Jaki olej do diesla

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez mac2000 » 18 sie 2017, o 18:25

Ja też latam, ale czuję różnicę, nawet przy rozpędzaniu.
Dam znać...
mac2000
na luzie
na luzie
 
Posty: 3
Dołączył(a): 17 sie 2017, o 16:24
Model: v50
Silnik: 2.0 D
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Volver » 29 sie 2017, o 13:08

witam. jaki olej polecacie do s40 2.0 td? na liczniku 210 tyś
Volver
na luzie
na luzie
 
Posty: 4
Dołączył(a): 29 sie 2017, o 12:46
Model: s40
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: Mazowieckie

Postprzez luke0220 » 29 sie 2017, o 19:39

Ja leję do swojego 1.6d 110 KM bez DPF-u olej Shell Helix Ultra Diesel 5W40 i kultura pracy silnika jest lepsza. Jest ciszej, mniej klekocze na jałowym biegu.
Lepiej chroni elementy silnika, bo jest minimalnie gęstszy. Tak mi doradził znajomy który sprzedaje oleje. Te silniki to PSA, a tam w Peugeotach zalecali właśnie 5W40.
Avatar użytkownika
luke0220
na luzie
na luzie
 
Posty: 3
Dołączył(a): 23 lis 2014, o 20:15
Model: V50
Rok produkcji: 0

Postprzez Burgund » 1 wrz 2017, o 20:52

Witam

Będę wymieniał olej. Znalazłem takie po lekturze tego wątku:
http://allegro.pl/valvoline-synpower-fe ... 73254.html
http://allegro.pl/valvoline-synpower-fe ... 03794.html
http://allegro.pl/motul-8100-eco-nergy- ... 15058.html
http://allegro.pl/liqui-moly-top-tec-43 ... 65193.html

Zastanawia mnie niska cena Valvoline. Podobno są podróbki np.Motulu .Jak je rozpoznać?

pzdr
Burgund
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 9
Dołączył(a): 28 sie 2017, o 17:42
Model: V50
Silnik: 1.6 D
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Stalowa Wola

Postprzez JacSwi » 2 wrz 2017, o 10:04

Są i raczej ciężko poznać,ale z tym i duże koncerny walczą (Bosch,Maan,Valeo), co do oleju ja leje Total IneoEcs i nic się nie dzieje, sam jestem ciekaw co wyjdzie po zmianach u kolegi.
Jest dostepny na rynku olej sygnowany znakiem Forda i spełnia te wymagania jakie ma ten motor.
Co do Valvoline to kolega zalewa do T5 i silnik działa od roku więc pewnie dobry,Liqy chyba tylko pakuje "cudze"oleje w swoje opakowania (choć to dobra firma i wątpię żeby puścili lipe), Motul to raczej oleje do silników po mocnych modyfikacjach,bardziej do sportu,myślę że zakup w InterCars jest bezpieczny bo mają te oleje w ofercie.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 553
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Burgund » 2 wrz 2017, o 19:43

Używałem do V40 2.0 T Valvoline,Motula a ostatnio Liquy Moly .Jesteś pewny ,że oni przepakowują tylko? Nie sądzę. Na początek kupie Motula.
Burgund
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 9
Dołączył(a): 28 sie 2017, o 17:42
Model: V50
Silnik: 1.6 D
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Stalowa Wola

Postprzez JacSwi » 2 wrz 2017, o 20:26

Wozimy bardzo dużo cześci dla największych producentów,większość fabryk (czytaj,miejsc przepakowywania) znam.
Liqy tak jak i Motul nie ma swoich rafinerii.
Baze biorą od "kogoś" a dopiero dodatki są "komponowane" w/g własnej technologii.
To samo tyczy się części,robią jacyś mali lokalni producenci a koncerny to firmują,albo z małych "cudzych" elementów robią swoje produkty.
I do tego wszystkiego jest jeszcze bardzo dużo podrabianych produktów.
Wracając do rafineri,ile jest w świecie firm które wydobywają ropę?
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 553
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez JacSwi » 2 wrz 2017, o 20:32

Tak jeszcze przypomniałem sobie ostatni zakup filtra paliwa do mojej 50.
I pięciu producentów ma identyczne produkty,wszystkie znaki takie same,te same "kropki"z farby i to identyczne,nawet "skazy" z formy się pokrywały.
A różnica w cenie i napisie made in.
To że koncerny zamawiają w Chinach nie jest wyznacznikiem złej jakości,bo robią dobre produkty i pod rygorystyczną kontrolą dającego brand.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 553
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez JacSwi » 2 wrz 2017, o 20:50

Kiedyś z ciekawości przeglądałem zalecenia stosowania oleju w/g producentów aut,i ciekawe było to że producent silnika (chodziło o 1.6 PSA) jest jeden a każdy producent auta zaleca praktycznie co innego do tego silnika.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 553
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Burgund » 24 wrz 2017, o 20:30

Kupiłem Valvoline Synpower ,ale nie zalałem nim bo mechanik <nie usłyszał> ,że mam olej w bagażniku. Tak, więc mam Castrola w silniku... Jeśli oryginał to możę być ostatecznie. Mam pytanie z innej beczki. Czy płukanka przed wymianą oleju nie spowoduje zatkania owego słynnego sitka w przewodzie olejowym turbo? Planuję usunąć sitko ,ale ponieważ mechanik wycenił robotę na 450 zł muszę przesunąć termin tego zabiegu na kiedy indziej. Czy ktoś usuwał sitko i może mi powiedzieć jak to cenowo wygląda?

pzdr
Burgund
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 9
Dołączył(a): 28 sie 2017, o 17:42
Model: V50
Silnik: 1.6 D
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Stalowa Wola

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron