[1.6D2 115KM 07-] Wszystko na temat rozrządu

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez sorenso » 8 gru 2014, o 22:58

Witam.
Po jakim przebiegu należy wymienić pasek rozrządu w Volvo v50 ? Wolę zapytać niż czekać aż się rozleci.
Pozdrawiam.
sorenso
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 9
Dołączył(a): 7 gru 2014, o 22:23
Model: V 50
Silnik: Diesel,1600
Rok produkcji: 2012

Postprzez marsob82 » 8 gru 2014, o 23:15

Temat wielokrotnie poruszany na forum....troszkę poczytaj a dowiesz się wiele ciekawych rzeczy :D
Tak na poważnie producent zaleca co 240.000 tys ale zrób to mając ponad 170.000 tys
marsob82
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 79
Dołączył(a): 13 lis 2013, o 13:58
Lokalizacja: Białystok
Model: V50
Silnik: Diesel,2.0,136KM
Rok produkcji: 2004

Postprzez zydziu1982 » 20 gru 2014, o 23:20

niby 240 tys. ale ja wymienilem profilaktycznie na 185 ,nie chcialem ryzykowac.pasek po wymontowaniu byl ok rolki tez jeszcze chodzily ale nie chcialem ryzykowac dla 800 zl pzdr
zydziu1982
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 13
Dołączył(a): 2 sty 2014, o 20:54
Model: v50
Silnik: 1.6 d
Rok produkcji: 2009

Postprzez marcinv50 » 19 paź 2015, o 19:00

Według instrukcji 240 tys lub 10 lat - do tego przy 1 wymianie producent nie przewiduje wymiany pompy wody - jednak dla własnego dobrego samopoczucia lepiej wymienić.

Jeśli rozrząd jest robiony nie w serwisie tylko normalnym warsztacie samochodowym na dobrych zamiennikach to po przejechaniu 85-90 tys. zalecam następną wymianę , natomiast jeśli auto ma podniesiona moc np do . 180 koni to po 60 tys.
marcinv50
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 229
Dołączył(a): 1 gru 2014, o 21:40
Lokalizacja: Szczecin
Model: v50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004

Postprzez msmiejk » 5 lis 2015, o 22:02

Dla przypomnienia z VIDA RELEASE NEWS:
Replacement interval for timing belt kit The replacement interval for timing belt kit on D4162T (84) has been changed to 140 000 km.
This affects the following variants: C30, S40 (04-), V40 (13-), V40 Cross Country, V50, S60 (11-), V60, S80 (07-) and V70 (08-) from model year 2011 and forward,
which have adapted service programs.
msmiejk
na luzie
na luzie
 
Posty: 1
Dołączył(a): 5 lis 2015, o 18:57
Model: v50
Silnik: 1,6 D eDrive
Rok produkcji: 2012
Lokalizacja: Kwidzyn

Postprzez mlp » 4 maja 2019, o 08:21

Wymiana w 1.6 d2 czyli D4162T (114KM) co 140 tyś. to jest silnik 8 zaworowy ten sam co 1.6 e-HDI montowany bodajże od 2011 roku.
Co 240 tyś. jest w 1.6 d czyli D4164T to jest starszy silnik 16 zaworowy to samo co 1.6 HDI
Swoja drogą wymiana jest klasyczna bez żadnych problemów i w przypadku obu wersji postępowanie jest podobne, ale uwaga w silniku D4162T są dwa rodzaje zestawów rozrządu trzeba to sprawdzić przed zakupem ! (nie wiem w czym jest ta różnica)

Momęty dokręcania śrub w silniku D4162T to:

Śruby M6: 10 Nm
Śruba wału korbowego: 30Nm i 180 stopni
Śruba wałka rozrządu 43 Nm
Śruba napinacza paska rozrządu 30 Nm
Śruba rolki prowadzącej pasek rozrządu 45 Nm
Śruby M10: 50Nm
Śruby M12: 80Nm
Przy tej okazji uszczelniacz wału teflonowy: erling 026.750
uszczelniacz wałka rozrządu teflonowy: erling 026.740
Oczywiście blokady wału i wałka rozrządu oraz pompy WC obowiązkowo

Krok po kroku dla silnika D4162T czyli e-HDI wyjaśnione jest TU:


Lub dla wersji starszej 1.6 HDI 16 zaworowej TU:
mlp
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 5
Dołączył(a): 4 maja 2019, o 08:04
Model: V50
Silnik: 1.6 d2
Rok produkcji: 2011
Lokalizacja: śląsk


Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości