metaliczny stuk przy hamowaniu.

Wszystko o amortyzatorach, sprężynach, układzie kierowniczym, końcówkach, drążkach itp.

Powrót do ZAWIESZENIE, układ KIEROWNICZY i HAMULCOWY

Postprzez MikePhobos » 28 cze 2015, o 12:35

witam. pojawił się mam nadzieje ze mały problem. przy hamowaniu słychać metaliczny stuk, cofnę troche przyhamuję i stuk. do przodu stuk. zauważyłem ze tarcze przednie nie są przykręcone trzyma ją zacisk. mają milimetrowy luz na szpilkach przy kręceniu nią w przód i tył. i wtedy pojawia się podobny dźwięk. myślę że to ta przyczyna. i moje pytanie brzmi, jak to wyeliminować ?? co zrobić by tarcza była nieruchoma ?? myślałem by napawać te otwory na szpilki i przetoczyć tak by wchodziło na ciasno.
MikePhobos
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 29
Dołączył(a): 11 mar 2015, o 20:37
Model: v50
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Chorzów

Postprzez Strzelba » 29 cze 2015, o 12:16

tarcza jest trzymana przez przykręcone koło
może kolo masz za lekko przykręcone i przy hamowaniu tarcza się przesuwa

sprawdź jeszcze czy aby klocki nie maja luzów w jarzmie
BMW-e30.PL

Kupie dolna listwę na prawe tylne drzwi do V50/S40 przed liftem w kolorze 452
Avatar użytkownika
Strzelba
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 63
Dołączył(a): 9 gru 2014, o 07:57
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2008

Postprzez katalizator » 31 lip 2015, o 20:15

Moim zdaniem ten dzwięk wydaje klocek hamulcowy. Na zgaszonym zimnym silniku wrzuć na luz i lekko popychaj auto. Nasłuchuj tego metalicznego dżwięku. Jeśli występuje należy:
- zdjąć koło, tarczę, wyjąć klocki
- wkręcić tłoczek hamulcowy. Tłoczki hamulcowe regulują się same w taki sposób, że kiedy tarcza i klocki się zużywają to żeby zrekompensować pojawiający się luz tłoczek "wykręca się". Należy wtedy wkręcić go ręcznie przy użyciu specjalnego narzędzia. Jeżeli ktoś umie posługiwać się fleksem to może sobie samemu zrobić taki klucz z kawałka 1/2" rury stalowej.
- złożyć wszystko spowrotem,
- odpalić auto, zrobić rundkę wkoło domu i użyć hamulca nożnego kilka razy.
- sprawdzić stan płynu hamulcowego.
- przy kolejnej jeździe tłoczek sam się wyreguluje.
- ponownie sprawdzić poziom płynu hamulcowego.
Avatar użytkownika
katalizator
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 212
Dołączył(a): 31 gru 2013, o 18:00
Lokalizacja: Łódź
Model: v50
Silnik: 2.0 D4204T
Rok produkcji: 2007


Powrót do ZAWIESZENIE, układ KIEROWNICZY i HAMULCOWY

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości