Jaki olej do diesla

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez kosior » 14 lut 2016, o 01:04

KOSIOR nie kasior...może nie jest tak upalnie jak w Hiszpanii ale na wlepkach i kartkach przy silniku, które znalazłem jest wpisane 5w-40 i taki był olej lany w niemczech. Do tej pory nie znalazłem oleju spełniającego wymagania spełniające normy dla tego silnika i do tego 5w-40. Wyjaśnię tylko powód mojego uporu przy takim oleju...w PL jednak bywa upalnie, jazda w 5 osób przy włączonej klimatyzacji to chyba zgodzicie się, że auto ma wtedy ciężko. No ale chyba nie ma co kombinować i po prostu lać to co producent zaleca. Oleju nie ubywa więc dolewki są zbędne jak już może go przybywać. Nie twierdzę, że polskie jest złe ale przy dużych przebiegach chyba jednak warto wlać coś naprawdę dobrego.
bartosh80 uzupełniałeś już może płyn do DPF??
kosior
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 19
Dołączył(a): 10 sty 2016, o 12:22
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2008
Lokalizacja: WLKP

Postprzez bartosh80 » 14 lut 2016, o 11:13

kosior - Przepraszam za pomyłkę - był uzupełniany ostatnio 220 kkm zbiorniczek zalany był do pełna (weszło ponad 2l ile jeszcze było trudno mi powiedzieć uzupełnienie zafundowała rodzina we Francji). Pełen zbiorniczek to stan 15/15 ale ponoć ta wartość odnosi się do 1.5 l w zbiorniczku równie dobrze może być 2,5 l inaczej mówiąc gdy w zbiorniczku poziom spadnie do wielkości 1,4 l sterownik dopiero zaczyna zauważać spadek poziomu z 15/15 na 14/15. Vidę posiadam od 2012 i tak w ubiegłym roku jesienią przy 290 kkm odnotowałem spadek na 14/15 obecnie mam 7/15 315 kkm - z informacji jakie posiadam ale proszę ich nie traktować jako 100% 1,5 l płynu stan 15/15 powinno wystarczyć na około 50/60 kkm co w moim przypadku by się zgadzało ( jeżeli jedna jednostka to 0,1 l to można na niej przejechać około 3600 km a co tankowanie nie sprawdzam poziomu płynu powinno mi starczyć jeszcze na powiedzmy 20 kkm ).
Ale to teoria -w miarę dokładnie szło by to określić wychwytując pierwszy spadek powiedzmy z poziomu 10/15 na poziom 9/15 ( sprawdzając sporadycznie różnica może wynosić prawie 0,2l płynu - 10/15- 1l początek stanu - 9/15 koniec stanu - następne tankowanie i wynik jaki odnotuje komputer będzie 8/15 0,8l a to daje prawie 0,2 l = 7/8kkm
W sumie zalecane jest tankowanie do pełna (jak największa ilość paliwa i tak tankuję komputer bardziej dokładnie obliczy ilość potrzebnego dodatku) reasumując tankującemu po 45 l dodatku starczy na dłużej niż tankującemu po 20 l (większy błąd) pomijam już tankowanie po 5l gdzie komputer może w ogóle nie zauważyć dolania paliwa i nie wstrzyknie dodatku a czym to będzie skutkować wiemy. Przy jednokrotnym dolaniu 5 l prawdopodobnie nic się nie stanie ale gdy będzie to notoryczne w zbiorniku będzie sama ropa bez dodatku wspomagającego wypalanie FAP/DPF - tryb awaryjny zablokowanie filtra - oglądając zbiorniczek moim zadanie wejdzie przynajmniej 4l płynu katalitycznego.
bartosh80
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 7
Dołączył(a): 26 maja 2013, o 19:25
Model: V50
Silnik: 1,6D
Rok produkcji: 2008

Postprzez deepi » 16 lut 2016, o 18:45

"To że silnik "bierze" 1-2l a nawet więcej oleju od wymiany do wymiany nie oznacza, że trzeba lać półsyntetyk"
Pewnie ,że nie----szuka się przyczyny bo to nie jest normalne.
Deepi.
Avatar użytkownika
deepi
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 18
Dołączył(a): 20 paź 2015, o 19:38
Model: v50
Silnik: 2.0D 170/440
Rok produkcji: 2008
Lokalizacja: Tychy

Postprzez marcinv50 » 16 lut 2016, o 20:10

deepi tylko ze on pisał o uzupełnianiu płynu DPF :mrgreen: a nie ze silnik bierze olej :)
marcinv50
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 229
Dołączył(a): 1 gru 2014, o 21:40
Lokalizacja: Szczecin
Model: v50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004

Postprzez kosior » 16 lut 2016, o 23:14

2.0 ma suchy dpf no chyba, że ktoś ma już wyciętego...u mnie przy ok 68 tys był wymieniany jest rachunek...póki jest i działa to trzeba dbać. Przynajmniej nie jest takim śmierduchem (tylko przy wypalaniu jest mniej ekologiczny :/ ). A oleju mi nie ubywa w sumie to chyba nawet nie przybywa :]
kosior
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 19
Dołączył(a): 10 sty 2016, o 12:22
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2008
Lokalizacja: WLKP

Postprzez axiks » 21 maja 2016, o 14:02

Witam. Właśnie przyszło mi do wymiany oleju w niedawno kupionym s40 z 2010r 2.0d(136) z dpf. Przejrzałem forum i... aż sam nie wiem, który olej wybrać :? Podpowie ktoś :)?

1. http://sklep-oleje.pl/pl/p/Castrol-Magn ... 30-A5/1393
2. http://www.olejedosilnikow.pl/produkt/o ... 5l,34.html
3. http://www.najlepszeoleje.pl/pl/p/VALVO ... 5W30-5L/31
czy może ten? Poprzedni właściciel w serwisie w niemczech lał
4. http://allegro.pl/shell-helix-ultra-pro ... 56216.html
axiks
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 12
Dołączył(a): 9 mar 2016, o 21:23
Model: v50
Silnik: 2,0d
Rok produkcji: 2009
Lokalizacja: Goleniów

Postprzez furman » 21 maja 2016, o 14:50

1 i 2 to ten sam olej.
W innym samochodzie zmieniłem olej z Castrola na Shella i silnik chodzi o niebo lepiej.
U siebie mam w tej chwili Elfa 5w30 ale przy następnej wymianie także wpada Shell, właśnie ten, który wrzuciłeś.

Ogólnie z zestawienia Castrol - Valvoline - Shell nie wlałbym Castrola tylko.

Ostatnio słyszałem też efekty zalania Motula do silnika, który wcześniej jeździł na Castrolu. Olbrzymia różnica na plus i dodatkowo właściciel auta zauważył, że jakby oleju nie ubywa na bagnecie.
furman
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 25
Dołączył(a): 6 lis 2015, o 20:53
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez axiks » 21 maja 2016, o 15:14

Na shellu, który mam obecnie (auto kupiony trochę po wymianie w niemczech), mimo zrobienia kilku tyś km nie ubyło mi ani troszkę. Motul stosuje do drugiego auta(Honda Civic) od kilku lat i od wymiany do wymiany to samo.
axiks
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 12
Dołączył(a): 9 mar 2016, o 21:23
Model: v50
Silnik: 2,0d
Rok produkcji: 2009
Lokalizacja: Goleniów

Postprzez mariuszzorawski » 26 maja 2016, o 12:03

czy ktoś może napisać ile litrów oleju trzeba wlać do silnika przy wymianie oleju w 1,6D V50?
pozdrawiam
Mariusz
mariuszzorawski
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 7
Dołączył(a): 23 maja 2016, o 20:30
Model: V50
Silnik: 1,6 D
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Celestynów

Postprzez jok3r88 » 13 cze 2016, o 09:10

Tyle wersji, opinii, rodzajów i modeli ze juz zgłupiałem :D Za dwa dni chciałbym wymienic olej. Moje v50 2.0d przejechało juz 287 tys km. Auto jezdzilo na TOTAL 5w/40. Przy pierwszej zmianie oleju wlasnie taki tez wlałem. Teraz pytanie, czy zostac przy tym samym oleju czy zmienic ??? Dodam ze v50 jest z 2004 r wiec pozbawione jest FAP/DPF. Czy faktycznie jest jakis olej na rynku który w jakis sposob jest w stanie poprawic parametry/kulture pracy silnika?

Volvo v50, 2.0 D, 2004r, 287 tys. km.

5w30 czy 5w40 ... ?

Proszę o pomoc ;p

8-)
jok3r88
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 20
Dołączył(a): 9 cze 2015, o 13:05
Model: V50
Silnik: 2.0 D
Rok produkcji: 2004
Lokalizacja: Chojnice

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości