Jaki olej do diesla

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez kulig » 8 mar 2017, o 20:30

bronmy napisał(a):Ja borykam się obecnie z problemem doboru oleju do mojej c30 1.6 D (2009r.).
Nie wiem czy mogę zalać silnik z FAP -em olejem A5/B5?




instrukcja obsługi podaje ze do tego silnika Klasa jakości oleju powinna być A5/B5
Avatar użytkownika
kulig
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 19
Dołączył(a): 13 mar 2016, o 08:12
Lokalizacja: Głogów
Model: v50
Silnik: d4204t
Rok produkcji: 2008
Lokalizacja: Głogów

Postprzez mowczar » 25 mar 2017, o 11:16

bronmy napisał(a):Ja borykam się obecnie z problemem doboru oleju do mojej c30 1.6 D (2009r.).
Nie wiem czy mogę zalać silnik z FAP -em olejem A5/B5?


Szukaj oleju spełniającego poniższe normy (jednocześnie) to nie będzie żadych problemów (marka bez większego znaczenia):
LEPKOŚĆ: SAE 5W-30
ACEA A5/B5
API: SN/CF
Ford WSS-M2C913-C/D

Na pewno ten możesz stosować: Ford Formula F 5W30
mowczar
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 5
Dołączył(a): 26 gru 2016, o 00:04
Model: V50
Silnik: D4204T
Rok produkcji: 2004
Lokalizacja: POZNAŃ

Postprzez andrzej445 » 6 kwi 2017, o 10:54

mechanik powinien ci pomóż w tym
andrzej445
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 5
Dołączył(a): 6 kwi 2017, o 10:53
Model: fiat
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Gucio16 » 6 kwi 2017, o 11:46

Olej trzeba stosować taki jaki zaleca producent samochodu.
Dla volvo to castrol. W moim stosuje Castral Edge profesional 0W30 A5 B5 ale tylko z logo volvo .
Gucio16
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 830
Dołączył(a): 1 lip 2016, o 17:36
Model: S40
Silnik: D3
Rok produkcji: 2012
Lokalizacja: Lubelskie

Postprzez JacSwi » 6 kwi 2017, o 12:43

Jeśli chcesz być w zgodzie z producentem to do 1.6 i 2.0d powinieneś lać Total.
A Castrol ..... co Ci napisać,no olej jakich wiele,są tańsze firmy i mają lepsze produkty.
Ale faktycznie istotne są gradacja i klasa oleju jaką zaleca producent.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 534
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Gucio16 » 6 kwi 2017, o 16:34

Olej leję taki jak pisze w instrukcji obsługi dla danego modelu i rocznika.
Gucio16
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 830
Dołączył(a): 1 lip 2016, o 17:36
Model: S40
Silnik: D3
Rok produkcji: 2012
Lokalizacja: Lubelskie

Postprzez eriko » 7 kwi 2017, o 13:27

Ja to samo robię :) Pamiętam artykuł o gościu, który wlewał olej rzepakowy i po miesiącu auto nie było do odratowania :D Masakra.
Skuteczne leczenie domowe trądziku różowatego - www.rozowaty-dieta.pl
eriko
na luzie
na luzie
 
Posty: 1
Dołączył(a): 4 kwi 2017, o 11:19
Model: V50
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: Sopot

Postprzez JacSwi » 7 kwi 2017, o 14:15

Z mojej praktyki wiem że Castrol to ostatni olej jaki bym wlał,mam złe wspomnienia po tych produktach( doś kosztowne).
A co do producenta,to któremu zależy żeby auto było wieczne? Mamy czesto do serwisu zaglądać.
Z praktyki wyszło że gradacja i klasa taka sama,ale na każdym inna praca podzespołów,mowa o takich samych olejach ale różnych producentów.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 534
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Gucio16 » 7 kwi 2017, o 17:02

Leję dobry olej Castrol zalecany przez producenta i tankuję paliwo premium . Jednym volvo przejechałem 250 tyś. bez usterek a drugim już 83 tyś i usterek brak.
Przeważnie przyczyną awarii w autach jest nieprawidłowa eksploatacja.
Gucio16
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 830
Dołączył(a): 1 lip 2016, o 17:36
Model: S40
Silnik: D3
Rok produkcji: 2012
Lokalizacja: Lubelskie

Postprzez JacSwi » 7 kwi 2017, o 17:51

To cienko,moje mają od 10 tyś do 2,400,000 km (ten najstarszy ma układ tłokowo-korbowy i głowicę w oryginale),możesz mi wierzyć,lub nie,ale żeby flota śmigała i nie było paniki że się coś wydarzy w drugim końcu Europy,wpakowaliśmy w to sporo czasu i obserwacji,a i sami kierowcy (robią około 160 tys rocznie)bardzo pomogli w testach co jest lepsze.
Przy tych ilościach km które robi tabot,odpowiednie dobranie filtrów,oleju itp spraw potrafi rocznie zostawić sporo kasy.
Policz tylko 0,2L mniejsze spalanie,niby mało,bo tylko 2 setki... ale policz to przez 160 tyś km i pomnóż przez 15 aut,jest troszkę grosza.
Nie piszę bo chcę być złośliwy,piszę bo mam jakąś szczątkową wiedzę,i chcę pomóc,nie zaszkodzić.
A wiem że spora ilość posiadaczy aut w naszym kraju musi liczyć i przemyśleć każdy wydatek,niestety ale takie mamy zarobki,a zachód robi na nas dobry biznes,bo wykupiliśmy coś co trzeba utylizować(w perspektywie) i jeszcze teraz zarabiają na cześciach do tego "złomu".
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 534
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości