Jaki olej do diesla

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez mac2000 » 17 sie 2017, o 16:34

Jakoś nikt nie lał Total Quartz.
Ja zalałem Total Quartz Ineo ECS 5w30 i bardzo się zdziwiłem jak dziwnie pracuje silnik po rozgrzaniu.
Wcześniej miałem Ford Formuła F i wszystko było ok poza rozruchem zimą przy mrozach w okolicach -8 st (wtedy pierwsze 2 sek pracował jakby bez oleju)
Więc zmieniłem olej na wspomnianego Totala, który podobno jest rekomendowany dla silników z PSA (podobno leją go w serwisach Citroena).

No i rozruch zimą jest ok ale jak sie rozgrzeje silnik to w przedziale obrotów 1200-1900 wpada w dziwne wibracje i jest mniej zrywny, jakiś taki ociężały.
Sprawdzałem pochodzenie w centrali na podstawie nr serii i niby wszystko jest ok.
Więc postanowiłem że zleję go jednak i wleję coś A5/B5.

To dla tych co za mocno kombinują :)
mac2000
na luzie
na luzie
 
Posty: 3
Dołączył(a): 17 sie 2017, o 16:24
Model: v50
Silnik: 2.0 D
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez JacSwi » 17 sie 2017, o 21:12

A jaki przelot, bo może ma 500,Total to jeden z wiodących producentów, no i współpracują z PSA.
Fordowskie oleje rozlewa Texaco, chyba że zmienili dostawcę.
Istotne jest żeby pilnować terminów wymian.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 638
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez mac2000 » 18 sie 2017, o 11:45

Przelot 200 potwierdzony w polskim serwisie, ale wszystko zaczęło się dziać 10 min po wyjeździe z wymiany oleju.
Ten Total ma normę C2 i jest niskopopiołowy (niby niezalecany przez Volvo, tak jak w pierwszych postach tego wątku pisali użytkownicy).
Za parę dni zmienię na jakiś A5/B5 i dam znać jak to wygląda.
Wydaje mi się że problemem może być ta lepkość HTHS chociaż niby Total też ma ją obniżoną.
mac2000
na luzie
na luzie
 
Posty: 3
Dołączył(a): 17 sie 2017, o 16:24
Model: v50
Silnik: 2.0 D
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez JacSwi » 18 sie 2017, o 14:31

Lałem też Motul 5w40 i nic,zero różnicy czy Total 5w30 czy ten 5w40,ale ten silnik może śmigać i na5w40,to jest ten sam stary HDI z normą EURO3 i w układzie korbowym i smarowania nie ma zmian, ten 114PS na 8 zaworowej głowicy to już lekko zmodyfikowana jednostka.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 638
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez JacSwi » 18 sie 2017, o 14:31

Z ciekawości daj znać czy jest zmiana po wymianie.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 638
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez mac2000 » 18 sie 2017, o 18:25

Ja też latam, ale czuję różnicę, nawet przy rozpędzaniu.
Dam znać...
mac2000
na luzie
na luzie
 
Posty: 3
Dołączył(a): 17 sie 2017, o 16:24
Model: v50
Silnik: 2.0 D
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Volver » 29 sie 2017, o 13:08

witam. jaki olej polecacie do s40 2.0 td? na liczniku 210 tyś
Volver
na luzie
na luzie
 
Posty: 4
Dołączył(a): 29 sie 2017, o 12:46
Model: s40
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: Mazowieckie

Postprzez luke0220 » 29 sie 2017, o 19:39

Ja leję do swojego 1.6d 110 KM bez DPF-u olej Shell Helix Ultra Diesel 5W40 i kultura pracy silnika jest lepsza. Jest ciszej, mniej klekocze na jałowym biegu.
Lepiej chroni elementy silnika, bo jest minimalnie gęstszy. Tak mi doradził znajomy który sprzedaje oleje. Te silniki to PSA, a tam w Peugeotach zalecali właśnie 5W40.
Avatar użytkownika
luke0220
na luzie
na luzie
 
Posty: 3
Dołączył(a): 23 lis 2014, o 20:15
Model: V50
Rok produkcji: 0

Postprzez Burgund » 1 wrz 2017, o 20:52

Witam

Będę wymieniał olej. Znalazłem takie po lekturze tego wątku:
http://allegro.pl/valvoline-synpower-fe ... 73254.html
http://allegro.pl/valvoline-synpower-fe ... 03794.html
http://allegro.pl/motul-8100-eco-nergy- ... 15058.html
http://allegro.pl/liqui-moly-top-tec-43 ... 65193.html

Zastanawia mnie niska cena Valvoline. Podobno są podróbki np.Motulu .Jak je rozpoznać?

pzdr
Burgund
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 9
Dołączył(a): 28 sie 2017, o 17:42
Model: V50
Silnik: 1.6 D
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Stalowa Wola

Postprzez JacSwi » 2 wrz 2017, o 10:04

Są i raczej ciężko poznać,ale z tym i duże koncerny walczą (Bosch,Maan,Valeo), co do oleju ja leje Total IneoEcs i nic się nie dzieje, sam jestem ciekaw co wyjdzie po zmianach u kolegi.
Jest dostepny na rynku olej sygnowany znakiem Forda i spełnia te wymagania jakie ma ten motor.
Co do Valvoline to kolega zalewa do T5 i silnik działa od roku więc pewnie dobry,Liqy chyba tylko pakuje "cudze"oleje w swoje opakowania (choć to dobra firma i wątpię żeby puścili lipe), Motul to raczej oleje do silników po mocnych modyfikacjach,bardziej do sportu,myślę że zakup w InterCars jest bezpieczny bo mają te oleje w ofercie.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 638
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość