[2.0D 136KM 03-07] kopcenie bez końca ;(

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez rusin21 » 3 kwi 2014, o 20:33

Witam wszystkich. Mam problem z kopceniem volvo 2.0 d 136 km . Kopci nieregularnie, nie ubywa oleju, nie ma ropy w oleju, jest po regeneracji turbiny wymianie olejów filtrów wszystko igła. A problem z kopceniem jak był tak jest, od ok pół roku. Nie traci mocy nie szarpie nie gaśnie . Tylko od czasu do czasu kopci strasznie mocno (dym niebiesko-biały). Mechanik rozkłada, ręce bo jak zajeżdżam do niego , jak zwykle nie kopci. Podpinany był pod kompa nic zero błędów. Czy ma może ktoś pojecie co to może być . Bo ręce opadają :evil: Próby były na różnych paliwach oczywiście diesel :) verva schel lotos wszystkie te wzbogacane(teoretycznie) .Filtr dpf usunięty przed 9 miesiącami .
rusin21
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 7
Dołączył(a): 1 wrz 2013, o 20:53
Model: v50
Silnik: 2.0d
Rok produkcji: 2006

Postprzez pawelwaw84 » 3 kwi 2014, o 21:14

Nie ubywa płynu chłodzącego? Kolorek dymu mógłby na to wskazywać. Za dymienie odpowiada też wadliwie działający EGR, ale dym raczej wtedy jest ciemny.
Sprzedam:
Komplet opon zimowych 205/55R16
Nakrętki zabezpieczające do alufelg.
Szczegóły na priv
pawelwaw84
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 207
Dołączył(a): 20 paź 2013, o 16:50
Model: V50
Silnik: 2,0D
Rok produkcji: 2004

Postprzez rusin21 » 4 kwi 2014, o 11:34

EGR zaślepiony wyłączony w ogóle z obiegu, płyn stały od 12 miesięcy nie ubyło. nic nie dolewałem olej kontroluje 2-3 razy w tygodniu . Brak pomysłów a najgorsze ,że przyzwyczaić się nie mogę do kopcenia :D
rusin21
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 7
Dołączył(a): 1 wrz 2013, o 20:53
Model: v50
Silnik: 2.0d
Rok produkcji: 2006

Postprzez griva » 4 kwi 2014, o 15:52

Możliwe, że są to skutki uboczne usuniętego DPF, sadza nie jest zatrzymywana ale to tylko domysły. Niech wypowie się specjalista.
griva
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 56
Dołączył(a): 5 sie 2013, o 18:06
Model: v50
Silnik: 1,6 D
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: WLKP

Postprzez pawelwaw84 » 4 kwi 2014, o 19:30

Czemu tak często kontrolujesz olej? Ubywa czy przybywa(ło)? Może turbosprężarka przepuszcza olej (ponoć z zaślepionym EGRem szybciej padają) a może problem z softem, który dolewa paliwa żeby wypalić raz na jakiś czas filtr sadzy, którego już nie ma?
Sprzedam:
Komplet opon zimowych 205/55R16
Nakrętki zabezpieczające do alufelg.
Szczegóły na priv
pawelwaw84
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 207
Dołączył(a): 20 paź 2013, o 16:50
Model: V50
Silnik: 2,0D
Rok produkcji: 2004

Postprzez micek39 » 15 paź 2015, o 15:21

Poradziłeś sobie z tematem?

Generalnie mam identyczny problem z moim volvo V50 2.0D z 2007r.

Ale od początku:
W 2013 roku zakupiłem moje Volvo V50 2.0D z 2007r 136 KM. Po kilku miesiącach użytkowaniach zaczęły się problemy z DPF auto zamulało, wyskakiwał błąd DPF i co najgorsze zaczeło przybywać oleju w silniku.
W 2014 roku wyciąłem DPF w drtuning ( wycięcie mechaniczne + przeprogramowanie sterownika ) - od tego czasu nie mam problemów z zamulaniem i błędami na kompie za to pojawiło się dymienie.
Dymienie zaczeło się od razu po wyjeździe z warsztatu w Łomiankach który wycinał DPF. Wracałem do nich ze 4 razy ale nic nie pomogło a samochód ciągle dymił - tylko na wolnych obrotach. Do tego cały czas przybywało oleju w silniku.

W końcu dałem sobie spokój z drtuning postanowiłem poszperać w necie i znalazłem inny warsztat w Warszawie padło na kiviracing.
Chłopaki kolejny raz zmienili sterownik silnika co pomogło na przybywanie oleju w silniku - niestety dymienie pozostało.
Potem był pomysł wymiany wtryskiwaczy niestety stało się tak jak przewidywałem 2500 zł na nowe wtryski poszło się walić a dym pozostał.
Volvo jeździ naprawdę super - generalnie rakieta chłopaki z kiviracing podnieśli mu lekko moc ale ten dym jest straszny. Ostatnio zatrzymała mnie Policja i chciała zabrać dowód rejestracyjny naszczęście jakoś ich przekonałem że to mój DPF się wypala i to normalne. Tym razem jakoś przeszło ale nie chciałbym powtarzać takiej dyskusji.

POMOCY!!!! Naprawdę lubię to auto!!!

Auto dymi na szaro-niebiesko - to prawdopodobnie ON. Dymi zazwyczaj na światłach lub na wolnych obrotach jak zdejmę nogę z gazu. Na zimnym silniku nic nie dymi. Nie ma błędów na kompie.
Volvo na nowych wtryskach jeździ super - generalnie rakieta chłopaki z kiviracing podnieśli mu lekko moc ale ten dym :cry: . Dam chłopakom z kivi jeszcze jedną szansę ale jak oni nie dadzą rady to już nie mam pomysłów...

Może wy macie...?
micek39
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 6
Dołączył(a): 22 maja 2015, o 09:33
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2007

Postprzez kubzun » 19 paź 2015, o 20:43

Mój ojciec miał pewną przygodę z volvo v70 2,4 D5. Auto kopciło tak bardzo, jakby w środku na raz tone węgla sie palilo, dolewając starego przepału. Taki dym jaki ostatnio widziałem z 30sto letniej szambiarki. Mechanik mówił mu że turbina, póżniej że wtryski. Okazało się że dpf, wycięty, autko kopci tylko przy mocnym bucie. Teraz te objawy by mnie zupełnie nie zdziwiły, ale wtedy też nie wiedzieliśmy co myśleć. Mój dpf w v50 się zapycha, no ale jakoś jedzie narazie. Bojam się wycinać, żeby nie mieć kłopotu z dymieniem. Ciekawe czy w fordach teź te silniki mają takie przypadłości, może trzeba by zajrzeć na forum forda i poszukać tematów o podobnej treści, może tam gdzieś jest odpowiedź, w końcu to te same silniki są. Swoją drogą dymienie zawsze ma jakąś przyczynę, za dużo lub mało powietrza, oleju, paliwa, albo płyn chłodniczy, samo z siebie nigdy nie dymi. Gdzieś ta przyczyna być musi, a my musimy ją odnaleźć. :)
kubzun
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 21
Dołączył(a): 15 cze 2015, o 21:31
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Jawor Solecki

Postprzez Matik662 » 7 sty 2021, o 17:16

Witam forumowiczów!
Mam dokładnie taki sam problem i nie mogę Sobie z nim poradzić.
Volvo c30 , 2.0 D 136km .
Dpf wycięty, egr zaślepiony.
Mapę robiłem juz drugi raz i dalej to samo...

Silnik ładnie chodzi , pali bez najmniejszego problemu .
Lecz po zagrzaniu auta do odpowiedniej temperatury od czasu do czasu zaczyna dymic na niebiesko .. śmierdzi olejem , lecz oleju w ogóle nie ubywa ani nie przybywa .
Gdy auto zaczyna dymic , następuje szarpnięcie i spalanie chwilowe idzie do 10-12 l , gdzie wcześniej na tym samym gazie mial 2,5 l .
Mial ktoś taki problem ? Nie wiem juz gdzie szukać przyczyny
Pozdrawiam Mateusz
Matik662
na luzie
na luzie
 
Posty: 2
Dołączył(a): 6 sty 2021, o 11:13
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez Matik662 » 8 mar 2021, o 16:27

Witam forumowiczów, mam taki sam problem jak koledzy :( rozwiązał ktoś owy problem z kopceniem ? Pozdrawiam M
Matik662
na luzie
na luzie
 
Posty: 2
Dołączył(a): 6 sty 2021, o 11:13
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez nadine » 9 maja 2021, o 08:10

Jeżeli rozglądacie się za sprawdzona firmą, która zajmuje się regeneracją turbosprężarek, to polecam Wam skontaktować się z https://www.totalturbo.pl/ Sam korzystałem z ich usług i wiem że można na nich w pełni polegać. Polecam ich wszystkim!
nadine
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 1563
Dołączył(a): 15 sty 2020, o 18:35
Model: V50
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: Sosnowiec

Następna strona

Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości