nie stanowi to żadnego problemu.

Można też ręcznie gąbką albo szmatką / filcem, jednak to zajmie więcej czasu.

Jeżeli rysy są bardzo głębokie i nie chcą zejść po samej polerce można użyć papieru ściernego wodnego (gradacja 2500), i potem znów wypolerować jak wyżej.

Oto przydładowy efekt:
Obrazek
Blacharz
 

Postprzez hosekk » 31 sty 2013, o 18:49

filmik z Youtube obrazujący cały proces (aczkolwiek środki troszkę inne)
Gość używa 3 past polerskich - grubościerna, średniościerna i lekkościerna. Tak samo dyski polerskie.

Napewno efekt będzie lepszy po pastach np. 3M lub MENZERNA (tańsza od 3M) niż po farceli, ale i kwotowo jest gigantyczna różnica.

http://www.youtube.com/watch?v=BGQEHhxXYoc
Avatar użytkownika
hosekk
Admin
Admin
 
Posty: 272
Dołączył(a): 14 sty 2013, o 20:21
Lokalizacja: Lublin
Model: V50
Silnik: 2.0d
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Biedrona » 19 cze 2013, o 12:37

Odgrzeje kotleta...


Ja osobiście pasty tempo nie polecam do lamp, a już na pewno nie próbujcie robić nią coś przy lakierze, jak chcecie mieć ładne lampy lepiej zainwestować np w menzerne FG400 koszt około 45zł dobrze by było mieć do tego polerkę na której będziemy mieć regulację obrotów bo gdy będzie za szybko przypalimy lampy i wtedy prawdopodobnie zrobią się zółte.
Jeżeli ktoś nie ma polerki można to ręcznie zrobić w 30min na jedną lampę.
Biedrona
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 37
Dołączył(a): 13 cze 2013, o 08:20
Lokalizacja: Podkarpacie
Model: v50
Silnik: 2,0 D
Rok produkcji: 2004

Postprzez mr-fix.pl » 19 cze 2013, o 13:06

Biedrona napisał(a):gdy będzie za szybko przypalimy lampy i wtedy prawdopodobnie zrobią się zółte.

Mogą również się pokrzywić pod wpływem temperatury, co zmieni ich optykę. Ostrożnie z obrotami i temperaturą.
Avatar użytkownika
mr-fix.pl
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 617
Dołączył(a): 30 maja 2013, o 11:02
Model: C30
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2007

Postprzez kusiciel3 » 19 cze 2013, o 15:10

Wszystko fajnie .. ale chyba bezpieczniej wyciągnąć reflektor .... w v50 to aż jeden śledź :roll:

Osobiście nie polecam mechanicznego polerowania czegokolwiek .... jeśli zmatowienie jest duże na początek zastosowałbym pap wodny 2000 , potem G3 a potem tempo .... wszystko posuw ręczny :D
kusiciel3
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 33
Dołączył(a): 1 maja 2013, o 20:39
Model: v50
Silnik: 2.0 d 136 km
Rok produkcji: 2008

Postprzez Biedrona » 19 cze 2013, o 21:04

kusiciel3 co jest złego w polerowaniu mechanicznym???
pasta tempo to zło!!!
Biedrona
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 37
Dołączył(a): 13 cze 2013, o 08:20
Lokalizacja: Podkarpacie
Model: v50
Silnik: 2,0 D
Rok produkcji: 2004

Postprzez hosekk » 19 cze 2013, o 21:14

Zgadza się. Jak ma się wyczucie to nic się nie stanie. Tempo to nie jest dobtra pasta. Polecam Menzernę. Cena wyższa ale efekty nieporównywalne.
Avatar użytkownika
hosekk
Admin
Admin
 
Posty: 272
Dołączył(a): 14 sty 2013, o 20:21
Lokalizacja: Lublin
Model: V50
Silnik: 2.0d
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Lublin

Postprzez kusiciel3 » 20 cze 2013, o 06:12

Biedrona napisał(a):kusiciel3 co jest złego w polerowaniu mechanicznym???
pasta tempo to zło!!!


CO jest złego w polerowaniu mechanicznym ?
Zagrożenie przypalenia , zbędny koszt polerki , i jeśli robić to jak na zdjęciu (czyli przy samochodzie ) no to wszystko mamy zapryskane pastą ... a jeśli wokół polerowanego elementu są uszczelki to już w ogóle .....
Sęk w tym aby nie glajcować samą pastą tylko zebrać najpierw papierkiem ... wtedy samego polerowania pastą zostaje kilka ruchów ......
Nie wiem co by trzeba było robić aby siedzieć 30 min przy jednej lampie
Tempo tylko do efektu wykończeniowego i nie ma za bardzo wpływu na wygląd końcowy . :roll:
kusiciel3
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 33
Dołączył(a): 1 maja 2013, o 20:39
Model: v50
Silnik: 2.0 d 136 km
Rok produkcji: 2008

Postprzez Biedrona » 20 cze 2013, o 09:20

kusiciel3 jeżeli masz odpowiedni sprzęt to jest regulacja obrotów ustawiasz na 1 biegi nie ma możliwośi przypalenia no chyba że będziesz tarł przez cały czas w jednym miejscu ale jeżeli będziesz polerował ruchami poprzecznymi całą lampę to nie przypalisz

"zbędny koszt polerki", ja nikogo nie namawiam do zakupu polerki można to zrobić ręcznie ale do tego tez polecam pasty menzerna, chyba że lampa jest bardzo zniszczona jak np na zdjęciu nr1 to polecam papier wodny 1500-> 2500 i następnie pasta, do przecierania używamy alkoholu izopropylowego rozpuszczonego z woda destylowana efekt czyszczenia,odtłuszczania bdb.
może czas trochę zawyżyłem ale nigdy tego ręcznie nie robiłem zawsze maszyna wiec podałem z zapasem

fot 1 przed polerką
Obrazek


fot 2 po polerce
Obrazek


kusiciel3 napisał(a):Tempo tylko do efektu wykończeniowego i nie ma za bardzo wpływu na wygląd końcowy . :roll:

pasta temp nie daje dobrego efektu końcowego po niej nadal lampy będą porysowane proponuje abyś popatrzył pod różnym kątami, lub jak masz możliwość prześwietl je hologenam

test na lakierze (nie udało mi się znaleźć z lampami)

Lewa: przed polerką, środek: po polerce pasta G3, prawa: po polerece pastą tempo
Obrazek

w powiększeniu tak wygląda lakier po usunięciu wypełniaczy pozostawionych przez Tempo. Po lewej lakier po korekcie dwustopniowej.

Obrazek

Jak dla mnie jest spora różnica między pastami wg mnie warto dopłacić 40PLN i zrobić to czymś lepszym....

decyzja należy do Was.....
Ja używam i polecam menzerne
Biedrona
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 37
Dołączył(a): 13 cze 2013, o 08:20
Lokalizacja: Podkarpacie
Model: v50
Silnik: 2,0 D
Rok produkcji: 2004

Postprzez kusiciel3 » 20 cze 2013, o 16:13

Zgadzam się w całości ...po za mechanicznym polerowaniem jak zawsze lo
a co do efektu końcowego .... gwarantuję że po kilku myciach nie będzie różnicy pomiędzy samochodem wykończonym tempo a tym złotym środkiem .....to są samochody ! ich się używa i myje :lol: .
Chyba że rozmawiamy o zabytkach czy cuś :roll:
Nikt nie chodzi z lampą po parkingach ludu konający :lol:
kusiciel3
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 33
Dołączył(a): 1 maja 2013, o 20:39
Model: v50
Silnik: 2.0 d 136 km
Rok produkcji: 2008

Następna strona

Powrót do Body i wnętrze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość