Kręci, nie pali na benz., na gazie bez problemu-v50 t5 2005

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika BENZYNA

Postprzez Ceteth » 3 lut 2014, o 18:52

Witam,

Sprawa dotyczy V50 T5 220KM z 2005 r. Tak jak napisałem w temacie. Auto kręci, ale nie chce odpalić na benzynie, natomiast na gazie wszystko śmiga bez problemu (Stag 300).

Ale zacznę od początku. Autko znam 4 lata (najpierw 3 lata jeździło w rodzinie), odpukać bez żadnych sensacji, jakiś rok temu były problemy z odpaleniem auta (wtedy jeszcze bez LPG). Winowajcą okazał się sterownik pompy paliwa. Sprawa została załatwiona bez wymiany, ale w warsztacie i rok nie było żadnego problemu. Od tamtego czasu autko odpalało bez najmniejszych problemów, aż do dziś kiedy odpaliłem pod pracą, przejechałem około 2km i nagle, brak reakcji na pedał gazu, obroty zaczęły opadać, a auto zwalniać. Po paru próbach na benzynie, przełączyłem aby odpaliło na gazie i wszystko ruszyło bez problemu. Dojechałem kilka km na stacje, dolałem paliwa (pierwsza myśl, że pływak albo komputer zwariował i skończyło się paliwo) i nic nie pomogło. Ogólnie próbowałem już dwa razy iść do auta i kilka razy spróbować odpalić na benzynie ale efekt ciągle ten sam, a na gazie wszystko śmiga. Stwierdziłem, że rozgrzeje silnik zobaczymy co się stanie, wziąłem volvo na krótką przejażdżkę, ok 10 km po zaparkowaniu pod domem dalej to samo. Wcześniej przy poprzedniej próbie odpalenia kiedy robiłem kółko małe po osiedlu, zapaliła się kontrolka "redukcja wydajności silnika" ale nie było żadnego wymiernego efektu, a po zgaszeniu i odpaleniu komunikat zniknął. Czy, któryś z użytkowników spotkał się z takim problemem ?

Drugie pytanie, w piątek mógłbym się zobaczyć z zaufanym mechanikiem, który zajmuje się tym autem od 4 lat i do tego czasu przez 3 dni chciałbym dojeżdżać do pracy odpalając auto na gazie. Czy jeśli po odpaleniu odczekam ok 10 minut żeby silnik się rozgrzał to czy stwarzam jakieś realne zagrożenie dla silnika dojeżdżając do pracy ok 10 km ?

Z góry dzięki za poświęcony czas na przeczytanie tego wszystkiego, a jeszcze bardziej za pomoc :)
Ceteth
na luzie
na luzie
 
Posty: 3
Dołączył(a): 3 lut 2014, o 18:30
Model: v50
Silnik: T5 220KM
Rok produkcji: 2005

Postprzez Ceteth » 9 lut 2014, o 14:16

W razie gdyby kiedyś ktoś miał ten sam problem, winowajcą okazał się sterownik pompy paliwa. Spaliła się jakaś kostka, polutowali i śmiga. Chociaż docelowo pewnie będzie trzeba wymienić sterownik.
Ceteth
na luzie
na luzie
 
Posty: 3
Dołączył(a): 3 lut 2014, o 18:30
Model: v50
Silnik: T5 220KM
Rok produkcji: 2005


Powrót do Mechanika BENZYNA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości