Jaki olej do diesla

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez Devil93 » 15 paź 2018, o 20:57

A co powiecie na oleje ceramiczne typu http://mihel.pl/ ? Do jakich samochodów są one zwykle stosowane - nowszych, czy starszych? Na stronie wypisane są marki, którym służy, wiec o to nie pytam. Czytałem w jednym z opisów, że te oleje maja jeszcze większe możliwości, jeśli chodzi o ochronę części samochodowych, jeśli chodzi o tarcie dzięki osadzającej się na nich ceramice. Wiecie coś więcej?
Devil93
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 53
Dołączył(a): 26 mar 2018, o 10:31
Model: c60
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Gucio16 » 16 paź 2018, o 10:44

Używaj olei dedykowanych do volvo .
Ja używam millersa 0 W 30 dedykowanego do volvo.
Gucio16
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 840
Dołączył(a): 1 lip 2016, o 17:36
Model: S40
Silnik: D3
Rok produkcji: 2012
Lokalizacja: Lubelskie

Postprzez maxmaks » 18 paź 2018, o 11:23

Oleje Mihel są dedykowane do Volvo tzn spełniają specyfikację zastosowania to tych silników. A pierwszy raz się spotykam z tym aby Millers był specjalnie dedykowany do Volvo. Ważne aby wybierać oleje o wysokim indeksie lepkości bo to ważny parametr określający zmianę lepkości pod wpływem temperatury oleju. Porównując ten parametr Mihel wypada lepiej w porównaniu z Millersem i w praktyce też się to sprawdza.
maxmaks
na luzie
na luzie
 
Posty: 3
Dołączył(a): 18 paź 2018, o 11:12
Model: s80
Silnik: 2,0 T
Rok produkcji: 2002
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez JacSwi » 15 lis 2018, o 20:21

Wiem że będzie wojna słowna ale...
Dziś miałem okazję zobaczyć silnik, a dokładniej wałki i to jak pięknie sa przytargałem od braku smarowania, a dokładniej utraty filmu olejowego.
Silnik nie jest HDI, był to benzyniak też konstrukcji PSA/BMW (1.6 VTi) dla odmiany (nasze PSA/FORD), auto od początku śmigało na zalecanym dedykowanym 5W30 (IneoEcs), wymianą co 15tys km, żeby było śmieszniej,auto w moich rękach od nowości, więc przelot 174,900km jest rzeczywisty.
Pogrzebałem troszkę w tym naszym HDI, a dokładnie w jego zaleceniach olejowych. I okazuje się że ten motor kiedyś miał dedykowane oleje 5W40.
Po tym co zobaczyłem w środku tego benzyniaka nie wleję więcej oleju w30, nawet do traktora w którym dziś też wylałem ten cudowny środek smarnych, na 5W40 Total też motor śmiga.
Do tego lotność W30 jest większa niż W40, co daje więcej oleju z przedmuchów, a niekoniecznie lepsze smarowanie w wysokich temperaturach, tu ukłon dla momentu wypalania filtra cząstek.
W moim 1.6 HDI też podczas wymiany oleju stwierdziłem poprzycierane krzywki wałków (ale oglądane słabym endoskopem niestety), no ale ten na prawie 300 (chyba że wydaje mi się że tyle ma,auto z 2 rąk).
Chyba koncerny robią nas w balona, albo auta są robione na 200,000 km i na śmietnik.
Tyle z moich obserwacji.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 545
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Gucio16 » 16 lis 2018, o 10:35

Ostatnio jeździłem na zalecanym castrolu 0W30 i nigdy mi nie brał oleju (wszystkie diesle jakie miałem nie brały oleju)
Po zalaniu nowym olejem Millers 0W30 zalecanym do volvo po 13,5 tyś km zauważyłem ubytek oleju o jedną kreskę na wyświetlaczu.
Niektórzy mówią,że nie ma co się przejmować to normalne, ale jak dotąd żaden diesel nie brał mi oleju.
Gucio16
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 840
Dołączył(a): 1 lip 2016, o 17:36
Model: S40
Silnik: D3
Rok produkcji: 2012
Lokalizacja: Lubelskie

Poprzednia strona

Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości