Jaki olej do diesla

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez Gucio16 » 7 kwi 2017, o 18:04

Piszesz o osobówkach czy ciężarówkach ?
Gucio16
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 596
Dołączył(a): 1 lip 2016, o 17:36
Model: S40
Silnik: D3
Rok produkcji: 2012
Lokalizacja: Lubelskie

Postprzez JacSwi » 7 kwi 2017, o 18:06

Duże, ale i małe auta też ganiamy kilometrami.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 520
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Gucio16 » 7 kwi 2017, o 18:16

Moje samochody są do wydawania pieniędzy - jeśli stosujesz dobre oleje i paliwa to później mniej wydajesz na naprawy - jak dbasz to masz.
Gucio16
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 596
Dołączył(a): 1 lip 2016, o 17:36
Model: S40
Silnik: D3
Rok produkcji: 2012
Lokalizacja: Lubelskie

Postprzez JacSwi » 7 kwi 2017, o 18:30

Zgadza się,tyle że czasami to przerost formy nad treścią.
Ale fakt,są spore różnice w ilości spalanego paliwa między poszczególnymi dostawcami.
My z autami omijamy BP (najsłabsze),Orlen ma sporo zanieczyszczeń,sprawdza się Lotos i Statoil. A auta potrafią nawet i 2 L więcej spalić na poszczególnych paliwach.
Szwedzkie paliwo jest fajne, a we Francji czasami mieliśmy kłopoty z układem paliwowym,i u Niemca też potrafi się lipa trafić.
Ale fakt,jak dbasz,tak masz,nie da się krowy tylko doić,czasami musi dostać jeść.
A tak na zamknięcie tematu,uwaga bo jest sporo podróbek na rynku,tak i w olejach,jak i częściach.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 520
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez opieczka » 11 maja 2017, o 19:13

ja w swoim 2.0d mam zalany castrol EDGE 5w30 idealnie sie spawuje!!!
opieczka
na luzie
na luzie
 
Posty: 1
Dołączył(a): 11 maja 2017, o 15:44
Lokalizacja: Otwock
Model: v50
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: Otwock

Postprzez mac2000 » 17 sie 2017, o 16:34

Jakoś nikt nie lał Total Quartz.
Ja zalałem Total Quartz Ineo ECS 5w30 i bardzo się zdziwiłem jak dziwnie pracuje silnik po rozgrzaniu.
Wcześniej miałem Ford Formuła F i wszystko było ok poza rozruchem zimą przy mrozach w okolicach -8 st (wtedy pierwsze 2 sek pracował jakby bez oleju)
Więc zmieniłem olej na wspomnianego Totala, który podobno jest rekomendowany dla silników z PSA (podobno leją go w serwisach Citroena).

No i rozruch zimą jest ok ale jak sie rozgrzeje silnik to w przedziale obrotów 1200-1900 wpada w dziwne wibracje i jest mniej zrywny, jakiś taki ociężały.
Sprawdzałem pochodzenie w centrali na podstawie nr serii i niby wszystko jest ok.
Więc postanowiłem że zleję go jednak i wleję coś A5/B5.

To dla tych co za mocno kombinują :)
mac2000
na luzie
na luzie
 
Posty: 3
Dołączył(a): 17 sie 2017, o 16:24
Model: v50
Silnik: 2.0 D
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez JacSwi » 17 sie 2017, o 21:12

A jaki przelot, bo może ma 500,Total to jeden z wiodących producentów, no i współpracują z PSA.
Fordowskie oleje rozlewa Texaco, chyba że zmienili dostawcę.
Istotne jest żeby pilnować terminów wymian.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 520
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez mac2000 » 18 sie 2017, o 11:45

Przelot 200 potwierdzony w polskim serwisie, ale wszystko zaczęło się dziać 10 min po wyjeździe z wymiany oleju.
Ten Total ma normę C2 i jest niskopopiołowy (niby niezalecany przez Volvo, tak jak w pierwszych postach tego wątku pisali użytkownicy).
Za parę dni zmienię na jakiś A5/B5 i dam znać jak to wygląda.
Wydaje mi się że problemem może być ta lepkość HTHS chociaż niby Total też ma ją obniżoną.
mac2000
na luzie
na luzie
 
Posty: 3
Dołączył(a): 17 sie 2017, o 16:24
Model: v50
Silnik: 2.0 D
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez JacSwi » 18 sie 2017, o 14:31

Lałem też Motul 5w40 i nic,zero różnicy czy Total 5w30 czy ten 5w40,ale ten silnik może śmigać i na5w40,to jest ten sam stary HDI z normą EURO3 i w układzie korbowym i smarowania nie ma zmian, ten 114PS na 8 zaworowej głowicy to już lekko zmodyfikowana jednostka.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 520
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez JacSwi » 18 sie 2017, o 14:31

Z ciekawości daj znać czy jest zmiana po wymianie.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 520
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron