Witajcie,
niestety zdaje się że skrzynia w moim Łosiu kończy swój żywot. Proszę Was o poradę odnośnie remontu/ wymiany.
Objawy (pokazały się z dnia na dzień) :
Po zjeździe z trasy pojawiają się (nie zawsze) problemy z działaniem biegów 1 i 5, wchodzą ale z oporem, często trzeba wrzucić najpierw 2 żeby zaskoczył 1 lub 5, czasem działają normalnie.
Poza tym na biegu jałowym z okolic skrzyni biegów dochodzą nieregularne głuche stuki które wręcz trzęsą całym autem. Po wciśnięciu sprzęgła cisza.
Brak innych objawów, auto przyspiesza, wkręca się na obroty, przy obciążeniu na niskich obrotach zachowuje się normalnie.
Auto jest w warsztacie ze zdemontowaną skrzynią i teraz stoję przed dylematem czy kupować używaną skrzynię na allegro w ciemno, czy wysyłać tą starą do diagnozy/ regeneracji.
Używki chodzą od 1700 do 2500 zł, ale nie znalazłem ani jednej w której numer pokryłby się z numerem mojej skrzyni, zawsze różnią się 2 ostatnie cyfry.
Mam serwis skrzyń który za 300zł otworzy tą starą i zdiagnozuje problem i ew. później podejmie się naprawy.
1. Czy przy takich objawach jest szansa że koszt regeneracji nie przekroczy wartości używanej skrzyni ?
2. Czy kod wymienianej skrzyni musi się w 100% pokrywać z kodem mojej żeby pasowała? Ja mam 9482386 a na allegro najbliższe są 9482379 czy 9482296.
Dodatkowo poniżej na naklejce mam jeszcze kod 456R 7002 AC, nie wiem czy on ma znaczenie. Jest też jeden kod wytłoczony na obudowie skrzyni 1023775 - po którym z tych numerów szukać zamiennika?
VIN : YV1MK385272008468
Z góry dzięki za pomoc !
Pozdrawiam,
Filip