Lusterko fotochromatyczne - V50 2011

instalacje: silnika, oświetlenia, sterowanie elektryczne podzespołami itp.

Powrót do Elektryka

Postprzez mati » 17 sie 2014, o 09:54

Witam,
Jestem nowym użytkownikiem forum, więc w pierwszym poście witam serdecznie wszystkich innych użytkowników.

Jak w tytule tematem postu będzie lusterko fotochromatyczne...
Samochód V50 D3 155KM 2011
Otóż chciałbym sobie takie zainstalować... na aledrogo jest tego pełno... są i te z kompasem. Ale interesuje mnie klasyczne fotochromatyczne.
I teraz pytanie... czy w podsufitce znajdę jakiś magiczny kabelek, którym sobie owe lusterko podepnę? czy wał i Volvo nie dało :)
Czy zadziała bez konieczności wgrywania programu... czyli zadziała w stylu plug&play?
Rozumiem, że jak już szukać kabelka to pod obudową oświetlenia... no własnie próbowałem już tam zajrzeć ale dość ciężko współpracuje i od strony szyby ta obudowa się odgina... ale nie chce puścić żaden zaczep... nie próbowałem siłowo bo wiadomo jak się to kończy :) jakieś pomysły jak zdjąć ten panel?
Wiele pytań, ale brak odpowiedzi... na forum nie znalazłem nic co by tyczyło się mojego modelu.

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc!
Mateusz
mati
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 8
Dołączył(a): 4 sie 2014, o 18:08
Model: V50
Silnik: 2.0 D3
Rok produkcji: 2011

Postprzez MireK » 17 sie 2014, o 20:02

mam V50 z końcówki 2010 i właśnie wymieniłem sobie lusterko na ściemniane. Kupiłem na Alle "indyjskie" :-), czyli takie z kropką na środku. Najpierw musisz zdjąć uchwyty osłon przeciwsłonecznych,nie te, co trzymają osłony, tylko te, w które się je zapina, kierowcy i pasażera. Wypinasz osłonę i odchylasz na bok. Od strony szyby znajdziesz zaślepkę, musisz ją wyjąć. Ona jest na zatrzask, ale lekko trzyma. Potem możesz wyjąć uchwyt. I tak samo z drugą stroną. Przewód zasilający znalazłem pod konsolą z oświetleniem. Trzeba ją zdjąć. Musisz zacząć od strony szyby. Panel włożony jest na wcisk, nic nie urwiesz. Po zdjęciu panelu, należy odkręcić trzy śruby torx trzymające drugą część panelu. Możesz spokojnie je odkręcić, nic nie odpadnie. Po wyjęciu śrub będziesz mógł odchylić panel z podsufitką. Macając w stronę kierowcy, znajdziesz przewód z zieloną wtyczką. Trzeba podłączyć ją do lusterka. Lusterko zdejmujesz odginając zapadkę i przekręcając całe lusterko. Jeżeli wtyczka będzie z czterema przewodami, to dodatkowo będziesz miał przyciemnianie bocznych lusterek. Teraz tylko złożyć w odwrotnej kolejności.
I to wszystko. Nic nie trzeba wgrywać, ani programować. Podpinasz i działa.
Ostatnio edytowano 18 sie 2014, o 08:38 przez MireK, łącznie edytowano 1 raz
MireK
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 14
Dołączył(a): 13 cze 2014, o 12:32
Model: V50
Silnik: 2.0 D3
Rok produkcji: 2010

Postprzez mati » 17 sie 2014, o 22:49

Dzięki bardzo za rzeczową odpowiedź.
Odnośnie lusterka... własnie widziałem to "indyjskie" i to z dwoma diodami/sensorami na przodzie...
I teraz pytanie, które wziąć?? Skąd ta różnica?
To z dwoma diodami jest chyba nieco bardziej pękate i chyba ma nieco inny kształt lusterka... albo mi się wydaje.
No i chyba w tym lusterku z kropką tylni sensor jest po prawej a w tym drugim po lewej... (patrząc z punktu siedzenia za kierownicą)

No i ostatnie pytanie czy te plastiki, które osłaniają mocowanie lusterka są takie same jak przy standardowym lusterku... czy z racji wtyczki konieczne będzie zastosowanie innych?

Proszę o rady aby nie było wtopy :D

Pozdrawiam
Mateusz
mati
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 8
Dołączył(a): 4 sie 2014, o 18:08
Model: V50
Silnik: 2.0 D3
Rok produkcji: 2011

Postprzez MireK » 18 sie 2014, o 08:36

co do lusterek, to nie pomogę. Kupiłem "indyjskie", bo akurat tylko takie było dostępne.
Lusterko ściemniające ma trochę inną konstrukcję. Z tyłu wystaje uchwyt do gniazdka podłączeniowego. Przez to stara osłona nie pasuje. Ja kupiłem lusterko z obudową do czujnika deszczu, była dużo za duża. Wychodziła na szybę i z zewnątrz było widać "bebechy" lusterka. Dlatego musiałem użyć starej obudowy. Wydłubałem gniazdko z uchwytu i upiłowałem wystającą część. Po tym założyłem starą obudowę lusterka. Wszystko pasuje, nic nie skrzypi. Gniazdo z wtyczką nie telepią się po obudowie.
MireK
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 14
Dołączył(a): 13 cze 2014, o 12:32
Model: V50
Silnik: 2.0 D3
Rok produkcji: 2010

Postprzez mati » 18 sie 2014, o 15:17

No to mam teraz sporą zagwozdkę... które wziąć... bo jest to "indyjskie" i jest to z diodami w obudowie...

To jest z diodami w obudowie
Obrazek

A to jest "indyjskie"
Obrazek

No i które teraz...?

Chyba jednak wezmę to z diodami w obudowie bo to posiada plastikową obudowę mocowania lusterka... przynajmniej nie będzie trzeba kombinować i przerabiać.


EDIT:

Wytargałem kabelek... jest z zieloną wtyczką. Faktycznie zdjęcie panelu i odpięcie podsufitki jest bardzo proste.
Chociaż zwątpiłem, czy w ogóle ten kabelek tam jest... tak go zakleili i ukryli, że należą im się owacje na stojąco...

Lusterko zamówiłem to z sensorami w obudowie. Jak przyjdzie i zainstaluje to dam znać co i jak, aby inni mieli wgląd ;)

Pozdrawiam
Mateusz
mati
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 8
Dołączył(a): 4 sie 2014, o 18:08
Model: V50
Silnik: 2.0 D3
Rok produkcji: 2011

Postprzez mati » 21 sie 2014, o 17:00

I teraz pytanie za 100 punktów... lusterko fotochromatyczne mam... ale zielona wtyczka do mojego lusterka nie pasuje... bo jest za duża... :(
W podsufitce znalazłem kolejny kabelek z czarną wtyczką... a owa wtyczka ma rozmiar odpowiadający gniazdu w lusterku...
Tylko teraz pytanie... co dalej :) Przypuszczam, że jeden przewód jest do czujnika deszczu, którego nie mam... tylko który?
Przetrząsnąłem alledrogo i wyglądają tak jakby wszystkie te wtyczki były identyczne.
Znalazłem jedno lusterko na ebay z zieloną wtyczką... w Polsce jak na razie nie wykryłem :D

Obrazek

Obrazek

Myślałem, że będzie łatwiej z tym lusterkiem a tu niestety tak nie jest...

Kolego MireK... chyba w tobie jedyna nadzieja... czy mogę cię prosić o fotkę twojego lusterka włącznie z wtyczkami?

czy twoje wygląda tak?

Obrazek

Pozdrawiam
Mateusz
mati
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 8
Dołączył(a): 4 sie 2014, o 18:08
Model: V50
Silnik: 2.0 D3
Rok produkcji: 2011

Postprzez MireK » 21 sie 2014, o 20:10

wiesz co? Już sam nie jestem pewny? Może faktycznie ta w lusterku była zielona?
Podepnij tą, co pasuje, nic się nie stanie. Zaświeć na lusterko mocną latarką, po chwili powinno zrobić się ciemniejsze-zielonkawe.
MireK
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 14
Dołączył(a): 13 cze 2014, o 12:32
Model: V50
Silnik: 2.0 D3
Rok produkcji: 2010

Postprzez wilczyhak » 22 sie 2014, o 10:39

Witam.
Temat był już wałkowany na forum: przerobka-lusterka-t139.html
Także może tam znajdziesz podpowiedź... Lusterko żeby działało wystarczy zasilić... reszta to dodatki (pisałem o tym w podanym linku)
Powodzenia
Avatar użytkownika
wilczyhak
4 bieg
4 bieg
 
Posty: 267
Dołączył(a): 24 mar 2013, o 10:07
Lokalizacja: Rzeszów
Model: V50
Silnik: 2.0D-D4204T
Rok produkcji: 2005

Postprzez lucyfer1234 » 24 paź 2015, o 14:39

witam czy ta rózowa wtyczka 3 pinowa jest pod lusterko??? http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/VjeC ... xcTovtojoD
lucyfer1234
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 84
Dołączył(a): 2 sie 2015, o 09:33
Model: v50
Silnik: Diesel 2.0 136KM
Rok produkcji: 2004
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa


Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości