Jaki olej do diesla

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez vandejarr » 13 sie 2013, o 19:55

Witam wczoraj wymieniłem sobie olej na castrol edge 5w30,na 100% oryginalny,bo sprzedała mi koleżanka która pracuje w branży motoryzacyjnej, plus filtr oleju , filtr paliwa i powietrza,zastanawiałem się nad innymi olejami ,ale przekonał mnie castrol ,bo miałem go wcześniej w mojej BMW i sprawował się bardzo dobrze.
vandejarr
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 30
Dołączył(a): 7 lip 2013, o 19:22
Lokalizacja: Chrzanów Małopolska
Model: V50
Silnik: 2.0 D
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: CHRZANOW

Postprzez migu80 » 21 sie 2013, o 10:37

Witam,
wlasnie jestem na etapie przygotowan do wymiany oleju - filtry juz sa tylko oleju brak. w zeszlym roku zalalem Motulem 810 Eco-nergy 0w30 i nie nazekam. wyrazna poprawa pracy silnika przez pierwsze pol roku potem - chyba sie przyzwyczailem ;)
obecnie biore pod uwage dwa oleje (ale zosaje przy Motulu)
1) Jak wyzej tj Eco-nergy 0w30
2) Eco-Clean C2 0w30

i tak czytam co i jak i wychodzi z tego ze nr 1) powinien byc lepszy i do tego o charakterystyce zalecanej przez Volvo (ACEA A5/B5)

jakies zdanie na ten temat?
pozdrawiam
migu80
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 8
Dołączył(a): 21 sie 2013, o 10:30
Model: v50
Silnik: 1.6D
Rok produkcji: 2009

Postprzez vandejarr » 21 sie 2013, o 19:21

Powiem ci tak ile osób się wypowie tyle będzie zdań na ten temat, ja piszesz że lałeś ten pierwszy i jesteś zadowolony to po co coś zmieniać jak działa. Polak taki typ człowiek że całe życie kombinuje :D , ja bym ci radził zostań przy tym pierwszym , ale to jest tylko moje skromne zdanie.
vandejarr
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 30
Dołączył(a): 7 lip 2013, o 19:22
Lokalizacja: Chrzanów Małopolska
Model: V50
Silnik: 2.0 D
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: CHRZANOW

Postprzez wilczyhak » 22 sie 2013, o 10:16

A ja to nie wiem po czym poznajecie czy olej jest ok. Znalazłem taki żeby spełniał specyfikację podana przez producenta i tyle, a czy jest ok czy nie to skąd to wiecie? Na pewno będzie zły jak sie motor zatrze albo coś takiego ale to już raczej będzie za późno na zmianę oleju. Jeśli tkwie w błędzie to proszę o fachowa radę (jeśli chodzi o metodę sprawdzenia czy olej jest ok)
Avatar użytkownika
wilczyhak
4 bieg
4 bieg
 
Posty: 267
Dołączył(a): 24 mar 2013, o 10:07
Lokalizacja: Rzeszów
Model: V50
Silnik: 2.0D-D4204T
Rok produkcji: 2005

Postprzez Finidi » 3 wrz 2013, o 20:03

Ja drugi raz wymieniłem olej. Wlałem inny. Taki, jak pisał kolega wyżej. Wcześniej wlałem C1, bo miał być najlepszy, terac Castrol edge profesional A5/B5 isilnik chodzi ZDECYDOWANIE ciszej. I to nie jest tylko moje zdanie. Widocznie producent wie, co dobre.
Finidi
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 22
Dołączył(a): 24 maja 2013, o 21:22
Model: V50
Silnik: 1.6D
Rok produkcji: 2007

Postprzez migu80 » 7 wrz 2013, o 10:14

Witam ponownie
jestem juz tydzien po wymianie oleju i znowu mam to subiektywne odczucie ze silnik chodzi ciszej, i "lzej". z calego watku wnioskuje ze nie ma znaczenia jaka marka oleju a wazne sa wlasciwosci zalecane przez producenta czyli jak w instrukcji 0w30 i a5/b5. i powinno byc gites.

tak z ciekawosci spytam o dodatki do oelju ktore wlewa sie przed wymiana zeby lepiej umyc silnik "od srodka" i pomaga w usunieciu starego oleju. ktos cos slyszal?
Pozdrawiam
migu80
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 8
Dołączył(a): 21 sie 2013, o 10:30
Model: v50
Silnik: 1.6D
Rok produkcji: 2009

Postprzez pawelwaw84 » 20 paź 2013, o 17:00

Panowie do naszych silników producent jasno określa, że najlepszy olej to 5W30 z Ford WSS-M2C913-B i A1/B1, a najlepiej A5/B5. Jak lejecie inne typu Cx a nie macie filtra cząstek stałych to robicie tylko gorzej swojemu silnikowi, bo oleje do filtrów cząstek stałych są uboższe o składniki czyszczące przez co te oleje mają niższy TBN. Podobnie jest z olejem napędowym - ma obniżoną zawartość siarki co jest dobre dla środowiska i bezpieczniejsze dla katalizatorów i filtrów cząstek stałych, ale przez to ta ropa jest sucha i szybciej zużywają się pompy i wtryski...
Sprzedam:
Komplet opon zimowych 205/55R16
Nakrętki zabezpieczające do alufelg.
Szczegóły na priv
pawelwaw84
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 207
Dołączył(a): 20 paź 2013, o 16:50
Model: V50
Silnik: 2,0D
Rok produkcji: 2004

Postprzez Fujimo » 26 lis 2014, o 15:38

Sprawa z olejami nie jest prosta. Mój dylemat jest następujący. Kupiłem autko w którym nie bardzo wiem czy jeszcze jest filtr cząsteczek stałych, choć na 90% już go nie ma.
Kolejny problem, nie mam informacji jakim olejem był wcześniej zalany. Czy mogę w takim razie zalać Castrol magnetic profesional 5W-30 ?
Fujimo
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 7
Dołączył(a): 16 lis 2014, o 10:14
Model: V50
Silnik: 1,6 D
Rok produkcji: 2005

Postprzez sorenso » 8 gru 2014, o 22:33

Hm.Z tego co czytam to preferujecie Castrola magnatec lub edge 5w30. Dziś w ASO Volvo też mi powiedzieli że własciwym olejem jest 5w30 Castrol Professional.
Zatem chyba zaleję Castrolem bo nawet na korku wlewu oleju jest u mnie logo Castrola. A zatem Volvo coś jednak preferuje. :D
sorenso
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 9
Dołączył(a): 7 gru 2014, o 22:23
Model: V 50
Silnik: Diesel,1600
Rok produkcji: 2012

Postprzez zydziu1982 » 20 gru 2014, o 23:27

ja tez leje castrol magnatec professional 5w30 taka klase mialem naklejona na pokrywie silnika pzdr
zydziu1982
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 13
Dołączył(a): 2 sty 2014, o 20:54
Model: v50
Silnik: 1.6 d
Rok produkcji: 2009

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron