silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod
8 mar 2017, o 20:30
bronmy napisał(a):Ja borykam się obecnie z problemem doboru oleju do mojej c30 1.6 D (2009r.).
Nie wiem czy mogę zalać silnik z FAP -em olejem A5/B5?
instrukcja obsługi podaje ze do tego silnika Klasa jakości oleju powinna być A5/B5
25 mar 2017, o 11:16
bronmy napisał(a):Ja borykam się obecnie z problemem doboru oleju do mojej c30 1.6 D (2009r.).
Nie wiem czy mogę zalać silnik z FAP -em olejem A5/B5?
Szukaj oleju spełniającego poniższe normy (jednocześnie) to nie będzie żadych problemów (marka bez większego znaczenia):
LEPKOŚĆ: SAE 5W-30
ACEA A5/B5
API: SN/CF
Ford WSS-M2C913-C/D
Na pewno ten możesz stosować: Ford Formula F 5W30
6 kwi 2017, o 10:54
mechanik powinien ci pomóż w tym
6 kwi 2017, o 12:43
Jeśli chcesz być w zgodzie z producentem to do 1.6 i 2.0d powinieneś lać Total.
A Castrol ..... co Ci napisać,no olej jakich wiele,są tańsze firmy i mają lepsze produkty.
Ale faktycznie istotne są gradacja i klasa oleju jaką zaleca producent.
7 kwi 2017, o 13:27
Ja to samo robię
Pamiętam artykuł o gościu, który wlewał olej rzepakowy i po miesiącu auto nie było do odratowania
Masakra.
7 kwi 2017, o 14:15
Z mojej praktyki wiem że Castrol to ostatni olej jaki bym wlał,mam złe wspomnienia po tych produktach( doś kosztowne).
A co do producenta,to któremu zależy żeby auto było wieczne? Mamy czesto do serwisu zaglądać.
Z praktyki wyszło że gradacja i klasa taka sama,ale na każdym inna praca podzespołów,mowa o takich samych olejach ale różnych producentów.
7 kwi 2017, o 17:51
To cienko,moje mają od 10 tyś do 2,400,000 km (ten najstarszy ma układ tłokowo-korbowy i głowicę w oryginale),możesz mi wierzyć,lub nie,ale żeby flota śmigała i nie było paniki że się coś wydarzy w drugim końcu Europy,wpakowaliśmy w to sporo czasu i obserwacji,a i sami kierowcy (robią około 160 tys rocznie)bardzo pomogli w testach co jest lepsze.
Przy tych ilościach km które robi tabot,odpowiednie dobranie filtrów,oleju itp spraw potrafi rocznie zostawić sporo kasy.
Policz tylko 0,2L mniejsze spalanie,niby mało,bo tylko 2 setki... ale policz to przez 160 tyś km i pomnóż przez 15 aut,jest troszkę grosza.
Nie piszę bo chcę być złośliwy,piszę bo mam jakąś szczątkową wiedzę,i chcę pomóc,nie zaszkodzić.
A wiem że spora ilość posiadaczy aut w naszym kraju musi liczyć i przemyśleć każdy wydatek,niestety ale takie mamy zarobki,a zachód robi na nas dobry biznes,bo wykupiliśmy coś co trzeba utylizować(w perspektywie) i jeszcze teraz zarabiają na cześciach do tego "złomu".
7 kwi 2017, o 18:06
Duże, ale i małe auta też ganiamy kilometrami.
7 kwi 2017, o 18:30
Zgadza się,tyle że czasami to przerost formy nad treścią.
Ale fakt,są spore różnice w ilości spalanego paliwa między poszczególnymi dostawcami.
My z autami omijamy BP (najsłabsze),Orlen ma sporo zanieczyszczeń,sprawdza się Lotos i Statoil. A auta potrafią nawet i 2 L więcej spalić na poszczególnych paliwach.
Szwedzkie paliwo jest fajne, a we Francji czasami mieliśmy kłopoty z układem paliwowym,i u Niemca też potrafi się lipa trafić.
Ale fakt,jak dbasz,tak masz,nie da się krowy tylko doić,czasami musi dostać jeść.
A tak na zamknięcie tematu,uwaga bo jest sporo podróbek na rynku,tak i w olejach,jak i częściach.
11 maja 2017, o 19:13
ja w swoim 2.0d mam zalany castrol EDGE 5w30 idealnie sie spawuje!!!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.