Ku przestrodze - jakie środki prewencyjne?

Tematy, które nie pasują do powyższych kategorii

Powrót do Inne

Postprzez Adam777 » 24 lut 2013, o 19:25




Przy okazji pytanie: jakieś półtora roku temu kasowałem inspekcje przy przebiegu ok 65k km. Teraz mam 78k km i znowu pojawił się monit o okresowym przeglądzie silnika. Czy przy okazji wymiany oleju, filtrów powinno się dodatkowo ten silnik czy turbinę jakoś sprawdzić? Zielony w tym jestem, a i wiecznie tej inspekcji nie będę na pusto kasował. Jak u Was drodzy Koleżanki i Koledzy z przeglądami? Trochę mnie przeraził ten filmik (nawet taki sam kolor v50 mam :cry: :)
Adam777
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 18
Dołączył(a): 31 sty 2013, o 17:40
Model: v50
Silnik: 2.0 D
Rok produkcji: 2007

Postprzez hosekk » 24 lut 2013, o 20:39

Co do filmiku - ten biały dym to nie jest efekt zatartego silnika. To klasyczny objaw tzw. wybuchu turbo, czyli urwanego wirnika od turbo :D
Też tak miałem w Leonie - małe cyknięcie i coś mnie tknęło żeby sprawdzić w lusterku, a tam biały dym :D Na szczęście mi udało się zgasić silnik, ale często silnik wchodzi na obroty i przekręcenie kluczyka nic nie daje. Dlatego trzeba wrzucić 1 bieg i zgasić go hamowaniem - bo inaczej masz nie tylko turbo, ale i silnik do wymiany.

Ale bez obaw - taka sytuacja nie zdarza się od razu. Wcześniej pojawiają się notlaufy (czyli tryb awaryjny - odcina moc i żeby ją odzyskać musisz zgasić i odpalić silnik. Często też słychać po turbinie, że już umiera.

Jak nie masz tych objawów to nie masz się czym martwić.

Ja osobiście staram się wykrywać wszystkie nieprawidłowości na ucho i na bieżąco. W Leonie byłem świadom że to jego koniec, bo miałem notlaufy i byłem wcześniej umówiony na wymianę turbinki.

Napisz jaki komunikat dokładnie Ci się wyświetla?
Avatar użytkownika
hosekk
Admin
Admin
 
Posty: 272
Dołączył(a): 14 sty 2013, o 20:21
Lokalizacja: Lublin
Model: V50
Silnik: 2.0d
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Lublin

Postprzez wilczyhak » 24 mar 2013, o 11:07

A po czym poznać (usłyszeć), że turbina umiera? Wcześniej miałem tylko auta benzynowe bez turbo, także nie wiem... z góry dzięki za odp.
Avatar użytkownika
wilczyhak
4 bieg
4 bieg
 
Posty: 267
Dołączył(a): 24 mar 2013, o 10:07
Lokalizacja: Rzeszów
Model: V50
Silnik: 2.0D-D4204T
Rok produkcji: 2005

Postprzez Biedrona » 20 cze 2013, o 10:17

Od siebie dodam że lepiej nie wrzucać 1 biegu tylko np 4 lub 5 wtedy szybciej "zadusimy"
Na filmiki widać że kierowca wrzucił 1 i auto zrywnie ruszyło do przodu jak by dał znacznie wyższy to by je zgasił.
Biedrona
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 38
Dołączył(a): 13 cze 2013, o 08:20
Lokalizacja: Podkarpacie
Model: v50
Silnik: 2,0 D
Rok produkcji: 2004

Postprzez kusiciel3 » 20 cze 2013, o 16:19

filmik stary jak internet ...
skończyłem 2 x turbo
Jak wszyscy piszą to jest diesel ! nie potrzebuje prądu ! wkładać wysoki bieg i dusić !
i tyle .... kończące się turbo potrafi wypić naprawdę dużo oleju więc nie ma po co i czym dalej jechać .
kusiciel3
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 33
Dołączył(a): 1 maja 2013, o 20:39
Model: v50
Silnik: 2.0 d 136 km
Rok produkcji: 2008

Postprzez Kaczy7171 » 3 sie 2013, o 14:45

wilczyhak napisał(a):A po czym poznać (usłyszeć), że turbina umiera? Wcześniej miałem tylko auta benzynowe bez turbo, także nie wiem... z góry dzięki za odp.


turbina wtedy potrafi "swiszczec" dość intensywnie itp.
Avatar użytkownika
Kaczy7171
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 62
Dołączył(a): 14 lip 2013, o 16:07
Lokalizacja: Łęczna
Model: V50
Silnik: 2.0D 136KM
Rok produkcji: 2005


Powrót do Inne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość